• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Orgineel xenon vectra b

ik wel

originele xenon lampen zijn lenslampen en originele halogeen lampen zijn holle spiegel lampen.

licht wordt met een lens veel beter gebundeld.

[rquote=1884569&tid=143979&author=sw_reijnders]voor een compleet originele Xenon set geldt:

- in de koplamp units zitten de Stelmotoren en Xenon ballasten.

- aan de koplampen zitten de stuurunits bevestigd voor het aansturen van de automatische hoogteregeling

- Je zult complete kabelbomen moeten trekken naar de as-sensoren en de koplampen onderling

- Een nieuwe lichtschakelaar moeten zetten waar geen wieltje op zit voor de hoogteregeling.

- Optioneel maar niet verplicht (van voor BJ 2007 dan) Koplampsproeiers, Andere Ruitensproeier tank van 5L en 2 pompjes, Tijdrelais voor de sproeiers.

Kortom het is nogal een werkje

verruit de meeste mensen zetten alleen de koplampunits in de auto met een Pilot D2S set.[/rquote]

maar dan zijn ze niet in hoogte te verstellen?

Erwin

[rquote=1884569&tid=143979&author=sw_reijnders]voor een compleet originele Xenon set geldt:

- in de koplamp units zitten de Stelmotoren en Xenon ballasten.

- aan de koplampen zitten de stuurunits bevestigd voor het aansturen van de automatische hoogteregeling

- Je zult complete kabelbomen moeten trekken naar de as-sensoren en de koplampen onderling

- Een nieuwe lichtschakelaar moeten zetten waar geen wieltje op zit voor de hoogteregeling.

- Optioneel maar niet verplicht (van voor BJ 2007 dan) Koplampsproeiers, Andere Ruitensproeier tank van 5L en 2 pompjes, Tijdrelais voor de sproeiers.

Kortom het is nogal een werkje

verruit de meeste mensen zetten alleen de koplampunits in de auto met een Pilot D2S set.[/rquote]

maar dan zijn ze niet in hoogte te verstellen?

Erwin

nee dan zijn ze niet in hoogte verstelbaar ... overigens is het aansluiten van de koplamp zelf niet een grote klus ... het moeilijkste is de onderdelen allemaal vinden EN dus die assensoren voor een mooi prijsje op de kop te kunnen tikken ;)

ik heb het nou zover bedraad dat ik alleen dus die sensoren nog moet plaatsen :)

DSCN0181.jpg

IMG_1650.jpg

IMG_1654.jpg

IMG_1659.jpg

nee dan zijn ze niet in hoogte verstelbaar ... overigens is het aansluiten van de koplamp zelf niet een grote klus ... het moeilijkste is de onderdelen allemaal vinden EN dus die assensoren voor een mooi prijsje op de kop te kunnen tikken ;)

ik heb het nou zover bedraad dat ik alleen dus die sensoren nog moet plaatsen :)

DSCN0181.jpg

IMG_1650.jpg

IMG_1654.jpg

IMG_1659.jpg

oke en de starters zitten in die lampen als ik het goed heb?

maar is er geen mogelijkheid om de hoogte verstelling manueel te laten werken?

Erwin

oke en de starters zitten in die lampen als ik het goed heb?

Erwin

[rquote=1885253&tid=143979&author=Erwin1987]oke en de starters zitten in die lampen als ik het goed heb?

Erwin[/rquote]

als jij weet hoe je stappenmotoren aan moet sturen, moet het lukken ;)

maar ik weet hiet ook niet.

wat apk betreft gelden er alleen apparte regels voor auto's na BJ 2007

t/m BJ2006 gelden gewoon dezelfde regels als voor halogeenlampen

dus dat ze niet verblinden en goed zijn afgesteld.

[rquote=1885253&tid=143979&author=Erwin1987]oke en de starters zitten in die lampen als ik het goed heb?

Erwin[/rquote]

als jij weet hoe je stappenmotoren aan moet sturen, moet het lukken ;)

maar ik weet hiet ook niet.

wat apk betreft gelden er alleen apparte regels voor auto's na BJ 2007

t/m BJ2006 gelden gewoon dezelfde regels als voor halogeenlampen

dus dat ze niet verblinden en goed zijn afgesteld.

maar als ik een xenon schakelaar haal zonder wieltje hoeven ze niet te verstellen te zijn?

en zijn de stekkers voor de unit los te kopen of te maken?

Erwin

maar als ik een xenon schakelaar haal zonder wieltje hoeven ze niet te verstellen te zijn?

Erwin

[rquote=1885331&tid=143979&author=Erwin1987]maar als ik een xenon schakelaar haal zonder wieltje hoeven ze niet te verstellen te zijn?

Erwin[/rquote]

Idd een xenon licht schakelaar en hij komt zonder stel motoren door de keuring.

[rquote=1885331&tid=143979&author=Erwin1987]maar als ik een xenon schakelaar haal zonder wieltje hoeven ze niet te verstellen te zijn?

Erwin[/rquote]

Idd een xenon licht schakelaar en hij komt zonder stel motoren door de keuring.

nou ik heb 2 orginele units kompleet gekocht via ebay.

ik moet ff kijken naar de stekkers want ik heb een b1.

Erwin

Terug
Naar boven