• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

orginele hoogte c-kadett

drakos

Post vaak
ben spullen aan het verzamellen om mijn c-kadett sedan een nieuw leven te geven,zit alleen met de veren,en welke verlaging ik moet hebben.

aangezien de kadett op tijdelijke 15 inch wielen staat (had ik nog rond slingeren) en de vorige eigenaar de veren heeft ingekort kan ik niet simpelweg b.v. de grondspeling meten.

de vraag; kan iemand me vertellen wat de orginele afstand is van b.v. de achterste wielrand naar het hart van de as? (moet achterkant zijn aangezien er geen motor inligt)

hiermee heb ik ieder geval een orientatie hoever hij nu is doorgezakt/verlaagd en welke verlaging ik strax moet hebben.

Ik kan mijn veer wel ff opmeten en de verlaging erbij op tellen.. dan moet je wel ff je eigen veer uit je as halen om op te meten..

@Mad Max wrote:Ik kan mijn veer wel ff opmeten en de verlaging erbij op tellen.. dan moet je wel ff je eigen veer uit je as halen om op te meten..

thanx voor het meedenken, maar weet niet of dit erg nauwkeurig is aangezien ze allebij anders door kunnen zakken, zeker aangezien die van mij nogal fluffy is omdat het een orginele is waar ze paar cm vanaf hebben geslepen. :swear

e.v. de afstand van het hart van het wiel/naaf tot wielrand o.i.d. kom ik iets verder mee denk omdat het dan al belast is door het gewicht van de auto (en ik zal bij mij mn vriendin in de kofferbak moeten parkeren om het gewicht van de tank e.d. op te vangen :angel :-P )

Ik kan mijn veer wel ff opmeten en de verlaging erbij op tellen.. dan moet je wel ff je eigen veer uit je as halen om op te meten..

@Mad Max wrote:Ik kan mijn veer wel ff opmeten en de verlaging erbij op tellen.. dan moet je wel ff je eigen veer uit je as halen om op te meten..

thanx voor het meedenken, maar weet niet of dit erg nauwkeurig is aangezien ze allebij anders door kunnen zakken, zeker aangezien die van mij nogal fluffy is omdat het een orginele is waar ze paar cm vanaf hebben geslepen. :swear

e.v. de afstand van het hart van het wiel/naaf tot wielrand o.i.d. kom ik iets verder mee denk omdat het dan al belast is door het gewicht van de auto (en ik zal bij mij mn vriendin in de kofferbak moeten parkeren om het gewicht van de tank e.d. op te vangen :angel :-P )

originele hoogte kan ik niet meer voor je meten, kan wel de originele hoogte van de veren meten als je dat zou willen, die heb ik nog wel liggen.

iemand die me hiermee kan helpen? dan kan ik de veren bestellen namelijk en er langzaamaan weer een rollend carkas van maken

originele hoogte kan ik niet meer voor je meten, kan wel de originele hoogte van de veren meten als je dat zou willen, die heb ik nog wel liggen.

thanx, maar dan heb je weer met de hardheid van de veer te maken :cry

moet echt een belaste afstand hebben die niet van de wielmaat afhankelijk is (kan zogauw alleen hart as/wielrand als goede optie bedenken)

mag e.v. wel van een verlaagde zijn, als de verlaging dan maar bekend is. desnoods neem ik dan van meerdere personen het gemiddelde

iemand die me hiermee kan helpen? dan kan ik de veren bestellen namelijk en er langzaamaan weer een rollend carkas van maken

uhm dat kan ik wel meten, mijne staat op 15inch net als de jouwe en is 5 cm verlaagd.. of dit ook werkelijk 5 cm is zou ik niet durven zeggen, ik zal het morgen even opmeten.

thanx, maar dan heb je weer met de hardheid van de veer te maken :cry

moet echt een belaste afstand hebben die niet van de wielmaat afhankelijk is (kan zogauw alleen hart as/wielrand als goede optie bedenken)

mag e.v. wel van een verlaagde zijn, als de verlaging dan maar bekend is. desnoods neem ik dan van meerdere personen het gemiddelde

inmiddels staat hij zelfs op 16 inch :angel maar vanaf de as gemeten is dit niet van belang

thanx, zal inderdaad niet precies 5cm zijn maar ik pak straks wel het gemiddelde van meerdere metingen,

gaat ok niet op een cm maar wil hem wel zo dicht mogelijk de kast in hebben

voor iedereen ff snel voorbeeld gemaakt van de afstand die ik moet hebben

Foto-QCYBFV6U-D.jpg

het gaat trouwens om een sedan ;) , maar city/coupe zitten kwa gewicht op de achterkant wel redelijk hetzelfde denk?

uhm dat kan ik wel meten, mijne staat op 15inch net als de jouwe en is 5 cm verlaagd.. of dit ook werkelijk 5 cm is zou ik niet durven zeggen, ik zal het morgen even opmeten.

inmiddels staat hij zelfs op 16 inch :angel maar vanaf de as gemeten is dit niet van belang

thanx, zal inderdaad niet precies 5cm zijn maar ik pak straks wel het gemiddelde van meerdere metingen,

gaat ok niet op een cm maar wil hem wel zo dicht mogelijk de kast in hebben

voor iedereen ff snel voorbeeld gemaakt van de afstand die ik moet hebben

Foto-QCYBFV6U-D.jpg

het gaat trouwens om een sedan ;) , maar city/coupe zitten kwa gewicht op de achterkant wel redelijk hetzelfde denk?

Terug
Naar boven