• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

orginele hoogte c-kadett

heb het even gemeten, de hoogte van hart as tot wielrand is 30,5cm ( 5 cm verlaging )

hoogte van de grond tot wielrand is 57,5 cm.

hoop dat je hier wat aan hebt

thanx :wors :wors :wors

hier kom ik een heel eind mee, heb ik ieder geval een goede indicatie

ben helemaal geholpen als nog 1 of 2 mensen dit voor mij na kunnen meten bij hun sedan :angel , dan pak ik het gemiddelde en ben ik ipv op een paar cm na op een paar mm nauwkeurig

heb het even gemeten, de hoogte van hart as tot wielrand is 30,5cm ( 5 cm verlaging )

hoogte van de grond tot wielrand is 57,5 cm.

hoop dat je hier wat aan hebt

Heb het ook even nagemeten bij mijn sedan, hier is het 37cm van hart as tot wielrand, en hoogte van de grond tot wielrand is 64cm :thumb

thanx :wors :wors :wors

hier kom ik een heel eind mee, heb ik ieder geval een goede indicatie

ben helemaal geholpen als nog 1 of 2 mensen dit voor mij na kunnen meten bij hun sedan :angel , dan pak ik het gemiddelde en ben ik ipv op een paar cm na op een paar mm nauwkeurig

Heb het ook even nagemeten bij mijn sedan, hier is het 37cm van hart as tot wielrand, en hoogte van de grond tot wielrand is 64cm :thumb

merci :wors

heb nu al een mooi gemiddelde, die anderhalve cm verschil kan ik al prima mee leven :D

helemaal exact zal ik tog niet achter komen aangezien de leeftijd van de veren meeteld, belading in de kofferbak, zelfs de hoeveelheid benzine etc etc

moet tog ook bij het bestellen van de veren er rekening mee houden dat ze iets verder of minder ver doorzakken dan ze aangeven. (en zo heel strak op de band wil ik ze ook weer niet, hou dus wel wat speling over )

merci :wors

heb nu al een mooi gemiddelde, die anderhalve cm verschil kan ik al prima mee leven :D

helemaal exact zal ik tog niet achter komen aangezien de leeftijd van de veren meeteld, belading in de kofferbak, zelfs de hoeveelheid benzine etc etc

moet tog ook bij het bestellen van de veren er rekening mee houden dat ze iets verder of minder ver doorzakken dan ze aangeven. (en zo heel strak op de band wil ik ze ook weer niet, hou dus wel wat speling over )

beetje late reactie maar ik heb het net ff gemeten, kom op 31.5 zou betekenen dat ie ongeveer 5.5 verlaagd is.

ben alleen vergeten om mn speling vanaf mn band op te meten dus weet nogsteeds niet hoeveel verder die kan zakken :angel

gok wel een cm of 4/5 extra nog :agent

maar zit ook te denken om een schroefset te laten maken zodat ik zelf de controle over de uiteindelijke hoogte heb, dit omdat ik hem vrij kort op mn scherm wil hebben en een veerset mischien niet nauwkeurig genoeg is :angel

ik hou jullie op de hoogte

Terug
Naar boven