• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Origineel xenon inbouwen astra H

Sam111

Post weinig
Wie o wie kan er of weet een adres die mijn originele xenon koplampen kan inbouwen voor Astra h . Tegen betaling uiteraard

Bedankt

Sam

Duur hoor een set hella koplampen ik ken er een in schiedam maar of die de orginele koplampen heeft weet ik niet ik had daar mijn lampjes laten wisselen maar next time doe ik het zelf of je koopt ze zelf laat ze inbouwen mischien dat iemand je van hier wel een handje kan helpen is maar 2 uurtjes werk totaal uit me hoofd. Je moet je ecu wel omprogrameren met opcom ivm de balasten van de xenon

Sent from my GT-I9100

Misschien een beetje verkeerd uitgelegd ik heb de de xenon koplampen kompleet en al met starters etc etc al liggen

heb een goed adresje hij heeft nog een setje liggen gaat mij alleen om het inbouwen en programmeren

thanks

@ Sam : heb jij de oude versie zonder AFL of de versie met AFL ?

Als het de versie zonder AFL is wil ik je er best mee helpen (heb het bij ons zelf ook gedaan), is het de versie met AFL dan moet je echt verder gaan zoeken omdat je dan ook nog kabels voor het AFL stuurapparaat moet gaan trekken en uiteraard de AFL module nog moet installeren.

HE man

Ik heb de versie met AFL ben van plan deze ook te installeren ben nog bezig een module te regelen , maar wil eerst me xenon werkend hebben

thanks

Maar je hoogteregeling werkt toch zo ie zo niet omdat je achteras sensor eerst moet installeren omdat werkend te krijgen toch?

Bij een auto die voor 31 december 2006 op kenteken is gezet mag je de hoogteregeling ook gewoon met de hoogteregelingsschakelaar regelen zoals je dat met je halogeenlampen ook doet / deed.

Heb je echter een auto die na 31 december 2006 op kenteken is gezet dan mag dat apk technisch niet en moet dat met een sensor op de achteras gebeuren. Je zult dan ook de hoogteregelingsschakelaar uit je licht schakelaar paneel moeten verwijderen en koplampsproeiers moeten hebben.

aha duidelijk dus je xenon zou je eventueel ook met je handmatige hoogte regeling schakelaar kunnen regelen wist niet dat dat kon , wil het stap voor stap eerst xenon dan AFL en dan de koplampsproeiers en AHL

wil alles zo origineel mogelijk doen

thanks

Hoe heb jij dat opgelost met de stekker voor xenon gewoon massa draad erbij gezet of de xenon stekker en dan solderen

thanks

Ik heb een extra massadraad in de unit gemaakt en bij iemand anders een extra massa in de stekker gemaakt en deze vastgelijmd zodat het helemaal OEM look is.

Ok netjes man

maar even in het kort als ik me xenon inbouw zonder afl kan ik me handmatige hoogteregeling dan nog gebruiken of niet ?

thanks

Nee, dat gaat dus niet.

Bij AFL units heb je ook echt de AFL module nodig. Deze module stuurt zowel de zijwaartse beweging als de hoogteregeling (motortjes).

Als je nu de halogeen units zou gaan omwisselen voor xenon AFL units dan blijven ze dus op 1 vast punt staan en kun je ze alleen stellen met de imbus stelmoeren die op de units zitten.

Ok helemaal duidelijk ik begrijp hem, ga alles stap voor stap doen maar ik krijg dus wel een storingsmelding in de auto vanwege die hoogteregeling of niet

beste wensen allemaal

nee nee dat gaat niet , daarvoor moet je een achteras sensor monteren

ik heb eindelijk alles werkend gekregen en laten programmeren het enige wat niet werkt is het controle lampje van de afl die in het begin als je de auto op contact zet moet gaan branden ik vermoed dat ik ergens een zekering moet plaatsen maar weet dat niet zeker even na vragen !

Nee, die ga je niet krijgen van de hoogteregeling.

Er zit wel een kleine kans in dat je er 1 krijgt omdat de auto denkt halogeen units aan te sturen terwijl er xenon geplaatst is.

Kwestie van omprogrammeren met de Tech2 of OP-com

Nee, aangezien die van mij voor 31 december 2006 is.

Had geen zin om en het tankje te vervangen, bekabeling en slangen te moeten maken, gaten in mn bumper te zagen en nog eens van die (te) dure sproeiers moeten kopen.

OK dat scheelt weer voor de apk dan , heb de originele stekkers kunnen regelen en originele massadraden voor pin 9 en 10 wat is een mooi bevestigingspunt voor massa bij de linkerkoplamp en waarom moet je pin 7 en 8 omdraaien is dat voor de AFL ?

thanks

Terug
Naar boven