• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Originele dumpvalve afsluiten?

nou ik heb hem terug hoor en idd meteen me dumpvalve weer gemonteerd. en de gele pijl afgedicht. WAT EEN VERSCHIL ZEG!!! ECHT ZOVEEL BETER ECHT BEDANKT TANA! ik heb nu ook nog es een open filter van k&n erop nu hoor je die turbo ook nog eens nadraaien(dit hoort toch? met open filter dat dat hoorbaar is) en je hoort hem nu mooi (soort van fluiten, opkomen zeg maar.)

ja idd ik rijd nog steeds ongechipt. ik laat hem waarschijnlijk in juni chippen :afro

en ja ik heb de orginele dumpvalve afgedicht. zoals tana zei. de gele pijl dus. dmv een popnagel in het slangetje werkt prima en je kan hem er altijd nog uithalen wat met een lagerballetje lastiger wordt. ik raad het i.i.g aan ! :agent:angel:thumbup:wub

let er nog wel even op dat je de dumpvalve onderdruk slag (die je dus aansluit op de dv) op een niet afgetakte vacuum leiding. mooiste op bijv. rembekrachtiger

ik heb hem alsvolgt aan gesloten

zo hoort hij te zitten zoals MTECK zegt

ORGINEEL.jpg

en zo zit hij nu

ZOALSHIJNUZIT.jpg

de zwarte lijnen moeten een T-STUK voorstellen wat je bijgeleverd krijgt als je die dumpvalve kit besteld.

nu zonder t stukje dan ? het gaat erom dat ie genoeg vacuum kracht heeft om te openen.

het kan al goed zijn, maar tis maar dat je erop let.:)

nee het t stukje zit er nog op alleen blaast hij het niet meer af naar zijn orginele (in de Turbo) maasr rechtstreeks naar de m-tech dv dus is de verbinding van inlaat naar mtech dv zonder op te splitsen naar beide dv' s

He hallo,

Ik las op een engelse site dat ze de originele dumpvalve afsluiten door de veer die erin zit te demonteren en daar een stalen busje in te plaatsen. Kan het geen kwaad om in plaats daarvan maar 1 slangetje af te dichten ? Waarom doen de engelse en duitsers dat dan niet zo?

Mijn astra is gechipt maar maakt toch maar een bescheiden afblaas geluid. Kan ik zonder gevolgen dit slangetje afkoppelen aangezien ik wat hogere drukken draai?

Groetjes Stefan

Ligt er aan welk slangetje!!!!

Als je die van de interne dumpvalve bedoeld NEE

Want daar moet over druk op staan om de dumpvalve dicht te houden!!!!

ik qoute uit vorige pagina:

Klein plaatje GEEL= dumpvalve GROEN= wastegate

GEEL MOET JE AFDICHTEN (dat slangetje)DMV POPNAGEL, OF LAGER BALLETJE ETC ALS HIJ MAAR DICHT IS! :vertag

turbo1.JPG

zoals tana het zegt heb ik het ook gedaan. en kan het absoluut geen kwaad. er is namelijk een groot verschil tussen de wastegate en de orginele dumpvalve goed te zien op het plaatje.

:vertag

Ik heb het ook gedaan zoals streetglow_calibra het heeft.

Het geluid is zeker veel beter geworden!

(geen foutcodes of problemen)

Gsi freak 8v: Wat ik had met me saab 9000 toen ik originele en alu dumpvalve had, dat me originele geven moment bij 1.4 bar het druk niet tegen kon houden veer druk was niet sterk genoeg om het tegen te houden (normaal zit de vacuumslang eraan die overdruk van je inlaat na je drumpvalve blaast om zo die druk tegen te gaan en je veer kracht te versterken) dus ik denk dat de engelse en duitse dat ook hebben mee gemaakt en dus een busje erin zetten om die klep dicht te houden.

gr Cheungy

P.s. is mijn evaring wil niet zeggen dat het zo is maar is best mogelijk en logisch :)

Misschien is het nu geen probleem maar als je je turbo druk gaat verhogen wordt het denk ik de kans groter

Ben het met je eens dat je wel een goede dumpvalve moet hebben met dubbelwerkende zuiger of iets dergelijks, rij nu met een bollen racing dumpvalve en dat gaat perfect maar op het moment dat ik mijn oude dumpvalve erop zet gaat het niet goed . Ik rij met phase 2 dus mijn drukken zijn ook rond de 1.4 piek en 1,0 constant en dat levert tot nu toe geen problemen op

hallo

ik heb sins kort ook een dump valve op me coupe

wel over te aspreken maar het afblaas geluid kan wel wat harder

nu lees ik hier dat jullie die orginele dump valve afsluiten

en als ik het goed begrijp dien jullie dat dus door middel van boven genoemde foto met gele pjil

dat slangetje af te sluiten en die komt dan niet meer op die aansluiting vast als ik het goed gebrijp

gewoon dicht maken mer het een of ander en klaar

ja idd de gele pijl.

het slangetje wat vanaf je inlaat komt gaat naar die aansluiting (gele pijl) als je die onderschept dmv een pijpje en daar op enkel je gekochte dv en je inlaatspruitstuk op aansluit werkt het ook al of als je een t-stuk heb dat je de gele slang afdicht maar alsnog op het tstukje zet (dat daar gewoon geen lucht meer doorheen stroomt)dan zit het ook goed als je maar je gekochte dv er op heb zitten en je inlaat.

ps wat voor merk dv heb je ?

ik heb een forge dump valve

maar nu blijkt er bij deze dumpvalve`s een soort blindplaat bij te zitten om de orginele dumpvalve af tesluiten dus ik ga dat maar is proberen

en die moet dan op de plek komen met de gele pijl

Ik heb naar jullie geluisterd en deze afgesloten.

Maar nu merk ik dat als ik bijvoorbeeld 3000 toeren konstant rijd dat mijn turbo beetje blaas geluiden maakt....

Ik weet zelf niet hoe dat komt en heb het voor zekerheid teruggezet.

Hebben jullie ook last van deze fenomeen?

Terug
Naar boven