• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

originele radio eruit , wat met boordcomputer

rensie73

Post weinig
omdat ik het moe ben steeds van cd te wisselen ga ik er een radio in zetten met wisselaar

het is een kenwood maar toch al een ouder model

daarom kan hij niet aangepast worden zodat ik ook nog de stuurbediening kan gebruiken

maar dit is niet het ergste

wel zou ik willen weten wat ik nog kan terug vinden op mijn boordcomputer

nu staat er vanboven de info van de wagen, verbruik , aantal km en dergelijk

in het midden staat info van de radio

en onderaan staat de klok

wat gebeurd er nu , als de andere radio er in gaat ?

Je kunt je display laten instellen op "met orginele radio of zonder orginele radio", laat je het programmeren, dan werkt gewoon je complete display zoals het nu werkt, echter zonder de radio info.

Je kunt je display laten instellen op "met orginele radio of zonder orginele radio", laat je het programmeren, dan werkt gewoon je complete display zoals het nu werkt, echter zonder de radio info.

Na het vervangen van mijn cdr500 voor een ms4400 was mijn benzine meter van slag.

Als hij een halve tank aan gaf was hij bijna leeg.

Na de cdr500 uit de boordcomputer te laten halen door de opeldealer doet mijn benzine meter het weer normaal.

Dit was tevens voor de dealer nieuw.

Hun was alleen bekend dat je vals storingsmeldingen zou kunnen krijgen na het vervangen van de originele radio voor een ander merk/type, maar dit was voor hun nieuw.

Dus even langs de dealer.

Kosten circa€ 27,00

Na het vervangen van mijn cdr500 voor een ms4400 was mijn benzine meter van slag.

Als hij een halve tank aan gaf was hij bijna leeg.

Na de cdr500 uit de boordcomputer te laten halen door de opeldealer doet mijn benzine meter het weer normaal.

Dit was tevens voor de dealer nieuw.

Hun was alleen bekend dat je vals storingsmeldingen zou kunnen krijgen na het vervangen van de originele radio voor een ander merk/type, maar dit was voor hun nieuw.

Dus even langs de dealer.

Kosten circa€ 27,00

ik heb vandaag de originele radio eruit genomen en mijne kenwood erin gezet

voorlopig is alles nog in orde met de boordcomputer

in plaats van info van de radio, staat er nu de datum om het scherm

hopen dat het zo blijft hé en dat ik hem niet hoef om te laten schakelen in de garage

ik heb vandaag de originele radio eruit genomen en mijne kenwood erin gezet

voorlopig is alles nog in orde met de boordcomputer

in plaats van info van de radio, staat er nu de datum om het scherm

hopen dat het zo blijft hé en dat ik hem niet hoef om te laten schakelen in de garage

hela rechtzetting

alles gaat nog van de boordcomputer hé behalve de info over de radio

ik kan alle info nog zien van de wagen , het uur en de datum

en tja dat ik geen stuurbediening heb, dat weegt niet zo op tegen dat ik nu een wisselaar op deze kan aansluiten en anders maar één cd heb

en met kinderen ben je constant van cd aan het veranderen

en ik heb op deze radio ook een aparte stuurbediening , die werkt draadloos vanop het stuurwiel

die radio heb ik ook niet moeten kopen die had ik nog liggen

hela rechtzetting

alles gaat nog van de boordcomputer hé behalve de info over de radio

ik kan alle info nog zien van de wagen , het uur en de datum

en tja dat ik geen stuurbediening heb, dat weegt niet zo op tegen dat ik nu een wisselaar op deze kan aansluiten en anders maar één cd heb

en met kinderen ben je constant van cd aan het veranderen

en ik heb op deze radio ook een aparte stuurbediening , die werkt draadloos vanop het stuurwiel

die radio heb ik ook niet moeten kopen die had ik nog liggen

Dus zonder omprogrammeren heb jij nu de datum op je display.

Dan weet ik 1 ding zeker! Je hebt de stroomtoevoer van de antenne niet aangesloten.

En dus is je ontvangst niet optimaal.

Dus zonder omprogrammeren heb jij nu de datum op je display.

Dan weet ik 1 ding zeker! Je hebt de stroomtoevoer van de antenne niet aangesloten.

En dus is je ontvangst niet optimaal.

hoe moet ik stroomtoevoer aansluiten op een antenne ?

ik kan toch alleen maar stroom, constante stroom voor geheugen , mast en de boxen aansluiten ?

en dan de antenne achter in de radio

hoe moet ik stroomtoevoer aansluiten op een antenne ?

ik kan toch alleen maar stroom, constante stroom voor geheugen , mast en de boxen aansluiten ?

en dan de antenne achter in de radio

Terug
Naar boven