• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

originele radio eruit , wat met boordcomputer

De antennevoetjes van Opel hebben een geintregeerde antenneversterker om de korte sprietjes te compenseren.

Dat gaat dmv de automatische antenneaansluiting van de radio.

Meestal een blauwe of blauw/witte draad van de radio.

Die moet je altijd aansluiten bij een Opel.

De antennevoetjes van Opel hebben een geintregeerde antenneversterker om de korte sprietjes te compenseren.

Dat gaat dmv de automatische antenneaansluiting van de radio.

Meestal een blauwe of blauw/witte draad van de radio.

Die moet je altijd aansluiten bij een Opel.

ik heb de blauwe kabel aangesloten op het op stekker

nu is wel de datum weg als ik de radio inschakel

krijg voorlopig wel niet meer ontvangst maar heb hem nog maar geprobeerd in de garage

dinsdag moet wagen toch binnen in de garage , dan vragen voor omschakeling

ik heb de blauwe kabel aangesloten op het op stekker

nu is wel de datum weg als ik de radio inschakel

krijg voorlopig wel niet meer ontvangst maar heb hem nog maar geprobeerd in de garage

dinsdag moet wagen toch binnen in de garage , dan vragen voor omschakeling

en hoe wordt juist de boordcomputer omgezet van originele radio naar gewone radio ?

kan de garagist dit gewoon met zijn diagnose toestel ?

hij had er nog nooit van gehoord zei hij

misschien kan ik hem nog slimmer maken dan hij is

en hoe wordt juist de boordcomputer omgezet van originele radio naar gewone radio ?

kan de garagist dit gewoon met zijn diagnose toestel ?

hij had er nog nooit van gehoord zei hij

misschien kan ik hem nog slimmer maken dan hij is

De originele radio configuratie word uit de boordcomputer verwijderd.

Je nieuwe radio kan indien je boordcomputer deze ondersteund toegevoegd worden.

Heb je autoradio die niet compatible is met de boordcomputer, dan stel de dealer de boordcomputer in op geen radio.

Voor zover mij bekend is zijn er niet zoveel autoradio's die compatible zijn met de boordcomputer.

Dat wil overigens niet zeggen dat je dus gebonden bent aan een standaard auto radio.

Het enige verschil is dat een originele Opel autoradio comuniceert met de boordcomputer.

Zoals tijd en datum worden via rds doorgegeven aan het display en de boordcomputer.

waarschijnlijk word er meer informatie van de autoradio naar de boordcomputer verstuurd maar wat hij daar mee doet is mij niet duidelijk.

Alleen wat ik eerder schreef, dat na het verwijderen van de originele autoradio en het plaatsen van een andere autoradio je kans hebt op mogelijk valse foutmeldingen.

De dealer doet dit via een Tech 2 programmer.

De originele radio configuratie word uit de boordcomputer verwijderd.

Je nieuwe radio kan indien je boordcomputer deze ondersteund toegevoegd worden.

Heb je autoradio die niet compatible is met de boordcomputer, dan stel de dealer de boordcomputer in op geen radio.

Voor zover mij bekend is zijn er niet zoveel autoradio's die compatible zijn met de boordcomputer.

Dat wil overigens niet zeggen dat je dus gebonden bent aan een standaard auto radio.

Het enige verschil is dat een originele Opel autoradio comuniceert met de boordcomputer.

Zoals tijd en datum worden via rds doorgegeven aan het display en de boordcomputer.

waarschijnlijk word er meer informatie van de autoradio naar de boordcomputer verstuurd maar wat hij daar mee doet is mij niet duidelijk.

Alleen wat ik eerder schreef, dat na het verwijderen van de originele autoradio en het plaatsen van een andere autoradio je kans hebt op mogelijk valse foutmeldingen.

De dealer doet dit via een Tech 2 programmer.

ten eerste is mijne radio die er nu in staat niet compatibel met de boordcomputer, veel te oud .

maar die valse foutmeldingen die u vernoemt, kan dit ook gaan naar een motorstoring ?

ik zit nl nu met een motorstoring , en ze zijn er achter aan het zoeken wat het zou kunnen zijn

waarschijnlijk gaat het de egr zijn , maar hoop toch dat de radio die storing niet geeft

ten eerste is mijne radio die er nu in staat niet compatibel met de boordcomputer, veel te oud .

maar die valse foutmeldingen die u vernoemt, kan dit ook gaan naar een motorstoring ?

ik zit nl nu met een motorstoring , en ze zijn er achter aan het zoeken wat het zou kunnen zijn

waarschijnlijk gaat het de egr zijn , maar hoop toch dat de radio die storing niet geeft

Er kunnen diverse valse storings meldingen komen.

Na het verwijderen van de origine radio uit de boordcomputer krijg je geen vealse meldingen meer.

Mij Benzine meter sloeg op hol en mij lucht recirculatie knop werkte niet meer na het vervangen van de autoradio.

Na de originele radio te hebben laten verwijderen uit de boordcomputer door de dealer doet mijn benzine meter het weer normaal en mijn recirculatie knop doet het ook weer.

Het klinkt heel vreemd maar het is echt zo

Er kunnen diverse valse storings meldingen komen.

Na het verwijderen van de origine radio uit de boordcomputer krijg je geen vealse meldingen meer.

Mij Benzine meter sloeg op hol en mij lucht recirculatie knop werkte niet meer na het vervangen van de autoradio.

Na de originele radio te hebben laten verwijderen uit de boordcomputer door de dealer doet mijn benzine meter het weer normaal en mijn recirculatie knop doet het ook weer.

Het klinkt heel vreemd maar het is echt zo

Hoi.

Ik ben Ronald.

Even een vraag.

Ik heb een andere radio in mijn zafira gezet.

Nu naar de opeldealer geweest.

Die zegt dat de radio er niet uit te halen is.

Nu de vraag waar heb jij het laten doen.

Anders ga ik daar heen.

Ik woon in Lelystad.

Alvast bedankt.

Hoi.

Ik ben Ronald.

Even een vraag.

Ik heb een andere radio in mijn zafira gezet.

Nu naar de opeldealer geweest.

Die zegt dat de radio er niet uit te halen is.

Nu de vraag waar heb jij het laten doen.

Anders ga ik daar heen.

Ik woon in Lelystad.

Alvast bedankt.

Ronald, wat bedoel je met "radio eruit halen" ?"

Wat voor type zafira heb je trouwens ?

Wat ik denk dat zij en jij bedoelen is dat de radio uit jou zafira B moet worden uitgeleerd / ontkoppeld.

Dat proces gaat alleen maar als de radio op dat moment nog op de auto aangesloten zit.

Een niet ontkoppelde radio gaat overigens ook niet werken in een andere Zafira.

Mocht je een adres zoeken die de radio wel kan ontkoppelen dan moet je me maar even een PM of mail sturen.

Gr. Arjan

Gr. Arjan

Ronald, wat bedoel je met "radio eruit halen" ?"

Wat voor type zafira heb je trouwens ?

Wat ik denk dat zij en jij bedoelen is dat de radio uit jou zafira B moet worden uitgeleerd / ontkoppeld.

Dat proces gaat alleen maar als de radio op dat moment nog op de auto aangesloten zit.

Een niet ontkoppelde radio gaat overigens ook niet werken in een andere Zafira.

Mocht je een adres zoeken die de radio wel kan ontkoppelen dan moet je me maar even een PM of mail sturen.

Gr. Arjan

Gr. Arjan

als het goed is kun je met de opcom ook de autoradio ontkoppelen als je de securitycode hebt, ik heb dat nog niet bij mij geprobeerd, maar wel ergens gelezen dat iemand het op die manier gedaan had, dat zou weer een ritje naar de dealer schelen, in alle gevallen moet dat voor het uitbouwen van de radio gebeuren.

mark

www.astratuningclub.nl

als het goed is kun je met de opcom ook de autoradio ontkoppelen als je de securitycode hebt, ik heb dat nog niet bij mij geprobeerd, maar wel ergens gelezen dat iemand het op die manier gedaan had, dat zou weer een ritje naar de dealer schelen, in alle gevallen moet dat voor het uitbouwen van de radio gebeuren.

mark

www.astratuningclub.nl

Ik heb een Opcom liggen, maar helaas deze functie nooit gevonden.

Zal van de week nog eens kijken of het daar mee gaat.

Terug
Naar boven