• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

overslaan/inhouden

cliffvxr

Post weinig
Ik heb een alsjemenou probleem

als ik een minuut of 15 voluit zit te trappen doet alles het naar behoren maar op een gegeven moment als ik dan weer vol gas geef slaat hij over en gaat dan dus ook inhouden (misfire) als ik dan wat minder gas geef gaat alles weer goed maar ook als ik zeg maar een aantal minuten rustig aan doe dan kan ik weer vol gas geven!!!!!????????:wtf

Hall-sensor / krukas sensor/ bougies/rotor/verdelerkap/ bougiekabels(beru) / ontsteking modul /filters allemaal zgan

[rquote=1885694&tid=144085&author=kadettgsicrosser]heb ongeveer het zelfde probleem met me cross auto kan er ook niet achter komen.[/rquote]

Daar zijn we mooi klaar mee niet dan:hmmz:hmmz:cry

Zit zelf aan de lmm te denken / temp sensor of de uitlaat nokkenas staat niet helemaal goed (morgen ff nakijken)

[rquote=1885694&tid=144085&author=kadettgsicrosser]heb ongeveer het zelfde probleem met me cross auto kan er ook niet achter komen.[/rquote]

Daar zijn we mooi klaar mee niet dan:hmmz:hmmz:cry

Zit zelf aan de lmm te denken / temp sensor of de uitlaat nokkenas staat niet helemaal goed (morgen ff nakijken)

Kan ook een gemeen kabelbreukje zijn....:hmmz Of een stekkertje die niet lekker is, heb wel eens gehad dat een pinnetje naar binnen schiet met aansluiten en er weer uit getrokken met lostrekken, maar geen goed contact maakte....

Lmm is natuurlijk zo even om te hangen...

Lambdasensor is ook verdacht.... misschien voor de test eens lostrekken....

Kan ook een gemeen kabelbreukje zijn....:hmmz Of een stekkertje die niet lekker is, heb wel eens gehad dat een pinnetje naar binnen schiet met aansluiten en er weer uit getrokken met lostrekken, maar geen goed contact maakte....

Lambdasensor is ook verdacht.... misschien voor de test eens lostrekken....

[rquote=1886008&tid=144085&author=Vinci]Kan ook een gemeen kabelbreukje zijn....:hmmz Of een stekkertje die niet lekker is, heb wel eens gehad dat een pinnetje naar binnen schiet met aansluiten en er weer uit getrokken met lostrekken, maar geen goed contact maakte....

Lambdasensor is ook verdacht.... misschien voor de test eens lostrekken....[/rquote]

Kabelbreuk of lambda is idd ook een optie een andere lmm om te testen heb ik niet

het meest vreemde is wel hij slaat maar soms over, wel heb ik al een lange tijd last van het feit dat wanneer ik op de snelweg rijdt en ik bij zeg 140 ineens volgas geef ik het gas pedaal iets moet liften want dan trekt hij beter.:hmmz

[rquote=1886008&tid=144085&author=Vinci]Kan ook een gemeen kabelbreukje zijn....:hmmz Of een stekkertje die niet lekker is, heb wel eens gehad dat een pinnetje naar binnen schiet met aansluiten en er weer uit getrokken met lostrekken, maar geen goed contact maakte....

Lambdasensor is ook verdacht.... misschien voor de test eens lostrekken....[/rquote]

Kabelbreuk of lambda is idd ook een optie een andere lmm om te testen heb ik niet

het meest vreemde is wel hij slaat maar soms over, wel heb ik al een lange tijd last van het feit dat wanneer ik op de snelweg rijdt en ik bij zeg 140 ineens volgas geef ik het gas pedaal iets moet liften want dan trekt hij beter.:hmmz

[rquote=1886017&tid=144085&author=cliffvxr] wanneer ik op de snelweg rijdt en ik bij zeg 140 ineens volgas geef ik het gas pedaal iets moet liften want dan trekt hij beter.:hmmz[/rquote]

verzuipt die niet dan?

[rquote=1886017&tid=144085&author=cliffvxr] wanneer ik op de snelweg rijdt en ik bij zeg 140 ineens volgas geef ik het gas pedaal iets moet liften want dan trekt hij beter.:hmmz[/rquote]

verzuipt die niet dan?

Wat misschien een indicatie kan zijn is de bougies eens er uit halen vlak na dat hij de klachten heeft vertoond. Dan kun je aan de kleur/nat/droog mogelijk opmaken wat er precies gebeurt.

Klinkt mij eerder als te arm dan te rijk, den niet echt dat het verzuipen is, want meestal loopt hij dan het beste nog met vol open gasklep.

Ik heb Autodata en kan je evt. voorzien van een berg screenshots van testprocedures in het electrische circuit....U2U me maar bij interesse.

Wat misschien een indicatie kan zijn is de bougies eens er uit halen vlak na dat hij de klachten heeft vertoond. Dan kun je aan de kleur/nat/droog mogelijk opmaken wat er precies gebeurt.

Klinkt mij eerder als te arm dan te rijk, den niet echt dat het verzuipen is, want meestal loopt hij dan het beste nog met vol open gasklep.

Ik heb Autodata en kan je evt. voorzien van een berg screenshots van testprocedures in het electrische circuit....U2U me maar bij interesse.

mmmm klinkt mij bekend in de oren wat betreft die crossauto...

Bij mij was het de brandstofpomp die na circa 10min draaien minder opbrengst begon te geven.

En dan sputtert en misfired hij ook.

Is een bekend euvel dat de pompen overlijden.

Het is maar een idee,bij mij is ALLES uitgewisseld op het blok na en nog deed hij het.

Vaak is het iets simpels.

mmmm klinkt mij bekend in de oren wat betreft die crossauto...

Bij mij was het de brandstofpomp die na circa 10min draaien minder opbrengst begon te geven.

En dan sputtert en misfired hij ook.

Is een bekend euvel dat de pompen overlijden.

Het is maar een idee,bij mij is ALLES uitgewisseld op het blok na en nog deed hij het.

Vaak is het iets simpels.

inderdaad, heb ook al bijna alles vervangen ( lmm, bougie's, kabels, injectoren,alle sensoren enz.)

de pomp nog niet wel de filters en slangen. de pomp stond al wel op het lijstje om te verv.

heb een instelbare benzine druk regelaar geplaatst maar nog niet het gewenste effect.

inderdaad, heb ook al bijna alles vervangen ( lmm, bougie's, kabels, injectoren,alle sensoren enz.)

de pomp nog niet wel de filters en slangen. de pomp stond al wel op het lijstje om te verv.

heb een instelbare benzine druk regelaar geplaatst maar nog niet het gewenste effect.

vandaag: timing gecheckt inorde

: alle lucht slangetjes en pakkingen inlaat inorde

: alle stekker verbindingen gecheckt inorde

: lambda waarden inorde

: co2 meting stationair loopt ie te rijk en bij 2000/2500 rpm co2 perfect (volgens monteur mercedes

benz)

Verder nog een paar bevindingen

: ik heb een blauwe temp-sensor, las bij een ander topic hier dat er in een c20xe een zwarte zou

moeten zitten??!!

:Bij draaiende motor de luchtslang van de lmm verwijdert (luchtfilter zijde) en dat bracht geen verschil

in motor loop maar toen ik mijn vlakke hand op ongeveer 5 cm van de lmm hield viel de motor uit!!??

ps heb 4 maanden geleden de in tank pomp vervangen, lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze ook al kapot is.

vandaag: timing gecheckt inorde

: alle lucht slangetjes en pakkingen inlaat inorde

: alle stekker verbindingen gecheckt inorde

: lambda waarden inorde

: co2 meting stationair loopt ie te rijk en bij 2000/2500 rpm co2 perfect (volgens monteur mercedes

benz)

Verder nog een paar bevindingen

: ik heb een blauwe temp-sensor, las bij een ander topic hier dat er in een c20xe een zwarte zou

moeten zitten??!!

:Bij draaiende motor de luchtslang van de lmm verwijdert (luchtfilter zijde) en dat bracht geen verschil

in motor loop maar toen ik mijn vlakke hand op ongeveer 5 cm van de lmm hield viel de motor uit!!??

ps heb 4 maanden geleden de in tank pomp vervangen, lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze ook al kapot is.

Je hebt met blauwe en met zwarte sensoren, kan allebei. Het punt is de zelfde als origineel er in te doen.

Zijn de klachten ontstaan na de nieuwe pomp? Soms heb je vuil in de tank, dit kan ook de nieuwe pomp aantasten. Als het goed is heb je een filter in je leiding zitten ergens, zou die maar eens vervangen en de oude open maken om te zien of er veel vuil in zit. Dit kan met een blikopener...

Terug
Naar boven