• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Paar vraagjes over me Fje, Nieuwe vraag 17-02-12 Dieselpomp

@KadAstra-EF wrote:Uhm, even over de achteruitverwarming.

Dat is volgens mij geen gewone zekering maar een vierkant relaitje.

Rik :)

Ik ga dadelijk aan de slag voordat het weer gaat regenen.

@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:Uhm, even over de achteruitverwarming.

Dat is volgens mij geen gewone zekering maar een vierkant relaitje.

Rik :)

Ik ga dadelijk aan de slag voordat het weer gaat regenen.

hier komt het met bakken te gelijk uit de hemel in het noorden :puke

Ja, door het velen openen en sluiten van de kofferklep word er iedere keer getrokken en geduwd aan het slangetje, tot ze een keer knap zegt.

Ik heb dat gehad bij eigen auto's:

Opel Kadett 1.2S ohv 1985 (ruitensproeierslang)

Opel Kadett 1.6i HP caravan Frisco+ 1991 (Ruitsensproeier en draden achterwisser)

Opel Kadett 1.6i Caravan GL 1990 (Ruitensproier + draad achterruitverwarming)

Opel Astra-F 2.0i Caravan CD 1993 (Ruitensproeier)

andere auto's

ruim 10x bij Corsa HB's zowel A B als C

ruim 10x Bij Kadett-E HB / Caravan

ruim 10x bij Astra's F HB / Caravan

3x bij Vectra-B Caravan

paar keer bij VW Golfs II III en IV

en diversen andere merken..

Willem

By de audi van mn pa was dat waterslangetje naar achter ook doormidden gegaan. MAar dan net boven/voor de koppeling onder het dash. En daar zat ook een of andere computer die daarna kapot was door het water. Was een dure grap voor zo'n goedkoop slangetje :) dan liever een natte mat :D

Achterruit verwarming doet het weer!!:D Inderdaad waren 3draadjes over in de rubberslang van auto naar de achterklep toe.

Ruitersproeier is ook al 3x geknapt bij mij.

Ben ook de Snelweg op gegaan ff paar lange kms 175 aan gehouden. Radio wel beetje harder moeten zetten :jerry

Rookt ie al minder???

Volgende keer effe een tijd VLOEREN, kan je gelijk kijken hoe hard die gaat...

Willem

Jawel, ooit had ik bijna 190 op de teller was wel een flinke aanloop bij Beek de kruisberg af :jerry

Vlakke weg en geen tegen wind heb ik al paar keer 180 aan getikt vele 10dz kms terug.

een GOEIE TDS met een tonnetje of 3 a 4 op de klok, en lekker inwendig lekkend turbootje loopt meestal wel een goeie 180km/u GPS op de vlakke weg, ik heb er tenminste geen gehad die dat niet haalde, let wel, met weinig tot geen wind.

Ik heb er wel een gehad die er 140kilometer plankgas over gedaan heeft, die heeft ook van Oberhausen tot Nordhorn Zwart grijs gerookt vooralleer deze een beetje opgeknapt was van jaren truttig rijden...

de auto is daarna volgens de eigenaar goed zuiniger en soepeler gaan rijden, en geeft alleen een pluimje als ie even stationair heeft staan draaien (Turbo Seal)..

Willem

Weet niet of ik dat aan durf zolang op top rijden, als ik hem hoor brullen en die toerenteller over de 4 zie staan krijg ik al rillingen :hmmz

Maar als het me geen opgeblazen motor kost ga ik het maar een keer wagen, moet waarschijnlijk zaterdag naar de Franse grens toe.

Houd gewoon alles GOED in de gaten, en goed blijven luisteren...

zorgen dat er GOEDE olie in zit, en ga zeker af en toe van het gas om m even tot rust te laten komen...

De Bewuste TDS had al een jaar of 7 a 8 bij de zelfde eigenaar alleen maar rustig gereden, en wou in het begin niet over die 160km/u heen...

liep op een gegeven moment bij de beste man ook niet zuiniger als 1 op 15

Willem

Ik ga me best doen als ik weer een lange rit heb. :thumbup

Hoeveel had die tds op de klok staan? Ik rij wel nog altijd met de 1ste turbo.

Terug
Naar boven