• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Paar vraagjes over me Fje, Nieuwe vraag 17-02-12 Dieselpomp

Roetstop, tot hoever mag je die eigenlijk indraaien? Bij vw forum las ik 360gr indraaien.

Ik heb hem nu 180gr ingedraaid, en de roet uitstoot heb ik geen last van.

@wim-v6 wrote:ik zou niet durven zeggen tot hoever, maar rijdt ie ook beter??

Willem

Ja zeker vanaf 2500tpm veel betere trekkracht :wors Onderin blijft die het zelfde met trekken.

Ring uit de pomp halen, zorgt dat ook voor betere trekkracht?

plaatsen van een Bleedvalve tussen het slangetje naar wastegate.

Turbodruk meter op het inlaat zetten om druk af te lezen (heb je gelijk Sjoening in je Waggie)

Die corsa-Atjes met 1.5TD of 1.7TD blokkies erin willen een Rappe GSI nog wel het snot voor de ogen rijden op de sprints (draaien dan wel vaak ERRUG hoge druk, en Roken tot in het Extreme..

Willem

Ja zo heftig wil ik dat allemaal niet wil ik hem ook niet aan doen :jerry

Maar btw waar vind ik die schroef voor turbrodruk op tepeppen als ik me eens bedenkt?

is geen schroef..

zoals omschreven moet je een bleed (lekklepje) valve plaatsen in het slangetje naar de waste gate..

en die kan je weer afstellen met een turbodrukmeter..

een bleedvalve laat wat van de hogedruk naar de waste gate weglekken waardoor de waste gate later open gaat (Bleed = bloeden = lekken)

Willem

Is nu ongeveer 3weken geleden, dat ik alleen de roetstop halve slag heb ingedraaid.

Ik merkte toen vanaf 2500tmp veel betere doortrek dat ik zelf merkte dat ik beetje in de stoel werd geduwd, wat ik nooit had daarvoor. :jerry

Nu de laatste paardagen, vind ik de astra slomer, ook als ik fors door trek vanaf 1500tmp tot 4500tmp voel ik geen versnelling vanaf 2500tmp. Die duw dat ik wat in de stoel word gedrukt is er niet meer.

Kan het zijn dat dat me turbo stuk gaat?

hmmm ik hoor in ieder geval geen raar geluid:hmmz

Vind het maar vaag waar die power is gebleven.

Morgen eens aan de schroef prutsen halve slag terug draaien, en dan weer 1 volle slag in, misschien dat ik dan wat merk.

Ja ik zet morgen weer op originele stand.

Maar aan het verbruik merk ik zo verder ook niks 380km op 20liter puur stad.

Hoop dat ik morgen wat wijzer ben geworden. :angel

Terug
Naar boven