• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

paar vraagjes

dennis121

Post vaak
Hey,

ik heb een paar vraagjes mbt tot monteren van een paar dingen:

- angel eyes,

- xenon,

- achterlichten,

- pookknop

Angel eyes:

zijn deze een beetje zelf te monteren of is dit echt iets wat je door een garage moet laten doen?? en wat zouden dan de eventuele montage kosten zijn?

Xenon:

zelfde als angel eyes, een doe het zelf werkje of laten doen??

Achterlichten:

kan je deze zelf monteren, en of er nog veel verschil zit tussen gewone en led achterlichten??

pookknop:

kan je een universele pookknop aanpassen zodat deze past op een achteruitrijd vergrendeling?

of je die achteruitvergrendeling (die ring die je omhoog moet trekken) niet kan laten zitten ofzo? en dan daarbovenop een universele pookknop??

ben hier erg benieuwd naar voor mijn toekomstplannetjes voor de auto (A)

mvg!

welke corsa gaat het over a b c of d ?

ik heb een b en daar kan je makkelijk je angeleyes en je achterlichten zelf doen en verschil tussen led en normaal led is feller en ik vind mooier

ohh ja das natuurlijk ook wle handig om erbij te zetten xD (nog niet wakker, moet meer koffie hebben!!!)

het gaat hier om een opel corsa B 1.2 swing ding ;)

king:

Afhankelijk hoe handig je bent kun je dit allemaal zelf doen.

Xenon is officieel niet meer toegestaan volgens de politie, hou daar rekening mee, je kan er een boete voor krijgen.

=O? sinds wanneer is dat dan wel niet ingevoerd.... xD

dan denk ik dat ik daar maar mooi van afzie als ik de hoeveel heid smerissen hiero op het moment zie ;(

ze vernaaien je echt hard..

maar misschien iemand iets meer tekst en uitleg erbij?? (A)

king:

Vanaf 1 mei 2009 mogen lichtarmaturen van voertuigen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.

Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.

Zoals dus al eerder gezegd:

De koplamp units en achterlicht units zijn prima zelf te vervangen.

- Achter zitten ze met 3 moertjes vast.

- Voor met 2 schroeven en onderin geklikt (controleer deze 2 klik verbindingen even goed. NA de jaren heen worden deze vaak hard en knappen ze zo kapot. Bij de dealer kun je ze gewoon kopen en kosten ze een paar cent)

- Ook xenon is goed in te bouwen. Zorg voor eengoed plekje van de ballasten (ik heb ze aan de zijkant met een parker in het binnenplaatwerk geschroeft.

Zorg er gewoon even goed voor dat ze goed afgesteld staan op de juiste hoogte zodat je geen tegenliggers verblind, dan zal oom agent je ook niet bekeuren.

origineel gepost door JFHSas

Vanaf 1 mei 2009 mogen lichtarmaturen van voertuigen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.

Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.

Vanaf 1 januari 2010 komt bovenstaande regel te vervallen. Vanaf 1 oktober 2009 wordt er niet meer bekeurd.

Dus het mag wel! mits niet verblindend en te blauw natuurlijk.

haha okeej, dat is dus wel redelijk duidelijk ^^

alleen met de pookknop is me nog wat vaagjes, iemand die er wat van weet???

Bedankt voor alle antwoorden zo ver!!!! :D

king:

hey,

vandaag dus maar weer ff verder voor zover het weer toeliet :P

Nu wou ik de gehele bekleding van me deur losmaken.. dus schroefjes eruit, al het plastic eraf, alles verliep prima..

totdat ik bij de raamslingertjes kwam... en wat een pokke ding zeg :fy1

Hoe moet ik die verwijderen?? zit er btw ook aan te denken om er nieuwe allu-look slingers op te zetten...

dus hoe moeten we dit is eem doen?

king:

Er moet een clipje achter de slinger zitten.

Deze schijnt met een hand- of theedoek methode makkelijk te verwijderen zijn, maar daar weet ik zo het fijne niet van.

origineel gepost door Mastah-GSi

Er moet een clipje achter de slinger zitten.

Deze schijnt met een hand- of theedoek methode makkelijk te verwijderen zijn, maar daar weet ik zo het fijne niet van.

hmmm okeeej xD

klinkt erg vaag opzich, maarja iemand meer tekst en uitleg hier? wil morgenvroeg heeeel graag verder :P

king:

hmm dat met de xenon, het is inderdaad beetje krom soms van de regering... xD

maarja daarin tegen zit er ook wel wat logisch achter.. sommige mensen hebben zulke k.u.t xenon lampen (slecht afgesteld) dat je geen flikker meer ziet als tegenligger...

die mogen ze van graag aan de kant zetten en flink bekeuren :argue

die regels zijn alweer van de baan, omdat deze strenger waren dan de toelatings eisen.

zie ook ALgemeen topic

Willem

Terug
Naar boven