• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Paar vragen kadett e gsi

nova07

Post weinig
hey ,

hey

Ik had een paar vraagjes over een kadett e gsi omdat ik er mischien eentje wil gaan aanschaffen

vind het echt leuke waggies. Tot nu toe heb ik alleen nog maar een corsa a 1.6 gsi en een

saxo 1.6 vtr gereden dus vroeg ik me af of zo een kadettje sneller is dan een 1.6je. Want die

1.6jes zijn ook erg rap maar dat komt door het lage gewicht, en ik wil graag een stapje hoger in

trek kracht.

die 1.6jes zaten in +- 9 - 9,5 seconden aan de 100 hoelang doet een kadett hierover en ook

vroeg ik me af wat dat nou zuipt zo een 2.0. Valt hier ook gewoon zuinig mee te rijden ? want

ben tenslotte nog een student :jerry heb niet al te gek veel geld te spenderen aan benzine.

Zit er ook veel verschil tussen een 8v en een 16v ? kwa pks en zuinigheid. ?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en wacht jullie antwoorden graag af.

alvast bedankt :D

bedankt voor de sneller reacties,

1:12 is dus eigenlijk de max ? is dit dan op de snelweg of binnendoor ?

Ik heb al lopen zoeken op marktplaats en kom eigenlijk alleen maar 8v tegen... zit er verschil in pk of is het puur een paar extra kleppen ?

Is een 16 v niet zuiniger dan een 8v en wat bedoel je met onderhoudskosten , gaat een 16v sneller kapot of moet je gewoon vaker de vloeistoffen bijvullen ofzo haha sorry voor de noob vragen hoor :P

Ik moet eerst nog me saxo kwijt maar ik heb wel interesse in een paar foto's van je kadett

bedankt voor de sneller reacties,

1:12 is dus eigenlijk de max ? is dit dan op de snelweg of binnendoor ?

Ik heb al lopen zoeken op marktplaats en kom eigenlijk alleen maar 8v tegen... zit er verschil in pk of is het puur een paar extra kleppen ?

Is een 16 v niet zuiniger dan een 8v en wat bedoel je met onderhoudskosten , gaat een 16v sneller kapot of moet je gewoon vaker de vloeistoffen bijvullen ofzo haha sorry voor de noob vragen hoor :P

Ik moet eerst nog me saxo kwijt maar ik heb wel interesse in een paar foto's van je kadett

het verschil tussen trekkracht van de 8v en 16v is vooral boven de 80km/h merkbaar.

Voordeel van de 8v zijn de onderhoudskosten.

1:12 is inderdaad redelijk, maar ligt aan buitentemperatuur, staat van de motor..

Heb nog wel een kadett 2.0 8v voor je in de aanbieding :-D

het verschil tussen trekkracht van de 8v en 16v is vooral boven de 80km/h merkbaar.

Voordeel van de 8v zijn de onderhoudskosten.

1:12 is inderdaad redelijk, maar ligt aan buitentemperatuur, staat van de motor..

Heb nog wel een kadett 2.0 8v voor je in de aanbieding :-D

een 16v is wel wat rapper als die saxo. en er is ook wel 1:12 mee te halen, afhankelijk van je rechter voet...

en als je zuinig wilt rijden moet je een polo slowmotion kopuh :-P

een 16v is wel wat rapper als die saxo. en er is ook wel 1:12 mee te halen, afhankelijk van je rechter voet...

en als je zuinig wilt rijden moet je een polo slowmotion kopuh :-P

Ik had een kadett gsi 8v en deed veel lange ritten op de snelweg. En kon dan met een rustige voet met 150 wel 1 op 17 halen met de c20ne. Met die snelheid liep ie echt het best.

Met kou en stadsritten ging het by my wel naar de 1 op 12. Vind ik zuinig voor zo'n grote oude motor.

Heerlyke motor. Maar ja het hangt wel van de staat af. De mijne werd altyd netjes warm gereden en nooit over zn toeren gejaagd. Toch reed ik nooit langzaam en hield zeker wel van een sprintje. Heb er zelf een ton opgezet en nog nooit een koppeling of kopakking hoeven vervangen ;) en je rijdt er zeker ng wel makkelyk nieuwere autos mee uit. De kadett weegt op kenteken ongveer 200 meer als een corsa A. Dus denk je maar in. Gaat goed naar voren alsnog! ;)

Ik heb de kadett niet meer, Maar dezelfde motor gaat binnenkort echt in de corsa! Ben toevallig net de assen aan het maken. :D

De 16v gaat op top net iets harder. Maar vindt er maar eens 1 ;) ik heb geen ervaring met de 16v maar de 8v lykt me net iets makkelyker sleutlen qua ruimte en opzet.

Kyk wel goed of de kadett niet rot is op de ophangingen voor. Is nogal een probleem plek ;) myne stuurde aan. Het eind niet meer rechtdoor met beide wielen zeg maar ;)

Ik had een kadett gsi 8v en deed veel lange ritten op de snelweg. En kon dan met een rustige voet met 150 wel 1 op 17 halen met de c20ne. Met die snelheid liep ie echt het best.

Met kou en stadsritten ging het by my wel naar de 1 op 12. Vind ik zuinig voor zo'n grote oude motor.

Heerlyke motor. Maar ja het hangt wel van de staat af. De mijne werd altyd netjes warm gereden en nooit over zn toeren gejaagd. Toch reed ik nooit langzaam en hield zeker wel van een sprintje. Heb er zelf een ton opgezet en nog nooit een koppeling of kopakking hoeven vervangen ;) en je rijdt er zeker ng wel makkelyk nieuwere autos mee uit. De kadett weegt op kenteken ongveer 200 meer als een corsa A. Dus denk je maar in. Gaat goed naar voren alsnog! ;)

Ik heb de kadett niet meer, Maar dezelfde motor gaat binnenkort echt in de corsa! Ben toevallig net de assen aan het maken. :D

De 16v gaat op top net iets harder. Maar vindt er maar eens 1 ;) ik heb geen ervaring met de 16v maar de 8v lykt me net iets makkelyker sleutlen qua ruimte en opzet.

Kyk wel goed of de kadett niet rot is op de ophangingen voor. Is nogal een probleem plek ;) myne stuurde aan. Het eind niet meer rechtdoor met beide wielen zeg maar ;)

8v is er in 115pk(20ne) en 130pk(20seh, zeldzaam). 16v heeft standaard 150pk :thumbup de meeste gsi's hebben standaard een digidash.

8v is er in 115pk(20ne) en 130pk(20seh, zeldzaam). 16v heeft standaard 150pk :thumbup de meeste gsi's hebben standaard een digidash.

1 op 15 zou wel ideaal zijn haha , maar aangezien ik ook bijna alleen maar 8v tegen kom zal het er eerder zo een worden.

Hoeveel pk heeft een 8vtje en zijn ze verder precies hetzelfde als een 16v kwa intrieur en extrieur ? of zit daar ook nog

verschil in want ik wil liefst wel zo een digitaal dash :wub

1 op 15 zou wel ideaal zijn haha , maar aangezien ik ook bijna alleen maar 8v tegen kom zal het er eerder zo een worden.

Hoeveel pk heeft een 8vtje en zijn ze verder precies hetzelfde als een 16v kwa intrieur en extrieur ? of zit daar ook nog

verschil in want ik wil liefst wel zo een digitaal dash :wub

maar is de 16v dan niet een stuk sneller :P , scheelt 35 pk dat merk je wel volgens mij haha

Is de 2.0 8v sneller dan een corsa a gsi of is hij daarmee te vergelijken ?

Terug
Naar boven