• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Paar vragen kadett e gsi

maar is de 16v dan niet een stuk sneller :P , scheelt 35 pk dat merk je wel volgens mij haha

Is de 2.0 8v sneller dan een corsa a gsi of is hij daarmee te vergelijken ?

mijn ervaring is dat de 8v toch wat beter is dan de 16v, en er zullen genoeg anderen zijn die een 16v weer aanprijzen.

ik vind, een 16v is onderhoudsgevoeliger dan een 8v denk aan tikkende kleppen, distributie (geen vrijloper) sensoren e.d., maar daarin tegen gaat een 16v wel harder dan net even wat harder.. tot de 100 kmpu lopen ze redelijk gelijk op.. daarna is de 16v weg en niet meer bij te houden voor een 8v

mijn ervaring is dat de 8v toch wat beter is dan de 16v, en er zullen genoeg anderen zijn die een 16v weer aanprijzen.

ik vind, een 16v is onderhoudsgevoeliger dan een 8v denk aan tikkende kleppen, distributie (geen vrijloper) sensoren e.d., maar daarin tegen gaat een 16v wel harder dan net even wat harder.. tot de 100 kmpu lopen ze redelijk gelijk op.. daarna is de 16v weg en niet meer bij te houden voor een 8v

nou dat 1op 12 klopt al niet

want met mijn vectra 2000 16v haal ik al ik normaal rij toch wel 1 op 15

en die is nog wel wat zwaarder dan een kadett

en een 16 v is net zo sterk als een 8v ligt er net aan hoe je ermee omgaat

heb er verschillende gehad ook 8vs en bij mij had ik vaker wat aan de 8v dan aan de 16v

nou dat 1op 12 klopt al niet

want met mijn vectra 2000 16v haal ik al ik normaal rij toch wel 1 op 15

en die is nog wel wat zwaarder dan een kadett

en een 16 v is net zo sterk als een 8v ligt er net aan hoe je ermee omgaat

heb er verschillende gehad ook 8vs en bij mij had ik vaker wat aan de 8v dan aan de 16v

Een zestienklepper is gewoon net even sneller, omdat er meer lucht (want meer kleppen) in de cilinders kan komen. En wat ze bedoelen met onderhoudskosten; heb je motorschade bij een zestienklepper, heb je veel meer werk om het weer op te knappen. Daarnaast zijn de zestienkleppers vaak iets gevoeliger, verbruiken iets meer en kosten meer.

Als ik jou was, zou ik mooi voor een achtkleppertje gaan, bijna net zo vlot!

Een zestienklepper is gewoon net even sneller, omdat er meer lucht (want meer kleppen) in de cilinders kan komen. En wat ze bedoelen met onderhoudskosten; heb je motorschade bij een zestienklepper, heb je veel meer werk om het weer op te knappen. Daarnaast zijn de zestienkleppers vaak iets gevoeliger, verbruiken iets meer en kosten meer.

Als ik jou was, zou ik mooi voor een achtkleppertje gaan, bijna net zo vlot!

tot de 100 kmph vind ik prima , daar gaat het mij het meest om want ik ben zelf niet zo een snelheids duivel die veel boven de 150 rijd.. vind het zelf leuker als hij beetje rap optrekt. Hebben ze eigenlijk stuurbekrachtiging ?

tot de 100 kmph vind ik prima , daar gaat het mij het meest om want ik ben zelf niet zo een snelheids duivel die veel boven de 150 rijd.. vind het zelf leuker als hij beetje rap optrekt. Hebben ze eigenlijk stuurbekrachtiging ?

st bekrachtiging hebben ze ja.

8v is onderin toeren gewoon ontzettend rap en een 16v die komt pas echt op na de 4000 toeren.... terwijl een 8v bij de 1500 toeren al begint te trekken.

mijn calibra 3 jr terug heb ik gemiddeld 1:14 gereden (lange afstand c20ne)

gemiddeld doe je denk ik wel zo'n 1:11 met een 8v gecombineerd rijden

st bekrachtiging hebben ze ja.

8v is onderin toeren gewoon ontzettend rap en een 16v die komt pas echt op na de 4000 toeren.... terwijl een 8v bij de 1500 toeren al begint te trekken.

mijn calibra 3 jr terug heb ik gemiddeld 1:14 gereden (lange afstand c20ne)

gemiddeld doe je denk ik wel zo'n 1:11 met een 8v gecombineerd rijden

Ik rij met mijn 16v 1 op 11 gemiddeld bij geregeld flink gassen. Bij 100 gemiddeld op lange afstand 1 op 15. Mijn vorige 16v reed gemiddeld 1 op 8 ( met de kat eronderuit) egaal welke rijstijl ik aanhield. Dit verschil heb ik ook met mijn gsi 1.8 en de vorige. Verbruik kan dus veel schelen per motor van hetzelfde soort.

Maar als je het niet te breed hebt adviseer ik zeer zeker een 8v. Scheelt echt de helft in onderhoud (qua prijs)

Ik rij met mijn 16v 1 op 11 gemiddeld bij geregeld flink gassen. Bij 100 gemiddeld op lange afstand 1 op 15. Mijn vorige 16v reed gemiddeld 1 op 8 ( met de kat eronderuit) egaal welke rijstijl ik aanhield. Dit verschil heb ik ook met mijn gsi 1.8 en de vorige. Verbruik kan dus veel schelen per motor van hetzelfde soort.

Maar als je het niet te breed hebt adviseer ik zeer zeker een 8v. Scheelt echt de helft in onderhoud (qua prijs)

een kadett gsi hoeft niet standaard stuurbekrachtiging te hebben hoor

de niet champions kunnen wel eens zonder zijn

ook niet allen abs

maar als ik jou verhaal zo lees zou ik voor een 8v gaan

redelijk snel redelijk qwa onderhoud en redelijk simpel (als je zelf iets wil doen )

heb bede gehad

me cabrio is nog 8v en reed leuk maar is m niet voor mij

16V jaren gereden en gaat goed maar onderhoud hadden ze wel iets meer carterpan pakking oliepomp pakking enz haha

nu maar een V6 er in en loopt leuk redelijk zuinig maar daar zijn de kosten idd naar

een kadett gsi hoeft niet standaard stuurbekrachtiging te hebben hoor

de niet champions kunnen wel eens zonder zijn

ook niet allen abs

maar als ik jou verhaal zo lees zou ik voor een 8v gaan

redelijk snel redelijk qwa onderhoud en redelijk simpel (als je zelf iets wil doen )

heb bede gehad

me cabrio is nog 8v en reed leuk maar is m niet voor mij

16V jaren gereden en gaat goed maar onderhoud hadden ze wel iets meer carterpan pakking oliepomp pakking enz haha

nu maar een V6 er in en loopt leuk redelijk zuinig maar daar zijn de kosten idd naar

defineer redelijk snel haha , denk je dat ze onder de 9 sec aan de 100 zitten , want dat wil ik eigenlijk wel :angel

Heb al meerdere filmpjes gekeken op youtube en sommige komen zelfs op 8 sec uit , maarja dat is op film :P

verder vroeg ik me af of er ookspullen voor te vinden zijn zoals verlagings veren of schroefsetje en spaghetti

spruitstukje.

defineer redelijk snel haha , denk je dat ze onder de 9 sec aan de 100 zitten , want dat wil ik eigenlijk wel :angel

Heb al meerdere filmpjes gekeken op youtube en sommige komen zelfs op 8 sec uit , maarja dat is op film :P

verder vroeg ik me af of er ookspullen voor te vinden zijn zoals verlagings veren of schroefsetje en spaghetti

spruitstukje.

Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo'n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!

Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.

Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.

Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties....

Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo'n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!

Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.

Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.

Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties....

@Vinci wrote:Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo'n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!

hier ben ik het volledig mee eens :thumbup

goede kadettjes zijn moeilijk te vinden en kost wat!!

Terug
Naar boven