• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Paar vragen kadett e gsi

@Vinci wrote:Beide motoren in een Kadett gaan rap als een malle, zit gewoon over zo'n breed bereik zo veel vermogen in. Zul je denk ik nog van opkijken!

Eigenlijk zou ik altijd mensen met weinig geld afraden om een Kadett te kopen, want veelal koop je ze van mensen die hem natuurlijk niet voor niks weg doen. Zo te horen heb je het niet enorm breed en zeker dan zoek je vaak naar de aantrekkelijkste deals, en die zijn nou juist vaak de wagens met verborgen gebreken.

Neem iemand mee ook die de Kadett door en door kent, want vooral aan de voorkant bij de wielophangingen zie je vaak pas problemen als je de plekjes écht goed kent.

Ik heb super veel gereden in Kadettjes met de kleinere acht kleppers en heel weinig problemen en onderhoudskosten er aan gehad, dus kan de bovenstaande antwoorden alleen maar beamen. Heb nu een 16V en mijn god wat rijdt dat als een beest, maar het is tot nu toe verre van vlekkeloos verlopen met het onderhoud/reparaties....

hier ben ik het volledig mee eens :thumbup

goede kadettjes zijn moeilijk te vinden en kost wat!!

Haha, je hebt gelijk, maar een mooie zijn schaars en kosten wat stond hier boven.

Nou, dit is een mooie voor redelijk weinig dus vandaar mn reactie Medeforummer king: king:

Rik :)

Haha, je hebt gelijk, maar een mooie zijn schaars en kosten wat stond hier boven.

Nou, dit is een mooie voor redelijk weinig dus vandaar mn reactie Medeforummer king: king:

Rik :)

Is zeker op het eerste gezicht een leuke, maar ik zou toch zeker even de vloermatten aan de voorkant er even uit willen zien, en even bij de voorste wielophangingen goed willen kijken. Zeker die eerste exemplaren van voor de 'facelift' ('89) hebben nogal eens wat roest probleempjes daar. En de holle ruimtes voorin. Vaak zie je al aan de onderste rand van de wielkasten aan de achterste zijde de rotterij.

Lekbakjes achterin ook. Even in de kofferbak de luikjes openen en met de zaklamp er in... Alleen velen inspecteren alleen dit gedeelte en hier is vaak al nieuw spul in gelast. Daardoor moet je niet meteen denken dat het dan met de voor zijde ook wel goed zal zijn.... De voor zijde is veel lastiger te herstellen namelijk!

Is zeker op het eerste gezicht een leuke, maar ik zou toch zeker even de vloermatten aan de voorkant er even uit willen zien, en even bij de voorste wielophangingen goed willen kijken. Zeker die eerste exemplaren van voor de 'facelift' ('89) hebben nogal eens wat roest probleempjes daar. En de holle ruimtes voorin. Vaak zie je al aan de onderste rand van de wielkasten aan de achterste zijde de rotterij.

Lekbakjes achterin ook. Even in de kofferbak de luikjes openen en met de zaklamp er in... Alleen velen inspecteren alleen dit gedeelte en hier is vaak al nieuw spul in gelast. Daardoor moet je niet meteen denken dat het dan met de voor zijde ook wel goed zal zijn.... De voor zijde is veel lastiger te herstellen namelijk!

heb er net een uit 88 gestript super gave bak geen roest op de achterpanelen en hele motorruimte en wielkasten niet ook nooit aan gelast

deze heeft wel overal van dat tectiel/vet zitten dus is eens goed behandelt

wordt doorgelast voor de cross dus is helemaal kaal

maar toch onder die bitumen? matjes onder de pedalen en vooral bij rijders kant hele grote rotte plekken/gaten

stond echt raar van te kijken

vorig jaar een gsi seh gesloopt van 89 had rotterij bij de wielkasten beide lekbakjes weg. schutbord was erg rot zaten andere dorpels en schermen in die ook alweer slecht waren eigenljk overal roest

vind die van 88 echt 100 x harder

kijk goed naar de ophanging voor waar de draagarm aan vast zit ;)

heb er net een uit 88 gestript super gave bak geen roest op de achterpanelen en hele motorruimte en wielkasten niet ook nooit aan gelast

deze heeft wel overal van dat tectiel/vet zitten dus is eens goed behandelt

wordt doorgelast voor de cross dus is helemaal kaal

maar toch onder die bitumen? matjes onder de pedalen en vooral bij rijders kant hele grote rotte plekken/gaten

stond echt raar van te kijken

vorig jaar een gsi seh gesloopt van 89 had rotterij bij de wielkasten beide lekbakjes weg. schutbord was erg rot zaten andere dorpels en schermen in die ook alweer slecht waren eigenljk overal roest

vind die van 88 echt 100 x harder

kijk goed naar de ophanging voor waar de draagarm aan vast zit ;)

Je kan er soms weinig van zeggen, zeker die automaatjes hebben vaak hoog en droog bij oma in de schuur gestaan al die jaren. Er zitten zeker nog verbluffend strakke exemplaren bij hoor! En dan uit elk bouwjaar wel. En andersom ook, heb zelf eentje uit '90 gehad die aan alle kanten uit mekaar rotte....

Je kan er soms weinig van zeggen, zeker die automaatjes hebben vaak hoog en droog bij oma in de schuur gestaan al die jaren. Er zitten zeker nog verbluffend strakke exemplaren bij hoor! En dan uit elk bouwjaar wel. En andersom ook, heb zelf eentje uit '90 gehad die aan alle kanten uit mekaar rotte....

@ rik

is wel een net ding ja wielkasten zien er nog uit als uuh,, tja wielkasten:D

alleen ik ben nie zo van automaat

onze schakelvader heeft ons niet voor niks 2 benen gegeven

gewoon 3 pedalen :swear :D

@ rik

is wel een net ding ja wielkasten zien er nog uit als uuh,, tja wielkasten:D

alleen ik ben nie zo van automaat

onze schakelvader heeft ons niet voor niks 2 benen gegeven

gewoon 3 pedalen :swear :D

Terug
Naar boven