• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Paar vragen over Astra H

roelofk

Post weinig
Hallo Opel vrienden,

Ik heb eigenlijk 3 vragen en hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

- Als ik constant een snelheid rijd bijvoorbeeld 80 km per uur schommelt mijn wijzer van de toerenteller lichtjes, heb ook het idee dat hij licht stottert (maar helemaal zeker weet ik niet). Kan het zijn dat de EGR misschien vuil is? het betreft een Astra H 1.6 twinport Z16XEP uit 2004 (heb de auto nu zo'n 2 maanden hiervoor reed ik een astra G)

- Zodra ik mijn auto op contact zet, springt automatisch de autoradio (cd30) aan. Ochtends vroeg kan ik eigenlijk niet zo goed tegen geluid omdat ik heel lang nodig heb om goed wakker te worden. Is er misschien een mogelijkheid (via opcom misschien) dat de radio uit blijft als ik het contact aanzet.

- Laatste vraagje is: Ik lees hier veel mensen die Opcom hebben, ben eens rond gaan kijken op marktplaats en daar kan je via het bedrijf VagCom een opcom bestellen, is dat vertrouwd of kan ik beter even verder kijken.

Bedankt en een fijn weekend!

Terug
Naar boven