• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren

Als je ze wilt reinigen kun je dit ook zelf proberen. Zij reinigen ze ook eerst in een supersonisch badje.

Bij de Aldi heb je ze nu in de aanbieding. Ik heb dit eerder gedaan voor een Renault die op gas liep en daarna liep deze zonder complicaties.

Bedankt voor alle reacties! Ik ga toch geen 470ccm plaatsen, maar iets meer in de buurt van de originele 304cm, namelijk 330ccm. Wel nieuw spul en dan kan hij voor nu weer rijden. En hoef ik me geen zorgen te maken over een nieuwe chip. Dat komt over een tijdje wel. Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoog.

Ik zal de oude injectoren eens in zo'n badje leggen. M'n broertje heeft zoiets staan. Maar ik verwacht niet dat het veel helpt. Weet trouwens ook niet wat de beste manier is om ze daarna te testen...

Bedankt voor alle reacties! Ik ga toch geen 470ccm plaatsen, maar iets meer in de buurt van de originele 304cm, namelijk 330ccm. Wel nieuw spul en dan kan hij voor nu weer rijden. En hoef ik me geen zorgen te maken over een nieuwe chip. Dat komt over een tijdje wel. Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoog.

Ik zal de oude injectoren eens in zo'n badje leggen. M'n broertje heeft zoiets staan. Maar ik verwacht niet dat het veel helpt. Weet trouwens ook niet wat de beste manier is om ze daarna te testen...

waar je ook naar moet kijken is hoeveel cc ze leveren bij welke druk. dus als er 470cc @ 4bar aangeboden wordt, kan deze overeenkomen met 340cc @ 3 bar (als voorbeeld)

gr jimmy

waar je ook naar moet kijken is hoeveel cc ze leveren bij welke druk. dus als er 470cc @ 4bar aangeboden wordt, kan deze overeenkomen met 340cc @ 3 bar (als voorbeeld)

gr jimmy

Opaul wrote:
Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoogquote]

Persoonlijk zou ik gaan voor wat meer marge voor je injectoren, dan in plaats van dat ze moeten gaan knallen op hoge druk.. Is het beste en veiligste.. Is maar een advies/tip ;)

Groetjes Ram

Opaul wrote:
Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoogquote]

Persoonlijk zou ik gaan voor wat meer marge voor je injectoren, dan in plaats van dat ze moeten gaan knallen op hoge druk.. Is het beste en veiligste.. Is maar een advies/tip ;)

Groetjes Ram

Terug
Naar boven