• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Parkeer sensoren (inclusief how to)

Hey Udo,

ik heb dit setje besteld:

Conrad artikelnummer 855149 (Akoestisch parkeersysteem, 4 sensoren) prijs €29,99

Staat ook aangegeven in de 2e post van dit topic ;)

En ik weet niet of je er last van hebt als je een trekhaak hebt

Ligt denk ik aan de hoek die de sensoren afleggen

Maar ik heb wel eens een tekening gezien daar gaat het signaal langs de trekhaak

Ik heb de mijne 38 cm uit elkaar zitten

Ik heb een tijdje terug een soortgelijk setje in de Corsa B van m'n vriendin gebouwd. Daar zit wel een trekhaak op, maar zolang je gewoon de 40cm aanhoud die in het boekje staat, wil het prima.

Ik was een tientje goedkoper uit trouwens, kwam uit duitsland voor 19euro per set. twee sets besteld en een alarmsysteem erbij.

Trouwens, ik weet niet hoe lastig het op een Zaffie is, maar op een Corsa B is de bumper in no-time gedemonteerd. Scheelt echt enorm bij het aftekenen, boren en kabels trekken.

Oh, en ik heb 20cm links en rechts van de trekhaak gedaan (40cm tussen de middensensoren dus) en dan 30cm van de sensor naar de zijkant van de auto voor de buitenste sensoren.

Dit ivm de kromming van de bumper, zodat de sensoren niet te ver naar buiten gericht staan en je dingen oppikt waar je eigenlijk langsheen rijd.

Heb je de speaker ook achterin de kofferbak geplaatst? Zo ja, is het nog goed hoorbaar?

Geeft hij valse alarm als je bijv. achteruit je garage inrijd?

Ik heb de speaker wel achterin gelaten,

ik had weinig zin om dat draadje weer helemaal naar voren te trekken en netjes weg te werken

Maar hij is zeker goed te horen......

En als je achteruit de garage in rijdt hoor je volgens mij niks,

of je moet allemaal rommel op de grond hebben liggen ;)

Bedankt voor de info :)

De speaker helemaal voorin zetten zag ik ook niet zo zitten.

Binnekort denk ik ook maar eens inbouwen.

Ik zit er alleen nog een beetje tegenop omdat ik een astra gtc heb, vind het op een of andere manier maar vreemd om het op een niet al te grote auto te zetten, maar je ziet echt zeer weinig met z'n gtc

Het maakt toch niet uit hoe groot (of klein) je auto is

Het is dat de achterkant van mijn Opel zo hoog is anders had ik ze ook niet nodig

En als je weinig ziet is het toch een kleine moeite om die sensoren in te bouwen

Ik vind ze echt handig en zou het zeker aanbevelen,

of je nou goed ziet of niet

[rquote=1826961&tid=111739&author=botssiee]Heb je de speaker ook achterin de kofferbak geplaatst? Zo ja, is het nog goed hoorbaar?

Geeft hij valse alarm als je bijv. achteruit je garage inrijd?[/rquote]

Op de Corsa van m'n vriendin? Daarbij zit er een display unit op het dashboard gemonteerd. Die geeft aan hoeveel meter het dichtsbijzijnde obstakel is en in welke richting die zit.

Daar zit ook een piepertje in, dus horen doe je het sowieso :)

Iets luxer setje als wat er hier in het topic op de foto staat dus ;)

En sja, wat noem je vals alarm... Het zijn ultrasoon sensoren, en verschillende materialen en/of vormen ziet hij iets dichterbij of verder weg dan ze eigenlijk zijn. Is gewoon een limitatie van de techniek.

Als goede stelregel kan je aanhouden dattie niet in het rood mag komen en niet op z'n snelst mag gaan piepen.

Ik heb het setje ook besteld net, als ik de zafira OPC ga ophalen vrijdag ga ik zo snel mogelijk beginnen met inbouwen ( nadat de bpm is betaald;) )

bedankt voor de duidelijke omschrijving!

Wel nog 1 vraagje, het boortje wat erbij zit werkt deze goed? Zit te twijfelen het met een stappenboor te doen.

Het boortje wat erbij zit doet het goed

Ik heb zelf zat boren maar deze is precies op maat en gewoon scherp dus zeker te gebruiken :thumbup

Even een vraagje waar ik het antwoord niet op weet

Zou het mogelijk zijn om dit setje in een andere kleur te spuiten?

Een kennis van mij heeft een donkerblauwe Peugeot 206 gekocht en wil ook zo'n setje aanschaffen

Maar nu heeft de garage tegen hem gezegt dat je zo'n setje niet zomaar kan spuiten omdat hij dan het juiste signaal niet meer weer geeft

Dat dacht ik dus ook al

Ik heb er nooit zo over nagedacht omdat er 2 heren mij voor waren met dit setje en ik hem nu ook netjes in het zwarte gedeelte hebt geplaatst ;)

En bij dat setje wat jij hebt,

kan je dan wel het middelste rondje in kleur spuiten?

En wat was de prijs als ik vragen mag?

Die kennissen hebben prijsopgaaf laten doen en de goedkoopste was €199 :thumbdown

Maar daarvoor komen ze het setje wel thuis voor de deur inbouwen :jerry

[rquote=1857583&tid=111739&author=Jerk]Dat dacht ik dus ook al

Ik heb er nooit zo over nagedacht omdat er 2 heren mij voor waren met dit setje en ik hem nu ook netjes in het zwarte gedeelte hebt geplaatst ;)

Welk setje heb jij dan als ik vragen mag?[/rquote]

ik heb een link toegevoegd aan men post:thumbup

[rquote=1857570&tid=111739&author=Jerk]Even een vraagje waar ik het antwoord niet op weet

Zou het mogelijk zijn om dit setje in een andere kleur te spuiten?

Een kennis van mij heeft een donkerblauwe Peugeot 206 gekocht en wil ook zo'n setje aanschaffen

Maar nu heeft de garage tegen hem gezegt dat je zo'n setje niet zomaar kan spuiten omdat hij dan het juiste signaal niet meer weer geeft[/rquote]

Sensoren zijn te spuiten. Zie ook pagina 1 van deze post.

Painting of Reverse Sensor Heads

Caution

Please note that extreme care should be taken if you decide to paint the reverse sensor heads to match the colour of your vehicle.

Some cleaning agents, solvents and certain paints may damage the heads and cause the reverse sensors to malfunction.

Also, placing too much paint on the reverse sensor heads may affect functionality.

Failure to adhere to the following recommendations may affect the function of your system or stop it functioning altogether and the manufacturer and supplier will not be held responsible for any correction, replacement or damage caused.

The following is our recommended painting procedure:

1. Do not use strong solvents for cleaning the heads

2. Use a Flexi‐Plastic Primer – one coat only

3. For colour, use an Acrylic with Flex additive – maximum of 2 coats.

Ensure this is not painted too thickly

4. If required, use a Clear Acrylic final coat – single coat only

zo ben gisteren ook ff bezig geweest, het stelt niks voor maar met deze how to is het nog gemakkelijker.

resultaat:

IMAG0509.jpg

Met grote ty-raps om de balk de kabels aan de achterkant vast gezet ver weg van warme delen:

IMAG0506.jpg

Doorgang naar binnen door opening bij krikgedeelte:

IMAG0507.jpg

Kabels van binnen door naar de ruimte waar al foto's van zijn.

IMAG0508.jpg

Ik heb op het Astra gedeelte een topic aangemaakt, over de pdc, maar ik kan natuurlijk ook even mijn vraag hier voorleggen.

Hoe hebben jullie dit aangesloten op het canbus systeem? Begint deze niet te zeuren als je ergens stroom aftapt?

Gr. Floris

goede how to!

heb de set besteldt en gemonteerd op mijn astra G station.

set werkt goed, alleen als het regent of vochtig is van de regen werkt de set niet goed,hij ziet de regendruppels als 'object' en geeft dan een costantie pieptoon alsof er iets achter staat.Of moet ik iets instellen dan t weg is?

Verder prima set,zeer tevreden over prijs kwaliteit verhouding.

@robbie wrote:goede how to!

heb de set besteldt en gemonteerd op mijn astra G station.

set werkt goed, alleen als het regent of vochtig is van de regen werkt de set niet goed,hij ziet de regendruppels als 'object' en geeft dan een costantie pieptoon alsof er iets achter staat.

Dat is nieuw voor mij! :hmmz

Staan de sensoren goed?

Terug
Naar boven