• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Parkeercamera met beeldscherm in Astra H.

Ik vraag me af wat er in het 'filter' zit, ik vermoed dat het geheel redelijk wat stroom trekt(hoewel volgens de ebay advertentie het slechts 1 Watt zou zijn), te veel stroom voor het kleine draadje ?

En ik zit te denken of het niet op een alternatieve manier opgelost kan worden, wat ik hiermee bedoel is dat ik me afvraag wat er als achteruitrij verlichting wordt gebruikt, is dat een gewoon lampje dan zou je kunnen proberen deze te vervangen voor een led, deze trekt minder stroom, misschien dan wel genoeg over voor de camera ?, wellicht zoals Ajran al zei een kleine condensator bijplaatsen bij de camera om kleine spanningsdipjes op te vangen ?

Want zoals ik het nu vermoed komt het filter tussen de huidige kabel maar trekt hij ook nog steeds de spanning van de huidige kabel en niet ergens anders vandaan, gevolg is dat de spanning in elkaar stort, het relais afvalt, de spanning weer omhoog gaat en het relais weer aantrekt, vervolgens weer de spanning in elkaar stort en het relais weer afvalt enz enz en dat klapperen van het relais hoor jij.

Als dat zo is wilt dat ook zeggen dat het canbus systeem pas ingrijpt als de auto gestart is, immers je hebt wel beeld als de auto niet aanstaat.

Het zou ook kunnen dat het signaal van de camera zelf verstoord wordt door bijvoorbeeld een van de computers of de ontsteking, dat is lastig vanaf een afstand te beoordelen, je zult punten een voor een moeten uitsluiten, evt met een kleine losse accu de camera aansluiten om te kijken of het dan wel werkt enz.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuke oplossing met die camera in je kentekenverlichting, ik ben zelf ook zoiets van plan dus ik ben benieuwd of het gaat werken. Je zou kunnen proberen om je spiegel op een los 12v accutje aan te sluiten en als het dan niet weg gaat je camera op een los accutje aan te sluiten dan weet je wat er stoort, je camera of de spiegel.

Heb je ook foto's van het setje in je auto?

Robert.

Ik heb inmiddels contact met opel-mark, dus hopelijk kunnen we er snel 'n keertje samen naar kijken en komt er 'n oplossing.

Er valt eigenlijk niet veel te fotograferen burner2008, 't is 'n spiegel die je over de huidige klapt. 't Kabeltje heb ik tussen 't dak en de hemel gestopt. Ik kan via 't dakraamplaatje (waar ik geen dakraam heb) bij de plugs voor de spiegel als 't nodig is. De camera vervangt 't rechter kentekenlampje, gewoon klik-en-klaar :)

Probleem opgelost, ik heb de kastjes gezien die de leverancier nadehand toegestuurd had LOL, ze hadden een of ander printje gevonden met relais en de helft eraf gehaald en verder niks, gewoon nep.

Ik heb geprobeerd met verschillende feriet kernen, kabels en spanningen, zelfs gemeten met de scoop, uiteindelijk heb ik een constante 12V(die niet canbus is) laten schakelen door middel van een relais door het achteruit rij licht, probleem opgelost, koste wel wat extra werk, maar dan zit het ook meteen goed.

Ik bombardeer opel-mark bij deze tot held van de dag! Hier was ik zelf nooit en te nimmer uitgekomen, maar 't werkt nu zoals 't hoort. Ik raad bij deze niemand aan om zo'n setje aan te schaffen, of je moet de hulp van opel-mark inschakelen ;)

Mark, nogmaals bedankt!

Ja het lijkt me voor Eric lastig om nu nog een paaltje over het hoofd te zien :D

Toen hij er toch was heb ik ook maar even onder zijn afdekkapjes van de voorveren gekeken, roest, dus maar even een paar ontluchting gaatjes geboord en hem gezegd dat hij een potje anti roest moest halen, vrijwel iedere astra H die ik tegenkom heeft er roest inder zitten, constructiefoutje van opel..

Mark

Ik kan wel wat foto's maken, maar er valt eigenlijk niet zo heel veel te zien. Of je moet 'n foto van de details zien en van wat Mark heeft gemaakt?

En bedankt voor de tip nog ja over die voorveren.

[quote="Juffer1Vraag anders of Opel-Mark je kan/wil helpen, die rijdt zelf ook een Astra H en is qua elecktronica ook erg goed onderlegt [/quote]

Goed gedaan Mark, de juiste persoon voor de juiste klus :thumbup

Ik heb nog wel twee foto's van wat de verkoper naar Eric toegestuurd had, als je goed kijkt zijn het gewoon bestaande printen waar ze wat vanaf gehaald hebben en wat bij geplakt hebben maar totaal geen enkel nut hebben.

29xte8j.jpg

4gt9hj.jpg

Ik heb uiteindelijk een van de kastjes gebruikt om zelf maar een schakeling in te bouwen.

Mark

Ja, die Mark is écht lekker bezig. Altijd overigens.

Hij bouwt trouwens ook zelf van die afdekkapjes van de voorveren. Hij maakt de veerpoten schoon onder de originele kapjes en monteerd dan die zelfgemaakte kapjes. Echt vakmanschap, heb het resultaat al gezien onder de motorkap van een Astra H OPC.

Mark is zeker goed bezig, als dank heb ik o.a. 'n setje pinnen opgestuurd om z'n originele radio eens uit zijn auto te halen. Kan 'ie eens kijken naar waarom z'n geluid af en toe wegvalt ;)

Morgen gaat 't op de post! Morgen maak ik ook wel 'n paar pics van 't één en ander :)

Het wegvallen van een gedeelte van mijn hoge tonen zit hem ergens in de radio print, maar het kan zijn dat hij tzt vervangen wordt door een ander type, en dan moet hij er inderdaad uit, ik weet nog niet of mijn radio in de tijd al gesoldeerd is met loodvrije tin, mocht dat zo zijn dan verwacht ik nog wel meer radio's met problemen :jerry

Ik had van de astra H radio's nog geen bijbehorende pinnen en die stuurd Eric naar mij op, dus dat is mooi, dan kan ik eens kijken of ik met de loupe het probleem op de print kan vinden.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Terug
Naar boven