• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Parkeersensoren

origineel gepost door Spacejam

uhm het werkt helemaal niet eigenlijk, ik heb hem nu op het snelheidssignaal van de abs unit zitten (die zat toch al in mijn radio) maar af en toe piept hij als een auto dichtbij langskomt. Maar ik wilde dat toch van begins af aan al niet, ik ga het hetzelfde schakelen als bij de insignia, daar heb ik veel betere ervaringen mee :).

Ik ga meteen eff een foto maken trouwens.

foto (klikbaar):

Ziet er wel mooi uit, lijkt net orgineel. Ik ga er ook maar eens over nadenken, het zicht naar achter bij een GTC is toch echt een drama...

ik heb dat setje van mij (voor en achter) voor 175 gekost (adviesprijs 450euro), als je dezelfde wilt kan je het beste de duitse ebay in de gaten houden en wachten op een veiling van die dingen.

Ja dat was ik ook van plan. Had al gezien wat ze nieuw kosten hier in Nederland en daar schrok ik toch wel een beetje van;) Hopen dat er nog een keer iets voorbij komt in dezelfde prijsklasse als die van jou!

let wel op dat deze sensoren bij een lichtere auto veel duidelijker aanwezig zijn omdat het rubber er omheen ook gewoon zwart is.

en nu werkt hij op de knop van de middenconsole :)

ik heb een module gekocht met de parkeersensorknop en die vervolgens aangepast.

-de voorste sensoren gaan aan als je de auto start (blijven 1 minuut aan)

-de voorste sensoren gaan ook aan als je hem in zijn achteruit zet en blijven dan nog 1 minuut aan als hij in een normale versnelling staan

-de sensoren gaan als je op de knop duwt en blijven wederom 1 minuut aan.

Ook het ledje in de knop werkt nu, het lijkt nu dus helemaal origineel :)

uhm foto's wederom vergeten :o,

Het stelt eigenlijk niets voor, de module heb ik bij gm-tuningparts besteld, Je hoeft enkel één kabeltje te solderen op het printje bij de drukknop. de plus van een eventueel ledje kan je aansluiten op de derde pin (groen kabeltje).

wel zojuist nog even een foto gemaakt van het eindresultaat:

voorste sensoren uit:

knopuit.jpg

met de voorste sensoren aan:

knopaan.jpg

Terug
Naar boven