• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pas gereviseerde c24ne,, ''opnieuw opbouwen!!!''

Tuurlijk :lol: , de pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen.

Technisch gezien ben ik wel benieuwd wat zoal de oorzaak is, maar erover praten lost de zaak niet op, er zit niks anders op dan de boel even weer te demonteren en kijken wat er mis is gegaan, ongetwijfeld zulen er wel ergens sporen te zien zijn.

succes verder.

ik ben zelf ook heeeel benieuwd naar de oorzaak van dit probleem :(

we zullen het zien.

ik hou jullie op de hoogte :thumb ik elk geval bedankt voor jullie reacties :thumb :thumb

okee,

dus ''ALS'' mijn boringen verkeerd zijn.

kan ik een 1900 onderblok opzoeken, en die laten uitboren en alles over zetten.

bedankt voor de snelle reactie henk :thumb

kan het ook via de klepgelijders gaan?

heb ook even een compressie test gedaan.

cilinder 2 was imers zwart van de olie.

10 - 11 - 10 - 10

dus als ik dit zo zie, ligt het denk ik niet aan mijn onderblok / veren.

maar moet ik bovenin zoeken

vanavond de kop er maar af halen.

indd trek de kop er maar eens af.

nu hot rod het zo vermelde..

mijn 2.4, met 2.0 kop gebruikt ook behoorlijk olie. na het rijden stapt men overhet algemeen uit,

en dan is er een duidelijke olie geur waarneembaar.

maar ook geen blauwe rook, ja enkel een pluimpje bij het overschakelen....

maar t wagentje rijd en start super!

update: heb zonet de kop eraf getroken.

alle cilinders namen wel wat olie, maar de 2e en 3e het meeste

de 2e lag een plas olie op de zuiger

2012-05-19210353.jpg

2012-05-19210130.jpg

toen ik het kleppendeksel eraf trok zag ik nog iets :( ben ook toe aan een nieuw ketting

dit heb ik niet gezien tijdens het kleppen stellen. toen heb ik het ketting ook in de gaten gehouden.

maargoed geluk bij een ongeluk zeggen ze dan. onder blok ook maar uitelkaar, en zien of er nog rotzooi in ligt.

2012-05-19200730.jpg

morgen zien we verder, we gaan eerst maar om een biertje :thumb

tips ideen verklaringen alles is welkom.

Ai, das niet erg hoop gevend. 10-11-10-10 is een stuk minder compressie dan de 12,4-12,4-12,9-12,75 die ik gemeten heb. Je hebt toch wel de gasklep helemaal open gehad tijdens de compressie test? Dat je 11bar gemeten hebt bij de 2de cilinder kan ook wel komen door de olie die je in de 2de cilinder tegen kwam.

Zie ik dat nou goed op de onderste foto? steken daar twee delen van de schakels naar buiten?

Allemaal niet zo mooi, helaas.

zou het kunnen dat het olie verbruik door de klepsteel gelijders komt? deze hebben namelijk wel speling.

of zou ik het toch moeten zoeken in het onderblok? vanwege de compressie van 10 - 11 - 10 - 10.

Dat zal zeker meehelpen aan het olieverbruik, wanneer je een hoog inlaat vacuum hebt b.v. tijdens afremmen op de motor en stationair. Je inlaat vacuum zuigt dan immers ook langs de klepstelen van de inlaatkleppen. Als je goede kleprubbers hebt zal het wel meevallen maar dan nog is teveel speling op de klepgeleiders niet goed. De kleppen zullen dan niet in een keer sluiten maar een beetje ronddansen voor ze echt goed afsluiten. Je klepzittingen hebben hier weer erg onder te lijden.

ik zoek een ander onderblok op. een 1900

mijn zuigers kantelen tog wel aardig (vindt ik zelf) kan dit de lage compressie veroorzaken?

en de kop breng ik met de kleppen naar het revisie bedrijf om de spelling in de gelijder te laten controleren.

Heb je de rondheid van het cilinders en van de zuigers ook gecontroleerd voordat je het weer gemonteerd hebt?

Hier zijn de maten: http://www.mantablog.nl/techniek-manta-b/cih/cih-onderblok/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb mijn onderblok met een micrometer laten opmeten, en hieruit kwam dat de cilinders ovaal waren, en toch buiten de maximale toleranties lagen.

Toen heb ik een tijdje gezocht naar een 1.9 onderblok, maar ik werd gewaarschuwd dat deze minder stevig zijn bij de krukas.

Nu ga ik dus mijn originele 2400 blok laten opboren tzt met overmaats zuigers... zekerheid dat het niet nog een keer uit mekaar hoeft als het allemaal TE versleten bleek te zijn....

@MR-turbo wrote:1900 minder sterk bij zijn krukas ?

is dit zo?? :hmmz

ben al druk aan het zoeken naar een ander onderblok :shock:

maar als ik een 1900 onderblokje pak met mijn 2.4 krukas en zuigers en dan een 2.0 bewerkte kop er op.. dat moet neem ik aan wel kunnen met een 1900 blokje????

ik ben zonet even met de kop en kleppen bij het revisie bedrijf geweest.

de inlaat kleppen hebben wel wat speling.

hij zij.

het is aan de ruime kant, maar je kan er nog mee rijden.

uitlaat kleppen waren goed, daar zat helemaal geen ruimte op.

vanavond zal ik de zuigers er uit halen.

@MR-turbo wrote:1900 minder sterk bij zijn krukas ?

van horen zeggen via een monteur van een opel rally team.

details weet ik ook niet, dus het is maar een gerucht.

de zuigers zijn geschikter (lage compressie), dat is alles.

@McLambo wrote:@MR-turbo wrote:1900 minder sterk bij zijn krukas ?

van horen zeggen via een monteur van een opel rally team.

details weet ik ook niet, dus het is maar een gerucht.

Vergelijk ze beide maar, dan weet je of het onzin is of niet.

Bovendien, (denk na) hun uitgangspunt is totaal anders dan je basic straatmotor opbouwen.

Uiteindelijk is het maar net wie je geloven wil op basis van dit soort "van horen zeggen" verhalen.

heb waarschijnlijk de oorzaak van de hoge ollie verbruik ook al gevonden.

ik heb vanavond de zuigers er ook gehaald.

bleek dat alle 4 olie schraap veren vast zaten... :wtf

snap er niks van.

ik het begin toen die liep, rookte die helemaal niet.

en nu dit.

maargoed het valt gelukig mee

morgen naar het revisie bedrijf en dan de zuigers en het onderblok opmeten.

zien of dit goed is? king:

hoe dit kan???? :hmmz

Terug
Naar boven