• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

passende bakken voor een z20let

heb nog een bak uitkunnen halen, een f23sa. Komt van een x20dtl.

Heeft 85 pk en iets van 135 nm, schakelt perfect en alles, maar durf er er na alle ellende geen gekke dingen me te doen haha

Ouwe bak uit elkaar gehaald en de vorige en alleen de synchromes ringen van de 1e as hadden totaal geen weerstand meer.

Ik ga er maar vanuit dat het gewoon pech is en dat die vorige bak ook niet meer

hhelemaal jofel is geweest. En nou doorsparen voor een f28 wil toch voor een 6 gang gaan :afro

is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?

mijn F23 is soms met geen geweld in zijn 1 te stampen... stilstaand, bijv. geremd in 3 en tot stilstand voor stoplicht, moet dan als nog eerst naar 2 voordat ie 1 uberhaupt lust.

is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?

mijn F23 is soms met geen geweld in zijn 1 te stampen... stilstaand, bijv. geremd in 3 en tot stilstand voor stoplicht, moet dan als nog eerst naar 2 voordat ie 1 uberhaupt lust.

@JdB astra g coupé wrote:is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?

Dat wil ik ook weleens weten, ik heb dat ook.

Je moet soms een beetje rommelen om hem goed in de eerste versnelling te krijgen.

Is dat makkelijk te verhelpen, of wordt dat een ingrijpende klus?

Mvg Matty

@JdB astra g coupé wrote:is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?

Je moet soms een beetje rommelen om hem goed in de eerste versnelling te krijgen.

Mvg Matty

@opeltje16Vsport wrote:@JdB astra g coupé wrote:is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?

Mvg Matty

Is de overbrenging van pook naar versnellingsbak nog wel in goede staat ?

Is ook wel vrij belangrijk denk ik ;)

@opeltje16Vsport wrote:@JdB astra g coupé wrote:is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?

Mvg Matty

Is de overbrenging van pook naar versnellingsbak nog wel in goede staat ?

Is ook wel vrij belangrijk denk ik ;)

ik heb dat ik een soort bochtje naar links moet maken voor ze eerste, maar hij gaat er wel gewoon in

ik heb dat ik een soort bochtje naar links moet maken voor ze eerste, maar hij gaat er wel gewoon in

Tip:

Probeer eens het mechaniek op de bak (waar de kabels op komen) goed te smeren deze kunnen echt van het 1 op andere moment zeer stroef gaan.

Hier zit een glijstuk in wat wel eens gaat vast zitten.

Kan je vaak ook merken dat de pook niet direct in de middenstand terug komt.

Of eens proberen de pook opnieuw af te stellen.

Of versnellingsbakolie verversen.

Ik zeg niet dat hiermee de problemen zijn opgelost, maar de kosten hiervoor zijn niet al te groot en is het proberen waard.

Succes Esox

Tip:

Probeer eens het mechaniek op de bak (waar de kabels op komen) goed te smeren deze kunnen echt van het 1 op andere moment zeer stroef gaan.

Hier zit een glijstuk in wat wel eens gaat vast zitten.

Kan je vaak ook merken dat de pook niet direct in de middenstand terug komt.

Of eens proberen de pook opnieuw af te stellen.

Of versnellingsbakolie verversen.

Ik zeg niet dat hiermee de problemen zijn opgelost, maar de kosten hiervoor zijn niet al te groot en is het proberen waard.

Succes Esox

@Baas J. wrote:M32 :D

Geen problemen ermee? Bij de opelgarage zeide ze me dat die kwalitatief niet zo degelijk zijn en regelmatig insignia's binnen hebben staan waarvan de bak kapot is.

En die gast waarvan ik me 'nieuwe' coupe van gekocht heb vertelde mt e een soortgelijk verhaal.. werkt zelf ook in een opel garage.

Wil toch gaan kijken voor een 6gang maar ben het twijfelen tussen de m32 of de f28. Wat denk jij?

En wat was je kwijt als ik vragen mag? :angel

@Baas J. wrote:M32 :D

Geen problemen ermee? Bij de opelgarage zeide ze me dat die kwalitatief niet zo degelijk zijn en regelmatig insignia's binnen hebben staan waarvan de bak kapot is.

En die gast waarvan ik me 'nieuwe' coupe van gekocht heb vertelde mt e een soortgelijk verhaal.. werkt zelf ook in een opel garage.

Wil toch gaan kijken voor een 6gang maar ben het twijfelen tussen de m32 of de f28. Wat denk jij?

En wat was je kwijt als ik vragen mag? :angel

De bak waarmee ik rij had nog geen 10.000km erop staan, alsook het z20leh blok. Dus wie weet komen r nog wel es problemen, zijn ook lui die er gewoon een ton mee rijden zonder wat.

Compleet blok en bak waren ongeveer 2,5k.

Heb geen ervaring met F28... weet wel dat ze al een stuk ouder zijn en dat je m moet gaan ombouwen naar voorwielaandrijving.

Zou trouwens sowieso een sper aanraden als je met zeg meer dan 250pk gaat rijden.

Ik ga binnenkort weer naar Vmax en dan wordt mn coupe rond de 300pk afgesteld (is nu 250/260??), er zijn zat Astra VXR's die ook met dit vermogen rijden zonder problemen (en met M32). Maar krijg nu al niet meer het vermogen normaal aan de grond.

De bak waarmee ik rij had nog geen 10.000km erop staan, alsook het z20leh blok. Dus wie weet komen r nog wel es problemen, zijn ook lui die er gewoon een ton mee rijden zonder wat.

Compleet blok en bak waren ongeveer 2,5k.

Heb geen ervaring met F28... weet wel dat ze al een stuk ouder zijn en dat je m moet gaan ombouwen naar voorwielaandrijving.

Zou trouwens sowieso een sper aanraden als je met zeg meer dan 250pk gaat rijden.

Ik ga binnenkort weer naar Vmax en dan wordt mn coupe rond de 300pk afgesteld (is nu 250/260??), er zijn zat Astra VXR's die ook met dit vermogen rijden zonder problemen (en met M32). Maar krijg nu al niet meer het vermogen normaal aan de grond.

Als je zonder klappervliegwiel rijdt op een M32, is deze geen langleven beschoren (2massavliegwiel bedoel ik met ''klappervliegwiel'')

Willem

Terug
Naar boven