• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

passende bakken voor een z20let

Als je zonder klappervliegwiel rijdt op een M32, is deze geen langleven beschoren (2massavliegwiel bedoel ik met ''klappervliegwiel'')

Willem

update... :wtf

f23 sa bak heeft het een dikke week volgehouden. en toen was het apskie precies hetzelfde probleem als met de de vorige bakken..

ik was onderweg naar mijn werk, rij de afrit van de autobaan af, kom bij de bij de T-splitsing en kreeg em niet meer in de 1 en 2.

3,4,5 gingen normaal soepel.

toch met kracht in de 1 geduwd en toen hoorde ik een knak, de laatste kilometers naar mijn werk al met voorbedachte rade dubbleclutchend erheen gereden en op de parkeerplaats in de vrij en pedalen los en de auto sloeg af en toe in een gang.

de achteruit is nu ook verrekt. kan een meter achteruit rijden en dan blokkeert de boel, halve meter vooruit en weer een meter achteruit enz.

jongens ik ben ten einde raad, ik weet totaal niet wat het is, alleen dat het ergens een structureel probleem aan de buitenkant van de bak zit.

-schakelkabel niet goed afgesteld?

-compleet blok niet goed gemonteerd in de ophanging ofzo?

-vliegwiel niet 100% recht?

-misschien toch iets met de koppeling? (sachs sportkoppeling)

heb diezelfde ochtend een f28 gehaald, maar die komt niet eronder totdat ik weet wat de oorzaak is.. want die ga ik me niet riskeren.

please help :wors

update... :wtf

f23 sa bak heeft het een dikke week volgehouden. en toen was het apskie precies hetzelfde probleem als met de de vorige bakken..

ik was onderweg naar mijn werk, rij de afrit van de autobaan af, kom bij de bij de T-splitsing en kreeg em niet meer in de 1 en 2.

3,4,5 gingen normaal soepel.

toch met kracht in de 1 geduwd en toen hoorde ik een knak, de laatste kilometers naar mijn werk al met voorbedachte rade dubbleclutchend erheen gereden en op de parkeerplaats in de vrij en pedalen los en de auto sloeg af en toe in een gang.

de achteruit is nu ook verrekt. kan een meter achteruit rijden en dan blokkeert de boel, halve meter vooruit en weer een meter achteruit enz.

jongens ik ben ten einde raad, ik weet totaal niet wat het is, alleen dat het ergens een structureel probleem aan de buitenkant van de bak zit.

-schakelkabel niet goed afgesteld?

-compleet blok niet goed gemonteerd in de ophanging ofzo?

-vliegwiel niet 100% recht?

-misschien toch iets met de koppeling? (sachs sportkoppeling)

heb diezelfde ochtend een f28 gehaald, maar die komt niet eronder totdat ik weet wat de oorzaak is.. want die ga ik me niet riskeren.

please help :wors

Als je de oorzaak wil weten, zal je de F23 uit elkaar moeten halen, en moeten kijken waar de schade in de bak zit.

Bij mijn F25 was het 1e lager van de secundaire als aan barrels gelopen..

willem

Als je de oorzaak wil weten, zal je de F23 uit elkaar moeten halen, en moeten kijken waar de schade in de bak zit.

Bij mijn F25 was het 1e lager van de secundaire als aan barrels gelopen..

willem

Roy,

Als je nu al 3 bakken defect heb, dan zal het echt niet in de bak zelf zitten.

Zou het niet zo kunnen zijn dat door het kantelen van de motor (bij de/accelereren rollend als hij al in z'n versnellings staat) er op 1 of andere manier de schakelkabels worden aangespannen?

Dus alshetware de versnelling wordt bediend zonder dat hierbij de koppeling wordt gebruikt.

Weet je zeker dat de schakelkabels goed liggen ,dus nergens omheen of overelkaar en dat ze goed zijn afgesteld?

En of het wel de juiste kabels zijn die in deze wagen horen.

En of de motorsteunen (voorste en achterste) nog goed zijn.

Als het nu blijkt dat de 3e bak ook defecte synchromesh heeft, zal je het denk ik moeten zoeken in de schakeling buiten de bak.

Dus in de pook,schakelkabels,afstelling.

En komt de koppeling wel goed vrij?

Succes Esox

Roy,

Zou het niet zo kunnen zijn dat door het kantelen van de motor (bij de/accelereren rollend als hij al in z'n versnellings staat) er op 1 of andere manier de schakelkabels worden aangespannen?

Dus alshetware de versnelling wordt bediend zonder dat hierbij de koppeling wordt gebruikt.

Weet je zeker dat de schakelkabels goed liggen ,dus nergens omheen of overelkaar en dat ze goed zijn afgesteld?

Als het nu blijkt dat de 3e bak ook defecte synchromesh heeft, zal je het denk ik moeten zoeken in de schakeling buiten de bak.

Succes Esox

@Esox Lucius wrote:Roy,

Succes Esox

motorsteunen zijn in orde. vandaag onderkant van het koppelingshuis eraf geflext om het frictieset en vliegwiel draaiende te kunnen inspecteren. koppeling komt mooi vrij en draait allemaal perfect. dus dat kunne we ook al uitsluiten.

dus blijft eigenlijk alleen het schakelmechaniek nog over. dat moet ik dan nog nakijken. als ik meer weet of het dat is of niet laat ik het weten.

:angel

@Esox Lucius wrote:Roy,

Succes Esox

motorsteunen zijn in orde. vandaag onderkant van het koppelingshuis eraf geflext om het frictieset en vliegwiel draaiende te kunnen inspecteren. koppeling komt mooi vrij en draait allemaal perfect. dus dat kunne we ook al uitsluiten.

dus blijft eigenlijk alleen het schakelmechaniek nog over. dat moet ik dan nog nakijken. als ik meer weet of het dat is of niet laat ik het weten.

:angel

nee, na de laatste kk%^&*&($*# F23 bak, maar voor de f28 gegaan, ombouwsetje van mtech erbij en hoppa , rij er nou al 3 kwart jaar mee zonder problemen, mijn conclusie, ongeacht wat andere vinden, is dat de F23 gewoon een bagger bak is. :ass :ass :ass :afro f28, betere shit en 6e gang :D

nee, na de laatste kk%^&*&($*# F23 bak, maar voor de f28 gegaan, ombouwsetje van mtech erbij en hoppa , rij er nou al 3 kwart jaar mee zonder problemen, mijn conclusie, ongeacht wat andere vinden, is dat de F23 gewoon een bagger bak is. :ass :ass :ass :afro f28, betere shit en 6e gang :D

Update,

F28 maakt ook geluid. Zoemt bij afremmen op de motor. verder nog wel bruikbaar..

Na ruim een jaar ermee gereden te hebben, en ik geef toe, ook gebruikt, maar niet misbruikt. Kan het zijn dat door het verwijderen van de balansassen ergens een resonantie ontstaat wat naar de bak gaat??

Update,

F28 maakt ook geluid. Zoemt bij afremmen op de motor. verder nog wel bruikbaar..

Na ruim een jaar ermee gereden te hebben, en ik geef toe, ook gebruikt, maar niet misbruikt. Kan het zijn dat door het verwijderen van de balansassen ergens een resonantie ontstaat wat naar de bak gaat??

Terug
Naar boven