• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Passiveren

JOZO

Post vaak
Mijn passiveerder is gestopt en nu zoek ik een andere waar ik mijn onderdelen kan laten verzinken en passiveren. Waar laten jullie je onderdelen passiveren?

Ik zoek het liefst iets in het zuiden des lands (brabant)

Dus wie o wie weet een adres?

Das om je zinkoxide laag te beschermen. Kan je doen met metalen die dus een afsluitende oxide laag hebben zoals, zink, aluminium, chroomstaal, RVS etc.

@ JOZO Ik weet er wel een aan de kant van Gent (B) te zitten. Een collega van me, echter, die weet er nog veel meer te zitten(die heeft daar veel meer mee te maken), maar die zie ik maandag pas weer. Ik zal eens wat adressen voor je opsnorren

origineel gepost door DevilraY

Das om je zinkoxide laag te beschermen. Kan je doen met metalen die dus een afsluitende oxide laag hebben zoals, zink, aluminium, chroomstaal, RVS etc.

aha duidelijk!

origineel gepost door DevilraY

@ JOZO Ik weet er wel een aan de kant van Gent (B) te zitten. Een collega van me, echter, die weet er nog veel meer te zitten(die heeft daar veel meer mee te maken), maar die zie ik maandag pas weer. Ik zal eens wat adressen voor je opsnorren

Dat zou mooi zijn! Alvast bedankt voor de moeite

In Waalre zit Galvano Waalre, die doen vernikkelen, zwarten, verzinken ed, of ze ook passiveren dat weet ik niet, zou je er even heen moeten bellen

origineel gepost door Rene_Wijlaars

In Waalre zit Galvano Waalre, die doen vernikkelen, zwarten, verzinken ed, of ze ook passiveren dat weet ik niet, zou je er even heen moeten bellen

Passiveren doen ze ook en ook redelijk in de buurt. Kzal eens gaan kijken..

origineel gepost door peerke1987

@JOZO , komt dat in de buurt van Galvanizeren? anders weet ik nog een adresje in veldhoven!

Komt ongeveer overheen, alleen passiveren is een extra behandeling die perce gedaan moet worden voor mijn project.

Heb misschien ook een bedrijf in Oosterhout gevonden, Galvin.

Bedankt allemaal alvast voor de tips!

Anders kun je hier zeker terecht,

Die leveren net werk, kijk ook maar in mijn topic. Laat daar mijn spullen ook galvaniseren en zijn niet duur.

Succes!

origineel gepost door peerke1987

Anders kun je hier zeker terecht,

Die leveren net werk, kijk ook maar in mijn topic. Laat daar mijn spullen ook galvaniseren en zijn niet duur.

Succes!

Ik zie dat ze hier ook passiveren! Dank je! Heb ik al een paar adresjes:thumbup

Zoals beloofd:

Niet geheel Zuid Nederland, maar Noord België... Misschien prijstechnisch wel interessant, Belgie past de milieuregels niet zo stringent toe als in NL... wellicht dus wat goedkoper!

New ICC

AXYZ

Franssens

Passiveren is volgens mij hetzelfde als elektrolytisch verzinken en dat kan je met staal ook doen maar dat terzijde,heb hier nog een adres voor je : www.polindus.nl in Hardinxveld.

Je woont ergens in N-Brabant dus misschien ligt het in de buurt.

gr

Danny

origineel gepost door Omega2.2-16v

Passiveren is volgens mij hetzelfde als elektrolytisch verzinken en dat kan je met staal ook doen maar dat terzijde,heb hier nog een adres voor je : www.polindus.nl in Hardinxveld.

gr

Danny

Dat was 'mijn' passiveerder..

origineel gepost door JOZO

origineel gepost door Omega2.2-16v

gr

Danny

Dat was 'mijn' passiveerder..

Jij zegt dat 'ie gestopt was.......

En hun doen het nog steeds:hmmz

gr

Danny

Ja ze zijn gestopt met kleine onderdelen. Ze hadden eerst bakken van 1 kuub, maar die zijn weg. De grote bakken voor de grotere onderdelen hebben ze nog wel en gebruiken ze ook. Als daar mijn spul in passiveren zal er veel onderdelen niet meer terug te vinden zijn..

origineel gepost door JOZO

Ja ze zijn gestopt met kleine onderdelen. Ze hadden eerst bakken van 1 kuub, maar die zijn weg. De grote bakken voor de grotere onderdelen hebben ze nog wel en gebruiken ze ook. Als daar mijn spul in passiveren zal er veel onderdelen niet meer terug te vinden zijn..

Heb net een mailtje gehad van Polindus en hun doen nog steeds passiveren,ook kleine onderdelen want die brengen wij van de zaak ook bij hun.

Zorg er wel voor dat aan de onderdelen wel iets zit waaraan ze de spullen aan op kunnen hangen,wij brengen regelmatig ook kleine onderdelen bij hun en zijn nooit wat kwijt,

gr

Danny

Ik ben al weer in contact met hun.

Dat is nu net het vervelende, die kleine boutjes en moeren. De zijn enkel met een dun ijzerdraadje aan een hangrek te hangen, maar de kans dat er iets verloren gaat is aanwezig. Een trommel is daarbij een betere oplossing..

Gr Joost

Terug
Naar boven