• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Past de X16SZR op elke automatische versnellingsbak??

DMLB ceo

Post veel
Goedemorgen forumleden,

Ik rijdt een Opel Astra G automaat uit 99 met motor code X16SZR.

Ik wil mijn blok vervangen voor een gereviseerde.

Ik rijd nu zelf een automaat en mijn vraag is ; past de X16SZR van een handgeschakelde op mijn automatische versnellingsbak.

Of is het zo dat mijn motor type speciaal voor de automaat is ontwikkelend en het blok voor de handgeschakelde direct een ander motor type is?

Nog een vraag. Gebruiken de 16 kleppers de zelfde automatische versnellingsbak als de 8 kleppers?

Bij voorbaat dank

Groeten D'Angelo

Bedankt voor je antwoord Koenelsenaar!

Dus als ik het goed begrijp hoeft er alleen een ander vliegwiel geplaatst te worden en is de rest plug & play ?

Bedankt voor je antwoord Koenelsenaar!

Dus als ik het goed begrijp hoeft er alleen een ander vliegwiel geplaatst te worden en is de rest plug & play ?

jep, x16szr blokken en x16xel blokken hebben dezelfde versnellingsbak, zlang het maar een smallblock is.

Het vliegwiel van een automaat is wel anders.

jep, x16szr blokken en x16xel blokken hebben dezelfde versnellingsbak, zlang het maar een smallblock is.

Het vliegwiel van een automaat is wel anders.

Terug
Naar boven