• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

past een c18nz in een c14nz ??

hallo ik heb een vraag ik heb een corsa b staan met een lekke klep en gebruikt net zoveel olie als benzine nu wil ik er een ander blok in bouwen standaard is het een c14nz motor nu kan ik voor heel goedkoop een c18nz motor kopen van een kadett nu is de vraag past dat er zo in of moet ik veel aanpassen ik zelf dacht dat het plug en play was maar wil het toch ff weten voordat ik eraan begin ik hoop van jullie te horen mvg michael

ok valt mee dus en met aanpassen van de motorsteunen wat moet ik me daar bij voorstellen moet ik gaan lassen of zo of kan ik gewoon de motorsteunen van een andere auto gebruiken mvg michael

steekassen passen ook niet geloof ik.

dus volgens mij moet je ook de steekassen en remmerij doen.

je moet zoals hier boven al een bak van een 1.8 hebben.

jou steekassen zijn van een 1.4

1.8 heeft geloof ik grotere steekassen

Het kan redelijk makkelijk.

Neem een vliegwiel van een diesel, wim-v6 weet welke je moet hebben.

Je kan dan namelijk de originele versnellingsbak blijven gebruiken.

Dan hoef je dus ook geen homokineten om te wisselen.

Je moet de motorsteun aan de distributie kant gebruiken voor een 2 liter motor, meer info hierover op corsa-novatuning.nl

Ik vraag me alleen af of de brandstofpomp voldoende opbrengst heeft.

@wim-v6 wrote:Vliegwiel X17DTL + bijbehorende koppeling van een Astra-F.

Willem

Klopt helemaal, rij er zelf ook mee, c20ne met f13 bak. Zo kun je met originele assen en naven blijven rijden. Voor de rest moet je de tips en richtlijnen van corsa-novatuning.nl aanhouden voor het inbouwen van een 2.0, dus het is zeker niet plug en play.

ok hoor het al dus niet zomaar te doen kan iemand mij vertellen wat ik er wel in kan zetten zonder al te veel aanpassingen mijn andere corsa ben ik al bezig met een c20xe maar deze heb ik erbij gekocht voor mijn vrouwtje maar die vind deze c14nz wel erg traag dus wil graag toch iets sneller blok erin hebben maar het moet wel leuk blijfen anders heeft ze maar pech en gooi ik er maar gewoon een orineel blok in mvg michael

Het makkelijkste is een C14NZ er terug in zetten natuurlijk.

Maar je zou een C16NZ kunnen overwegen, dat is even uit het hoofd de 1600 variant van jouw 1400 motor.

Dacht zelfs direct swap, maar dat moeten de kenners maar posten.

Andere motoren die passen zijn de multipoint injectie motoren (C14SE, C/E16SE) en natuurlijk de latere 16v motoren (x14xe en c/x16xe). Alleen moet je bij die laatste ook weer meer aanpassen (o.a. benzinepomp).

Volgens mij staat er veel info op www.corsa-novatuning.nl!

Terug
Naar boven