• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pastra's GT/e opknapproject

Pastra

Post vaak
Hallo mede-mantarijders,

Aangezien het in het mantadeel op prijs gesteld word een projecttopic te maken ga ik dat hier ook doen. Ik heb ook al genoeg vragen klaarstaan, maar eerst wat historie:hmmz

Afgelopen zomer kocht ik dus mijn eerste oldtimer.

Vind het al jaren de oudjes van opel het mooiste, sinds ik auto rijd helemaal. Jarenlang durfde ik het niet aan om er 1 te kopen, heb diverse 'moderne' opels gehad(nu nog 2).

Het is een Manta B1, bouwjaar 1981, een GT/e.

Ik heb er de hele zomer heerlijk van kunnen genieten ondanks dat er een 2.0s blok op LPG in ligt.

Sinds ik de auto heb zaten er al genoeg plannen in mijn hoofd. In oktober is alleen mijn koppeling geklapt, en daarom heb ik besloten om de manta uit elkaar te halen, compleet op te knappen en op een andere manier klaar te maken. Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets grondig ga aanpakken, daarom doe ik het rustig aan:vertag

12092009728b.jpg

08082009405B.jpg

Het is de bedoeling dat de buitenkant zo blijft als hij nu is, maar met de gevoelige delen opgeknapt, en een verse Monacablauw kleurtje.

Ook komt er een ander blok in, of een 2.4 4 cilinder, of een 2.6 6 cilinder. De binnenkant word zo goed als kaal, 2 kuipjes erin met 4-puntgordels en dashboard:P

De auto gaat alleen vooral in de loods staan, en met lekker weer naar buiten. En misschien dat ik met de Manta het circuit opduik.

Zal z.s.m. wat foto's plaatsen hoe de manta er nu bij staat, ben al begonnen met strippen...

En dan nu mijn eerste vraag:

Hoe kan ik de deuren verwijderen bij een B1. Het lijkt er namelijk op dat de bovenste pen niet er helemaal uit kan gaan. Dan komt hij denk ik tegen de deur aan. Dus ik vraag het ff voordat ik iets sloop.

Hoe gaat dat dan??

Foto's zal ik z.s.m. plaatsen.

Gr.

Pastra

met een deur pen trekker

bovenste gaat er naar onder uit

onderste naar boven

effe inspuiten met kruip olie dag van te voren helpt veel

Ah mooi weer ene Manta die op wordt geknapt. Stond deze ook op de meeting begin oktober in Amersfoort?

Trouwens, het is een '81 GT/e met een B2-kit erop ofzo? Of is deze van de overgang?

Iig succes!

Deze stond inderdaad op Amersfoort. Vrijwel aan het begin onder de parkeergarage.

Een deurpentrekker, hoe ga ik daar aan komen:hmmz

effe lenen of kopen

pennetjes kosten paar euro bij oa brezan als je zelf even staaf ijzer pakt gat in boordt moet het ook lukken

die pennen worden wel vervangen inderdaad. Maar hoe die stomme dingen eruit gaan word dus nog ff een uitdaging

als je naar de brezan of wat dan ook gaat moet je vragen om de midlock OP25

dat zijn die penne trekkers kosten iets van 1,25 pst geloof ik

de slag beugel is wel wat duurder ,maar wat je ook doen kunt is de pennen goed in spuiten met kruip olie

dat paar dagen herhalen

dan een penne trekker halen (OP25)

en dan simpel met een griptang er uit tikken

is mij ook de laatste keer zonder problemen gelukt

:o wat lees ik hier... staat er nog een gt/e in de steigers?

:hmmz maar als ik het goed begrijp komt deze niet helemaal

orgineel onder de steigers van dan.

wel orgineel maar toch ook niet:vertag

nou ja, in iedergeval wens ik je een goede tijd toe gt/e

gr een andere GT/E uut de krim:)

dit is er een met b2 bumpers

is het wel een GTE op kenteken pat?

in ieder geval je hebt er nog zat aan te doen haha

voorbumpert was wel GT/e toch??

Ik zal de kentekenpapieren er eens op nakijken als ik weer in de loods ben.

En ik heb er zat aan te doen, en hopelijk komt hij ooit af:jerry

En ff bij brezan die deurdingen bestellen.

@Opelkees: je weet vast wel of er nog spul te bestellen is voor de manta bij jullie op de zaak.

deurpennen kun je gewoon van Astra F gebruiken liggen op vooraad kosten 1,50 ofzo

verder kunnen we je aan weinig helpen

voorbumper is volgens mij gewoon b2 post anders eens wat foto's:kewlpics

origineel gepost door Stender

B1 GT/e is origineel zo:

index.html

Maar een '81 heeft zwarte bumpers, zoals de mijne

Foto doet het niet, maar dat achterbumpertTJE bij mij is meegespoten, en de voorbumper schijnt van een GSI(correct me if i'm wrong) te komen. Kees weet dat wel.

Morgen ben ik hopelijk weer in de loods, kan ik de papieren even nakijken.

Terug
Naar boven