• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pastra's GT/e opknapproject

Dan gaat hem dat niet worden, haha, de voorbumper is vervangen door 1 waar knippers en mistlampen inzitten boven elkaar.

Hierbij nog wat foto's van voordat ik begon met strippen:

12092009728b.jpg

08082009405B.jpg

Hé Pastra, leuk dat je je Manta gaat opknappen.

Rij ik niet meer alleen door het dorp met mijn Manta B.

Bij Kees schiet het nog niet zo op met aankoop van een B. :):)

Bijgaand als herinnering een wat grotere foto van de mijne, kan je zien hoe die moet worden... :P:P:P

Foto-TKV3MMPR-1.jpg

@Pastra tuurlijk! haha ik kom nog wel ff een keer kijken hoe groot de schade is onder t plaatwerk.

sorry heb nog niet een gezien waarvan ik dacht JA dat is m

en ik zit nog met die Astra die ik eigenlijk wel kwijt wil onderhand:cry

@ Kees: het gaat je aller zins meevallen, geloof me maar;)

Heb weer een vraagje, heb er nu een 5-bak inzitten, aan de 2.0s, maar heb interesse in de 2.6 die hier aangeboden word, is de bak hier ook geschikt voor?

En zit er aan te denken een short-shift systeem op te zetten tzt, maar de pook zit per direct in de bak, dus dat zal niet gaan denk ik???

De manta 5-bak is sterk genoeg voor een 2.6, een 8 inch koppeling zal die 150 pk ook wel kunnen houden, maar een 8,5 inch van een gt/e of gsi is beter.

Een nog sterkere is die van een Ascona of Rekord diesel (9 inch) die zaten ook in de Commodore 2.8 en zo, is de grootste 4 bouts koppeling maar intussen lastig te vinden.

www.manta-b.de is een interessante site voor de zespitter ombouwers.

Net bracht iemand mij net gigantisch aan het twijfelen.

2.4 erin hangen, dus omkeuren zo gebeurt, of de 2.6 van hier opt forum.

Een 2.4 heeft niet zo bar veel vermogen, maar schijnt goed kietelbaar te zijn. Ik weet het niet meer...

Er moet wel wat vermogen uit kunnen komen voor op het circuit...

Voor op het circuit ben je beter met een snelle 4 cilinder, zespitter wordt nogal zwaar in de neus, is ook wel veel aan te doen met de juiste veren en stabilisators.

Eeen 2.4 is over de 200 pk te krijgen en dan is ie nog steeds betrouwbaar en ook op straat goed te rijden.

Dus toch het vertrouwde advies van JS-400 opvolgen:jerry

Hij heeft ook aangeboden te willen helpen met inbouw, maar het kietelen zal eerst dus met een chip moeten gebeuren denk ik? Of eerst natuurlijk andere nokkenas

Chip?? in een CIH??? Carburateurs van minstens 45mm, veel compressie, ruige nokkenas van 290-300 graden en een echte groep-A uitlaat zo voer je een cih op........ chips, die zijn om op te eten :D

2.4 heeft toch computer er aan hangen:P dat is wat ik nog herinner uit een gesprek met iemand...

Heb nu groep N eronder zitten...

Maar enig idee waar ik tegen die tijd de RUIGE nokkenas vandaan ga halen??:jerry

origineel gepost door Dolmans

Hé Pastra, leuk dat je je Manta gaat opknappen.

Rij ik niet meer alleen door het dorp met mijn Manta B.

Bij Kees schiet het nog niet zo op met aankoop van een B. :):)

Bijgaand als herinnering een wat grotere foto van de mijne, kan je zien hoe die moet worden... :P:P:P

Foto-TKV3MMPR-1.jpg

Die ken ik wel Mr. Dolmans haha, met Opel-winterplan uitvoerig bekeken bij de dealer:jerry en vaak te spotten bij t zwembad:wors

origineel gepost door Pastra

@ Kees: het gaat je aller zins meevallen, geloof me maar;)

Heb weer een vraagje, heb er nu een 5-bak inzitten, aan de 2.0s, maar heb interesse in de 2.6 die hier aangeboden word, is de bak hier ook geschikt voor?

En zit er aan te denken een short-shift systeem op te zetten tzt, maar de pook zit per direct in de bak, dus dat zal niet gaan denk ik???

daarom wil wel es kijken;) sms maar een keer van de week als je er bent dan kom ik wel es langs

2.4 heeft toch computer er aan hangen:P dat is wat ik nog herinner uit een gesprek met iemand...

Heb nu groep N eronder zitten...

Maar enig idee waar ik tegen die tijd de RUIGE nokkenas vandaan ga halen??:jerry

In een Omega hangt er een Motronic aan, maar met chippen is er geen winst te halen.

Groep N is te dun voor een getunede 2.4

Nokkenas kun je bv. bij Biesheuvel halen de Kent OP244 is een hele geschikte voor een 2.4 trekkracht onderin én toeren draaien doet ie er ook heel goed mee........

Injectieverhaal vergeten en carbs er op king:

@ Opelkees:

Woensdag ben ik er als het goed is de hele dag, samen met Arjan met de Calibra aan de gang, maar je kan gewoon langskomen, de manta staat er naast haha, en de koffie staat klaar:wors

@ Keesjr:

Heb bij biesheuvel gekeken, maar ik kan niet meer vinden dan nokkenas tandwielen. Zie nergens snelle nokken....

Maarja, eerst ooit de 2.4 erin lepelen. Ik kan niet gelijk een paar 1000 euri missen om het blok op vol vermogen te krijgen. Dat zal stapsgewijs moeten, aangezien de Calibra ook nog af moet.

@ Opelkees:

Woensdag ben ik er als het goed is de hele dag, samen met Arjan met de Calibra aan de gang, maar je kan gewoon langskomen, de manta staat er naast haha, en de koffie staat klaar.

@Pastra:

Is ergens in Zeewolde, toch? Lijkt me leuk om ook te komen kijken woensdag. Ook je Calibra eens bewonderen.

Als je het goed vind, tenminste. Doe dan per u2u me het adres maar.

Wil ook wel koekje meenemen voor bij de koffie! :P

John

Terug
Naar boven