• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en

in soldaat van Oranje zit ook nog een leuke, dat die kerel op de keukentafel legt met een tuinslang in z'n reet...

13,9 met mijn a-tje met gemeten 153 kruk pk's. Sper en toyo888

14,147 compleet stock

Dus, . . . Aan de motor zal t strax niet liggen :jerry:jerry

jongens allemaal mooie cijfers.:wors ik denk echter dat het ook een kwestie is van ervaring. Vergeet niet dat ik tot vorig jaar Zandvoort geen serieus stoplicht sprintje heb gedaan he.

Met de astra deed ik dat niet, want dan werd hij weer vies...:D

tot nu toe staan mijn sprint dagen op 7.

@ max -Desalniettemin baal ik heel erg dat ik de laatste keer op BB niet onder de 14.06 kon komen. Dit was mede te danken aan de Das Drag Day, waarbij het stikte van de insecten op BB en ik maar een paar keer kon rijden..:cry

Maar ik leef wel toe naar komend seizoen, hoewel ik nog veel moet leren. king:

@ folky.. het ligt niet aan het motortje.

Het is gewoon een kwestie van oefenen ;) mijn eerste sprint was ook niet onder de 14 seconden :P

Toen ik 13,201 reed, was het eerste wat max zei dat kan niet :wors

Ik wil A/SL gaan rijden :thumbup

Vorige week heb ik zaterdag in alle vroegte mijn nieuwe bak opgehaald.

Het is Quaife gesperde F20. De bak is compleet nagekeken en alles wat vervangen moest worden is vervangen.

De bak is een 20 tands, wat beter voor de sprint schijnt te zijn.... :verlegen:

Bij het ophalen hebben we direct even het lipje afgeslepen, zodat hij niet tegen de trekstangen aankomt. Uiteraard kreeg ik een fles juiste bakolie erbij.

Door dat ik nu deze bak heb aangeschaft, wil ik ook een sportkoppelingsset en direct mijn lichtere vliegwiel plaatsen. Het is dus verstandiger om TB's en de koppeling in één klap te doen ivm afstelling van het blok. Wellicht komt dit alles er pas volgend seizoen op als ik weer een goede cashstroom heb. :D

Hierbij de plaatjes van het praatje.

maart-2010077.jpg

maart-2010078.jpg

maart-2010076.jpg

maart-2010079.jpg

maart-2010075.jpg

bak3073.jpg

bak3072.jpg

Vandaag heb ik geïnvesteerd in een luchtfilter van Pipercross en wat klein materiaal. De backplate is nog in bestelling maar om een idee te geven heb ik hem er even los opgehangen. Ik vind het best een cool gezicht. In de luchtfilter zit een soort geraamte wat zorgt dat het filter niet wordt opgezogen.

DSC_8923.jpg

DSC_8916.jpg

DSC_8917.jpg

DSC_8915.jpg

Ik heb direct even de gasklephendel gemonteerd alleen kwam ik er achter dat er bij het vlindermechanisme een stukje iets te lang was, en dus de gasklep niet helemaal open kon.

DSC_8926.jpg

Ik denk als langs het streepje af slijp dat de thottle dan gewoon weer 100% open gaat. Ik denk niet dat dit een probleem is???

DSC_8931.jpg

Toen voor de grap nog even wat benzineleidingen gemonteerd aan de 3bar BDR en een samco vaccumslang er op gezet die moet zorgen voor het vacuüm van de Vems ( de comp) en de rembekrachriger.

verder heb ik nog een goedkope oil catch can besteld,

file_2_865.gif

en gisterennacht even een schema getekend.

tbplan.jpg

Even een vraag.

Waar heb jij in godsnaam dit inlaatspruitstuk gehaald. :angel

en voor de rest veel succes in Bitburg dit weekend. jammer dat ik moet passen deze keer.

greetz

pas op met je pipercross filter.

Hij ging bij mij scheuren naast het stukje gaas binnen in het filter.

Als je slim bent maak je een stukje gaas rondom binnen in, zodat ie niet kan scheuren langs de randen van het stukje gaas wat er nu in zit.

Goeie tip fearless, ga ik van de week doen!

@Piele ja idd, voor het eerst vond ik iets bij Biesheuvel dat goedkoper was dan andere bedrijven :D

origineel gepost door pastry

Goeie tip fearless, ga ik van de week doen!

@Piele ja idd, voor het eerst vond ik iets bij Biesheuvel dat goedkoper was dan andere bedrijven :D

Jah joh..

Maar met die jongens ken je ook best praten hoor, toen ik om de haveklap klein spul nodig was bij ze, was ik daar ook bijna kind aan de telefoon :P

Werd er ook regelmatig wat opgestuurd zonder verzendkosten!

Maar ook als er een technisch verhaal bij komt kijken zijn ze ook de verkeerde niet!

Stond daar op een gegeven moment te lullen met die ouwe aan de balie over sproeiers voor mn carbs, komt ie met een bakkie aan zetten:

Deze, deze,deze enz...

Daar moet ie eerst wel op lopen...

Zeg wat kost dat?

mwuah.. laat maar is een keer horen als t loopt... ;)

Klantvriendelijkheid is ook iets wat uitsterft..

Zo inmiddels weer wat vooruitgang. Mijn pr op de 1/4 mile is nu 13,921.

Gisteren heb ik een leuke koop gedaan, ik heb namelijk eindelijk stoeltje gevonden. Ik had al een paar stoeltjes bezocht, maar de meeste waren iets te klein.

Nu heb ik een 16"Kirkey gekocht. De stoel is van aluminium en de zitting heeft even wat TLC nodig. :)

Zo kocht ik de stoel.

IMG00035-20101018-1709.jpg

IMG00036-20101018-1709.jpg

IMG00037-20101018-1710.jpg

IMG00038-20101018-1710.jpg

gisteren avond heb ik ff snel de hogedrukspuit erop gezet en de zitting is nu aan het drogen, daarna gaat hij naar Handy Daddy Customs, die de zitting gaat fixen.

:)

let wel op, mocht je door de 12sec gaan dan moeten dit soort stoelen vast aan de kooi gemaakt worden.

ff een tip king:

origineel gepost door corsaboy

let wel op, mocht je door de 12sec gaan dan moeten dit soort stoelen vast aan de kooi gemaakt worden.

ff een tip king:

als ik in de buurt van de 12 sec kom, maak ik hem met veel plezier aan een kooi vast.king::P

origineel gepost door pastry

origineel gepost door corsaboy

ff een tip king:

als ik in de buurt van de 12 sec kom, maak ik hem met veel plezier aan een kooi vast.king::P

maar danny de 12sec komt volgend jaar in het zicht toch:D:P

Terug
Naar boven