• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en

[rquote=1847365&tid=102769&author=CORSA2L16VALVE]mooie update man

maar waarom neemt iedereen 15inch banden en geen 13inch

is daar een reden voor?[/rquote]

1 van de redenen is denk ik dat ze de remmen niet in 13'' krijgen.

dacht eerder dat het iets met de hoogte van de wang te maken had. Zodat je meer grip zou hebben en sneller alles zou kapot trekken. Maar als dat niet zo is komen er bij mij de 13" onder

7,5 is breed zat voor een NA motor. 15 Inch is ook gewoon goed te doen.

Ik heb zelf 9J en dat kost me snelheid op het 2e stuk, te veel weerstand. Begin is super maar vanaf de 200m werkt het tegen, kun je beter die 7,5 nemen.

Zelf destijds voor de 13 inch gekozen daar die 22 hoog waren. Maar die 15 inch zijn wel makkelijker, zie SW, alleen wel op je wielranden letten, setje TR spatborden zijn aan te raden, of je auto hoger schroeven. Bij een 23 hoog heb je ook een iets groter gripvlak in de lengte van de band.

Bij de DHRA mag je gewoon met slicks rijden, geen probleem, SE en SM.

De zijschermen is het laatste probleem denk ik. Het blijkt wel een opgave btw slicks te bestellen. Ik zou maandag teruggebeld worden.

M&H's kan je ook gewoon direct bij M&H bestellen in de USA.

Anders ff Corsaboy vragen, die heeft het toen voor ons ook geregeld :D

Net even naar M&H gebeld en gemaild.

Ook even met de DHRA gebeld, die kunnen MT's bestellen voor 275 ps. dan 22-8-15

kleine update...

Nadat ik afgelopen zatedag mijzelf heb getracteerd op een lasapparaat. :lol: Kwam gisteren een ander paketje binnen.

Het lijkt op iets uit Lord of the Rings.... :D

foto.jpg

Maar het waren mijn M&H dragslicks. :D :D :D

foto-1.jpg

nu even kijken of de ik de velgen van mijn semi'slicks ga pakken of een setje andere velgen op de kop tik... (4x100 et49 en 6J)

Terug
Naar boven