• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pc op tv

ik heb het op een samsung tv, gewoon via VGA kabel en geluid gaat via de stereo. Werkt prima.

Ik heb trouwens mijn scherm als enig scherm, dus niet als vergrote desktop. Daarnaast heb ik er nu een trust Media Centre toetsenbord bij (heeft een trackball en muisopties in het toetsenbord). Als je win XP Pro gebruikt op die pc, kun je met andere PC's ook met Remote Desktop werken. Kun je de PC aansturen via een andere laptop/PC.

groetjes

Met S-video is het altijd instellen op Pal, kleur en dat soort dingen.

Is het met RGB, VGA of HDMI gewoon inpluggen en kleur is goed?

Ben alweer wat aan het solderen geweest maar het is niet mooi. :thumbdown

VGA gaat bij mij zowiezo goed.

Gewoon inpluggen en je tv op de juiste bron zetten.

Geluid moet je dan wel via de PC-speakers of met een losse kabel via je stereo.

Ik heb een Samsung en via de site van Samsung een driver gedownload.

Werkt helemaal goed, heb m'n tv als tweede scherm.

Zelfs op m'n oude Compaq Evo N800v draait hij op 1920 x 1080

Alleen bij filmpjes / livestreams heeft hij er veel moeite mee.

Binnenkort ga ik een nieuwe vouwcomputer halen, met HDMI.

Zal dan helemaal super moeten draaien.

Gewoon lekker makkelijk dvi naar hdmi doen, er van uit gaande dat je pc een dvi out heeft en je tv hdmi heeft.

Bij korte lengte hoef je naar mijn mening echt geen kabel van 100 euro of meer te kopen, maar heb je 5 meter of meer nodig, pak dan wel een wat duurdere. (HQ van plusminus 35 euro werkt prima)

Als je een HD tv hebt is s-video echt geen doen meer vind ik. DVI-HDMI kabeltje inpluggen en je kan gewoon gelijk kijken, hoeft niks ingesteld te worden.

DVI is trouwens gewoon zelfde kwaliteit beeld als HDMI, alleen geeft DVI geen geluid door. ;)

Oke, bedankt voor de info.

Ik had een oude VGA monitorkabel liggen en ff getest. deze kan op de videokaart en in de tv.

Mooi beeld.

27,95 10meter kabel :thumbup

Geluid gaat via de stereo.

origineel gepost door Makko

Oke, bedankt voor de info.

Ik had een oude VGA monitorkabel liggen en ff getest. deze kan op de videokaart en in de tv.

Mooi beeld.

27,95 10meter kabel :thumbup

Geluid gaat via de stereo.

vga beeld is toch nog beduidend minder dan DVI/HDMI

ik heb het op de pc met dvi naar HDMI aangesloten via mijn nieuwe onkyo HDMI receiver naar de tv met HDMI en ik heb het geluid niet meer via analoog maar via een extra intern geluidskaartje van €30 op de versterker aangesloten.

optimaal beeld en zga ruisvrij geluid!:jerry

beter kan het volgens mij niet:)

Ff een HDMI kaartje in de pc drukken en via HDMI draaien is scherper beeld?

Kabel is 17,50 en kaartje voor pc is even zoeken. computerboer had em niet zo liggen.

Originally posted by Makko

Ff een HDMI kaartje in de pc drukken en via HDMI draaien is scherper beeld?

Kabel is 17,50 en kaartje voor pc is even zoeken. computerboer had em niet zo liggen.

De meeste videokaarten hebben een DVI aansluiting, je kunt daarvoor een HDMI converterkabel halen dus er is geen HDMI kaart nodig....

Heb nu een vga kabel gekocht, deze geeft trillende strepen in computerbeeld en op de zenders een brom in het geluid/tv. wtf

Haal ik de coax/antenne uit het ziggo kastje dan is het goed. filteren misschien?

Ik doe het ook via de HDMI:) Geluid gaat over m'n Logitech ZX5500 dus dat knalt lekker met games.. Verder heb ik een muis en toetsenbord op bleutooth zodat ik ook lekker in bed kan gamen/pcen..

Originally posted by Makko

Heb nu een vga kabel gekocht, deze geeft trillende strepen in computerbeeld en op de zenders een brom in het geluid/tv. wtf

Haal ik de coax/antenne uit het ziggo kastje dan is het goed. filteren misschien?

Dat heet een aardlus, probeer een stopcontact met rand-aarde te gebruiken of anders alle apparaten te aarden aan een waterleiding of kachel.

Nu alles op een rijtje.

Pc op de tv via VGA naar VGA

Brom zat erop via geluid tv, draadje van de inkomende tv signaal aan de verwarming.

Pc had ik ook de kast via de verwarming.

Nu heb ik beide los en signaal is goed en brom is weg.

Hulde.

Terug
Naar boven