• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pech terug van Essen

foofighter

Post weinig
Na een geslaagd dagje in Essen, zijn we dan aan de terugweg begonnen. Begin van de rit ging lekker soepel alleen remmen ging beetje lastig. Na effe flink doorgereden ( 160 kruissnelhied xD ) kwamen we dan weer in Nederland aan, en waren we effe van plan om iets te gaan eten. Dus ik wil afremmen voor de afritten. Trap ik de rem gewoon helemaal in tot aan de bodem:hmmz Dus effe handrempje gebruikt om uiteindelijk tot stilstand te komen. Me pa en ik effe kieken waarom de remmen het niet deden, bleek er geen remvloeistof in het reservoir te zitten.:o

Wegenwacht erbij, kon geen lek vinden:wtf

Dus binnenkort maar effe na laten kijken bij de dealer of er een lekje zit.

Maar was wel ff schrikken toen bleek dat ik geen remmen had:o

Maarja het is goed afgelopen!

dan heb je heel veel gelukt gehad, dat is tog wel zeer kutt dat de remen het niet doen met zo`n snelheid :O

suc6:)

corsageak

het veel nog mee, kon rustig uitrollen, toen ik de afslag nam, was met een snelheid van hooguit 40 dat ik voor het stoplicht moest remmen dus dat veel wel mee.

Maar ik zal maar vol in de ankers moeten op de autobahn:o

Kijk eens naar de achterste remcilinders, die willen wel eens gaan lekken.

Het is inderdaad schrikken, je zult maar moeten remmen op de snelweg voor een file ofzo :o

Breng hem morgen maar naar de garage, maar het rare is dat het niet hard leegloopt, want die kerel van de wegenwacht heeft het bijgevuld. Daarna hebben we het toch weer gered om terug te rijden. Dat is toch weer 30 km, en nu is er niks uit:hmmz

Misschien geen oude olie geweest met heel veel vocht erin, of overdrijf ik dit nu weer???

vind het een link pakket iig..

Bij mij ging het weer prima dit jaar in ieder geval, heb de velgen lekker donker geremd haha..

Willem

hmm, in mei apk gehad, maar eigenlijk zou er niks uit mogen lopen toch. En gisteren remde die nog geweldig. Dus is beetje vaag allemaal

Ik doel dus op ERG oude remolie (word niet nagekeken bij de APK) daar zit vaak veel Vocht (water) in, omdat remolie vocht aantrekt.

normaal moet je het iedere 2 jaar verversen, maar dat word vaak vergeten.

Pas bij meerdere keren goed hard remmen, komt de boel goed op temperatuur, en gaat het water in de remolie koken, en trap je m door de rem heen, omdat er lucht in het systeem komt.

Willem

hmm misschien is dat het wel geweest!

Maar apart dat het vandaag pas gebeurt heb er toch al een heel jaar mee rondgereden. En vandaag heb ik eigenlijk niet veel hoeven remmen:hmmz

Maarja het is weer bijgevuld en zie weer hoe het afloopt.

tja als ik in duitsland zit, gaat het meestal van 100 naar 240, en dan flink remmen naar 100 voor zo'n iri links plakkende nederlander die met 3km/u verschil aan het inhalen is.., om vervolgens het gas weer open te knallen.

dan krijgen de remmen gelijk hun vuurdoop haha...

gaat tot nu toe altijd goed.

Willem

vraagje over de remmen.

ik las net dat remvloeistof om de 2 jaar vervangen moet worden.

als ik mijn rem ndruk hoor ik een zuigend geluid. net of je en spons intrapt.

als je paar keer snel achtermekaar indrukt komt de rem pendaal als het ware helemaal omhoog.

moet mijn remvloeistof vervangen worden dan?

heb net nieuwe remmen en schijfen.

Originally posted by wim-v6

tja als ik in duitsland zit, gaat het meestal van 100 naar 240, en dan flink remmen naar 100 voor zo'n iri links plakkende nederlander die met 3km/u verschil aan het inhalen is.., om vervolgens het gas weer open te knallen.

dan krijgen de remmen gelijk hun vuurdoop haha...

gaat tot nu toe altijd goed.

Willem

Tsja sommige mensen..... :swear

Ben het met je eens Willem.

En toch rem ik liever met de Vec vanaf 240 naar 100, dan soms met de LET :P

In de Vec heb je toch net wat meer massa en voel je je veiliger.

origineel gepost door robert_corsa

vraagje over de remmen.

als je paar keer snel achtermekaar indrukt komt de rem pendaal als het ware helemaal omhoog.

Remvloeistof kan je op vocht laten controleren..

Als alles nieuw is, kan het zijn dat je pedaal wat dieperzit ivm inslijten.

Het zuigende geluis is de vacuumpot van de remberkachtiger.

als je een paar keer pompt trap je de vacuum uit de rembkrachtiger en word het pedaal hoger...

Willem

origineel gepost door foofighter

bleek er geen remvloeistof in het reservoir te zitten.:o

En er gaat dan geen lampje branden op je teller paneel :hmmz

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door robert_corsa

vraagje over de remmen.

Remvloeistof kan je op vocht laten controleren..

Als alles nieuw is, kan het zijn dat je pedaal wat dieperzit ivm inslijten.

Het zuigende geluis is de vacuumpot van de remberkachtiger.

als je een paar keer pompt trap je de vacuum uit de rembkrachtiger en word het pedaal hoger...

Willem

Daar waar je de remvloeistof controleerd (in het potje dus) , is de plaats waar je de nieuwe remvloeistof bijvult. Dus de schoonste vloeistof. Wat dus in de leidingen zit is nog oudere drap . .:(

Terug
Naar boven