• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pedaal door de bodem.

[rquote=1830300&tid=139294&author=14XE]Idd vooral als je extra gas geeft bij oranje[/rquote]

Ja, vanaf nu geef ik idd extra gas bij oranje (als ik niet meer kan stoppen). als ik wel kan stoppen, rem ik idd. Is dat zo erg? dacht t niet

[rquote=1830302&tid=139294&author=MantasticB1]met koud/vochtig weer neigen koude remmen meer tot "happen" , na een tijdje remmen/opwarmen zou dit weg moeten zijn[/rquote]

Laten we het hopen. De auto staat vanaf gister bij de garage dus gelukkig wordt er ook naar de remmen gekeken.

Als je niet meer kan stoppen bij oranje betekent het dat je te snel een verkeerslicht nadert, maar dat terzijde.

Wordt je geleert bij je eerste rijles, een verkeerslicht en/of kruising naderen met gepaste snelheid.

Rij in het vervolg gewoon wat rustiger, scheelt je een hoop brokken in de toekomst. Racen kun je op het circuit, daar staan geen verkeerslichten :)

Als je niet meer kan stoppen bij oranje betekent het dat je te snel een verkeerslicht nadert, maar dat terzijde.

Wordt je geleert bij je eerste rijles, een verkeerslicht en/of kruising naderen met gepaste snelheid.

Rij in het vervolg gewoon wat rustiger, scheelt je een hoop brokken in de toekomst. Racen kun je op het circuit, daar staan geen verkeerslichten :)

haha.

als we gaan moraal ridderen:

> als je oranje niet meer red met normale snelheid om te stoppen, (berekenend oog), gewoon normale snelheid passeren, extra gas is niet nodig dan namelijk, als extra gas wel noodzakelijk is, ga je te hard, en zat je al boven de max. snelheid

- verkeerslichten staan qua Oranje tijd, op de daar geldende max snelheid afgesteld.

ABS: Mijn Combo is echter ook zonder ABS, dat gaat prima hoor, ook bij VOL remmen..

heb wel Astra-GSi remmen op de vooras, maar ook GROOOTTE trommels op de achteras.

Willem

haha.

als we gaan moraal ridderen:

> als je oranje niet meer red met normale snelheid om te stoppen, (berekenend oog), gewoon normale snelheid passeren, extra gas is niet nodig dan namelijk, als extra gas wel noodzakelijk is, ga je te hard, en zat je al boven de max. snelheid

- verkeerslichten staan qua Oranje tijd, op de daar geldende max snelheid afgesteld.

ABS: Mijn Combo is echter ook zonder ABS, dat gaat prima hoor, ook bij VOL remmen..

heb wel Astra-GSi remmen op de vooras, maar ook GROOOTTE trommels op de achteras.

Willem

pedaal door de bodem heen----> niet naar de garage, maar naar schadeherstel..... Waarom?

JE HEBT EEN GAT IN DE BODEM:jerry:jerry:jerry

pedaal door de bodem heen----> niet naar de garage, maar naar schadeherstel..... Waarom?

JE HEBT EEN GAT IN DE BODEM:jerry:jerry:jerry

Moraal ridderen? Moah, valt wel mee toch?

Ik zie er meer de humor (zwarte humor wel te verstaan) van in om vast te stellen dat de persoon in kwestie hard reed bij het naderen van een verkeerslicht, dan merkt dat er een flitskast staat en vol in de ankers gaat om niet geflitst te worden (over moraal gesproken).

Bij die noodremactie dan bijna de controle over zijn auto verliest, meent goed te kunnen rijden en dan gaat vragen of het aan z'n remmen kan liggen..... tja.

Kon het gewoon niet laten om dan een kleine kritische reply te geven.

Rij zelf ook graag snel maar wel waar het mag. Het CJIB onnodig spekken doe ik niet meer.

Moraal ridderen? Moah, valt wel mee toch?

Ik zie er meer de humor (zwarte humor wel te verstaan) van in om vast te stellen dat de persoon in kwestie hard reed bij het naderen van een verkeerslicht, dan merkt dat er een flitskast staat en vol in de ankers gaat om niet geflitst te worden (over moraal gesproken).

Bij die noodremactie dan bijna de controle over zijn auto verliest, meent goed te kunnen rijden en dan gaat vragen of het aan z'n remmen kan liggen..... tja.

Kon het gewoon niet laten om dan een kleine kritische reply te geven.

Rij zelf ook graag snel maar wel waar het mag. Het CJIB onnodig spekken doe ik niet meer.

1, al ga ik met 2 voeten op de rem staan haal ik alsnog de bodem niet (weet niet of dit goed is:P)

2, ik moet ECHT mn best doen als ik zonder handrem dwars wil komen.

3, als je niet op tijd kan remmen voor een flitskast kijk je óf niet ver genoeg vooruit, óf je rijd met 160 op een kruising af.

maar iedereen heeft wel eens zn minder oplettende momentjes, dus ik begrijp het wel volkomen, ik twijfel alleen of het aan je remmen ligt.

1, al ga ik met 2 voeten op de rem staan haal ik alsnog de bodem niet (weet niet of dit goed is:P)

2, ik moet ECHT mn best doen als ik zonder handrem dwars wil komen.

3, als je niet op tijd kan remmen voor een flitskast kijk je óf niet ver genoeg vooruit, óf je rijd met 160 op een kruising af.

maar iedereen heeft wel eens zn minder oplettende momentjes, dus ik begrijp het wel volkomen, ik twijfel alleen of het aan je remmen ligt.

Ja als je de bodem raakt klopt er iets niet.

Heb al paar keer vol in remmen moeten gaan.

Maar pendaal ging niet tot op bodem.

Terug
Naar boven