• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pedalen afstellen

DD1

Post weinig
Nieuwe dag nieuwe vragen, als jullie het zat zijn dan hoor ik het graag. :P

De corsa b gsi die ik heb gekocht heeft nogal wat hoogte verschil in de pedalen, ik moet met me blote voet koppelen en plateau zolen aan hebben om gas te kunnen geven.

De koppling staat het hoogst (met een lange vrije slag) dan het rempedaal in het midden en het gas pedaal ligt op de bodem.

De koppeling zou kunnen komen omdat die op zijn eind raakt had ik al gelezen, deze slipt overigens nog niet.

Maar ik had graag wel het gaspedaal en de rem op redelijk gelijke hoogte. Welke van de pedalen kan ik in hoogte bijstellen en hoe doe ik dat.

Koppeling terug stellen en gas op stellen zodat de kabel net niet slap hangt.

koppeling hoor een 2cm hoger te staan als de rem, en gas ligt van zichzelf lager als de rempedaal

Willem

Als het gaspedaal op de bodem ligt klopt er iets niet.

Stel je kabel af bij je gasklep met een klipje

Koppelingspedaal, zelfde verhaal zoals Wim V6 beschreef.

ik heb beide pedalen afgesteld met behulp van bovenstaande tips, beide bedankt heren.

voor mijn gevoel blijft het gas pedaal relatief diep, maar nu de koppeling wel goed afgesteld is rijd het al een stuk aangenamer.

Terug
Naar boven