• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pestjeugd.

@soepkiepe wrote:opvoeding heeft er wel een rol in ja.

en ik denk dat wanneer ik wat meer van me had afgeslagen (letterlijk dus) dat het ook wel minder was geworden.

maar niet iedereen durft dat, vooral niet als er 1 persoon door een stuk of 10 gepest word, zoals bij mij dus ;)

maar wanneer mijn kids gepest worden, en de leraren en zo doen er weinig aan of het veranderd niet mogen ze van mij ook gerust even goed van zich afmeppen ;)

Ik herken mij erg goed in dit stukje (10 tegen 1).

Ben zelf ook bijna elke dag wel gepest en geslagen op de middelbare school maar het laatste jaar ging er bij mij een knop om :swear wat ook niet gewardeerd werd door de directie.

na veel gesprekken met leerraren en directie is de directie toch gaan inzien dat mijn acties terecht waren.

met mijn vervolg opleiding (KMBO) was ook een "clubje" die dacht mij het leven op school weer zuur te maken maar dat was snel afgelopen na mijn reactie op de desbetreffende persoon die elke keer aan mijn tas zat te trekken als ik de trap op liep (bedenk zelf mijn reactie maar).

daarnaast was mijn jeugd thuis ook niet wat je iemand toewenst en was daarom ook bijna nooit thuis of zat op mijn slaapkamer met de deur soms gebaricadeerd.

Al met al alle reden om er mee te stoppen.

gelukkig Had ik op dat moment ook een hele goede kammerraad waar ik alles mee kon delen en ook goed me kon praten en waar ik altijd terecht kon als het te veel werd.

ik ben in die jaren Erg hard geworden en ben nu wie ik en.

Dat bericht over dat meisje uit Meppel heb ik vandaag toevallig ook gelezen en werd gewoon weer bloed link toen ik het las.

PESTERS MOETEN GEWOON KEIHARD AANGEPAKT WORDEN EN EN ZOALS HET NU AFGELOPEN IS MET DAT MEISJE DOOD DOOR SCHULD MOET WORDEN OPGELEGT.

VIND HET WEER DIEP TRIEST DAT ZE HET ZOVER LATEN KOMEN OP SCHOLEN.

EN DE OUDERS VAN DIE PESTERS MOETN ZICH DOOD SCHAMEN VOOR HUN KINDEREN DIE DIT VEROORZAKEN.

WENS DE FAMILIE EN VRIENDEN ONTZETTEND VEEL STERKTE BIJ DIT ZWARE VERLIES.

hmm heb het nog niet eens over mijn jeugd gehad verder ;)

maar laat ik zeggen dat ik vanaf me 13e al niet meer thuis woon en nu geen contact meer heb met de kant van mijn familie, zegt denk ik meer dan genoeg ;)

in jou stukje staat dus ook weer dingen wat vergelijkbaar met mij was ;)

toen ik er achter kwam dat het naar de leraren en zelf hoger gaan geen zin had, en thuis er ook niet veel aan gedaan werd, dan ongeveer enkel maar de opmerkingen dat ik me het maar niet aan moest trekken..

grootste gedeelte van de week zit je op school, maar je moet je er maar niet te veel van aan trekken.. jaja..

ik ben daar door iedereen een grote bek gaan geven, zowel de leraren en de leerlingen en de mensen daar boven de leraren.

dat vonden ze allemaal best raar, wat ik weer raar vond ;)

al met al hebben hun toen besloten dat ik maar niet weer hoefde te komen ;)

TOEN vond ik het niet erg om op me 13e niet meer naar school te gaan...

nu achteraf als je volwassen bent denk je van "had ik het maar af gemaakt"

Goh best wel veel mensen hier die gepest zijn :sleeping

Daarom had ik toen ook een hele goeie reden om met me vader te gaan werken op

me 12e ...

Was ik ook van al die pesterijen af op school dan ...

Thuis ging het gewoon door ...

Waren degene die mij op school pesten

en dus voor me deur verder gingen :swear

Ik ben daar wel hard door geworden en heb voor bepaalde

dingen totaal geen emoties meer ...

Zowel mijn halfbroer en moeder hebben mijn jeugd

ook verneukt en was zelfs blij dat ze dood waren :jerry

Dit alles doet mijn wel beseffen dat ik mijn dochter dit niet gun en

haar leven anders moet dan de mijne en daarom ook zorg dat zij dit niet mee maakt ...

Zodra zij gepest gaat worden op school , dan krijgen ze gelijk mij op hun dak ...

Werkt dit niet dan ga ik naar de ouders van deze kids ...

Werkt dat niet dan word t helaas eigen rechter spelen ...

Ondanks dat dit niet mag ... maar stelen mag ook niet :jerry

valt mij wel op dat de gepeste mensen veel dingen het zelfde denken en "zijn"

hier zit er namelijk nog 1 die door al die dingen heel hard is geworden.

mijn vriendin kon daar in het begin ook heel slecht tegen.

me moeder woont namelijk een straat achter mij, kom er ook elke dag door de straat, in het begin wou i er nooit langs, had geen zin om hun aleen maar te zien, nu boeit me dat niet zo meer.

me vriendin vroeg me wel eens, wat nou als ze hier in de straat word aan gereden?

mijn antwoord was: dan loop ik heen om te kijken als ze haar wel goed hebben aangerden, anders doe ik het nog ff beter.

keek ze raar van op.

tsja, maar zei is wel 1 van de hoofdoorzaken van hoe mijn jeugd is verlopen.

en net als hier boven..

mijn kids gun ik zoiets dus echt niet, en gaat ook zeker niet gebeuren!!

Ik werd toen een paar jaar geleden gebeld door de gemeente DH of ik naar me broer wou ...

Op ze begrafenis ... heb gelijk gezegd dat ik wel wat beters te doen had :D

Wel tegen me baas gezegd en toen kreeg ik een vrije betaalde dag ...

Ik ben toen lekker met me vrouw en dochter een daggie uit gegaan :jerry

Zelfde verhaal met me moeder ...

Of ik er bij wou zijn ...

Gezegd nee dank je ...

Wel gevraagd of hij t zeker wist dat zij het was :D

Nog geen maand later een rekening van ruim 20000,- vanwege schulden ...

Die moest ik maar even gaan betalen :hmmz

Al gelijk gezegd dat ik hier geen zin in had en

toen maar even naar de rechtbank gegaan en akte van werping

aan gevraagd en ook gelijk voor me dochter van 7 ...

Anders zouden ze bij haar het geld weg halen :swear

uhhh, nu je het daar zo over hebt, hoe werkt dat dan?

aangezien ik ook de oudste ben en weet dat zei schulden heeft..

damnzz wat gaan we opeens offtopic haha

Ach nu zeggen ze dit in Den Haag om de boel te sussen en vervolgens gaan ze lekker verder alsof er niks gebeurd is.. :swear

vond dat tv programma wat er op was wel mooi.

gepest, zo hete dat programma.

daar was bij een paar uitzendingen ook wel heel duidelijk dat de pesters er nog maar weinig van afweten, en meesten zeiden ook wel dat ze het zo nooit bedoeld hadden.

bij de genen die gepest werden blijft het hun leven lang hangen, en dat is ook echt zo.

zelf heb ik door dat ik veel gepest ben nog steeds wel eens de neiging om wanneer iemand mij de gek aan steekt te denken dat ze het serieus menen.

moet wel zeggen toen ik mij zelf er op betrapte dat ik te veel dingen als serieus op vatte ik er wel wat makkelijker in ben geworden.

Ben vroeger op de basisschool veel gepest, op de middelbare heb ik dat toen zelf gedaan, walgelijk eigenlijk. Diegene die dat betrof heeft toen bij de mentor aangeklopt en we moesten met 5 man op het matje komen, terecht.

Mentor heeft ook contact gezocht met m'n ma en daar kreeg ik toen ook een helse donderpreek van. Daarna heb ik het eigenlijk niet meer gedaan, gelukkig niet.

Nu zoveel jaren later, 12, hoor je in 2 maanden tijd dat er jonge mensen die nog een heel leven voor zich hebben zichzelf van dat leven ontnomen hebben. Dat vindt ik dus in en in triest, dat je jarenlang zo'n probleem hebt zonder dat de school, want dat kunnen we wel stellen, niks of weinig doet. Ongelofelijk dat er op scholen dus niemand rondloopt en dit signaleerd, en dan bedoel ik dat niemand ziet wat er in het slachtoffer om gaat. Eigenlijk zou een school psycholoog misschien niet eens zo gek zijn. Want dit soort gevallen worden alleen maar meer en erger. Eerst een gesprek met het slachtoffer en dan een gesprek met de pester en daarna een gesprek samen.

Helaas in deze tijd van bezuinigingen zal zoiets wel onmogelijk zijn.

Ik las trouwens net ook iets over buitenlanders, en dat zijn inderdaad vaak de macho mannetjes die in groepjes graag lopen te zieken, op school, straat, winkelcentrum maak niet uit. Nu heb ik niks tegen buitenlandse mensen die hier een normaal bestaan hebben, er zijn immers ook zat hollanders die "fout" zijn. Maar ik zag vorige week een reactie van zo'n Marokkie op het overlijden van die grensrechter, normen en waarden zijn daar heel maar dan ook heel ver te zoeken. Die zijn niet wat wij van huis uit meekrijgen.

Mocht ik hiermee mensen tegen de borst stuiten, het zei zo

jij bedoeld dat filmpje bij de school of niet?

dat ie zegt dat je soms zo kwaad bent dat je niet weet hoe hard je slaat?

heb dat filmpje ook gezien.

sorry dat ik het zeg, maar van mij mag er een bom op die school :agent

"ja ze zitten nu vast en alles gaat weer goed komen" zegt 1 van die kinderen..

alles gaat weer goed komen??

ik wou hem haast door de monitor heen trekken!!!

een familie wat de kerst moet vieren zonder man/vader/broer en wat al niet meer dat noem jij goed komen???

maar over dat pesten he, je zegt al dat ook jij gepest bent, dan weet je zelf waarschijnlijk ook wel dat het gebeurd op momenten dat de leraren het niet zien.

dat maakt het ook wel wat moeilijker.

en veel kinderen die gepest worden willen er niet over praten, bang dat ze dan als "pussy"of "mietje" gezien worden.

zag laatst ook een filmpje dat een meisje gestompt werd als pesterij.

toen ik dat zag had ik echt zoiets van.. ik hoop dat zei jullie allemaal stuk voor stuk, 1 voor 1 terug pakt.

weet je dat ene filmpje misschien?

zo kereltje die verstandelijk een beetje achter loopt, word ook gepest door iemand een kop kleiner dan hem.

dat ventje wat gepest word grijpt hem op en gooit hem zo vlak op de grond neer.

zulke filmpjes kan ik smakelijk om lachen..

dat de gene die gepest word ff keihard "wraak" neemt!

Klopt inderdaad dat is dat ene filmpje op die school in A'dam, ja daar mag je gerust een b o m op gooien. Tuig is nog zacht uitgedrukt.

Dat laatste filmpje heb ik niet gezien, maar dat is wel de sweet revenge haha.

Klopt inderdaad wel dat dit vaak gebeurd buiten het zicht van leraren e.d. maar je kunt aan gedrag van personen al vaak zien hoe laat de klok slaat, en dat bedoel ik dus, als een school een psycholoog heeft lopen is het denk ik sneller te signaleren dat iemand gepest wordt dan dat er leraren in de pauze toezicht moeten gaan houden. Die willen liever hun bammetje in de kantine doen.

@Nicky_GTS wrote:

Klopt inderdaad wel dat dit vaak gebeurd buiten het zicht van leraren e.d. maar je kunt aan gedrag van personen al vaak zien hoe laat de klok slaat, en dat bedoel ik dus, als een school een psycholoog heeft lopen is het denk ik sneller te signaleren dat iemand gepest wordt dan dat er leraren in de pauze toezicht moeten gaan houden. Die willen liever hun bammetje in de kantine doen.

School vertrouwenspersonen en psychologen waren en 10 jaar geleden toen ik op het middelbaar zat er al.

Ook weleens bij een vertrouwenspersoon gezeten en ook bij schoolspych...

Eerste opmerking: Lucht alles maar, maar onthoud, we kunnen je aanhoren, maar niks voor je oplossen..

Heb je ook geen ene drol aan aan die lui! :fy1

Nee idd Nicky..

En ergste is dat het gewoon nog hun intro tekst is ook en dan vinden ze het gek dat je direct omdraait en weer weg loopt..

Tegen zulke lui wil je dan ook niet meer je verhaal doen.

We hebben puntje bij paaltje eigenlijk zat instanties, maar iets doen ho maar..

En dat moet gewoon veranderen, niet alleen luisteren, maar actie ondernemen, meteen erbovenop!

Op de basisschool ben ik ook zwaar getreiterd. gewoon 5 jaar een hel. De pesters lopen nu nog een blokje om voor me en verschijnen nooit op een reunie. Ik heb de organisatoren wel duidelijk gemaakt, dat als die bepaalde figuren zouden komen, dat ik ze niet warm onthaal. De middelbare school (LTS) had ik me groepje wel gevonden. We treiterde niet en werden niet getreiterd. Het zat hem denk ik in de lange haren, leren jassen en spijkerbanden.....

Terug
Naar boven