• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit...alweer.

bedankt mannen voor de tips, ik heb vandaag dus de kachelweerstand gewisseld dus die werkt ook weer zoals het hoort, ook heb ik de rubberen afvoer, losgehaald en nou... deze zat dus helemaal dicht met zand en andere rotzooi, heeft 2 uur liggen weken in bijna kokend water.

nu is die weer zo goed als nieuw, foto's volgen nog.

@Oenatje wrote:vectra a en calibra's met airco hebben geen interieurfilter, kun je er wel in maken maar dan heb je een extra plastic opzet stuk nodig waar het interieurfilter in moet, deze plaatst je met 4 schroeven boven op het kachelhuis.

kachelweerstand goed kijken of het dezelfde is, zijn veel verschillende gebruikt

mooie v6 verder.

Heb ik bij mij proberen te installeren dat opzet stuk maar het mechaniek van de ruitenwissers zit in de weg.

het past allemaal nog net, echt weinig ruimte, de filter moet je dus ook vanaf de zijkant erin schuiven.

om dat opzet stuk te monteren moet je indd het ruitenwissermechaniek verwijderen, om aan de schroeven te komen.

heb ik ook moeten doen ( maar dan andersom ) zodat ik aan de kachelweerstand kwam.

Heeft iemand er misschien een foto van want zoals ik het bekeek komt het opzetstuk in gemonteerde toestand tegen het ruitenwissermechaniek aan.

hierbij de foto's van de interieurfilter voor calibra met airco

DSC_0108.jpg

DSC_0107.jpg

Ik heb het zaakje inmiddels zitten maar het wissermechaniek zit wel degelijk dieper bij een Turbo waardoor het filter niet gemonteerd kan worden. Weet iemand waarom een Turbo een ander mechaniek heeft en kan dit uitgewisseld worden met de minder diepe variant? Zal dalijk wel een foto plaatsen.

Nee, als je goed kijkt zie je dat de onderste arm bij mij een goede centimeter lager is dan bij jou waardoor hij in het filter zou gaan schuren.

Vandaag wilde ik beginnen aan een nieuwe einddemper te monteren,

dus ik verplaats de auto, het viel mij op dat hij redelijk hoog toerental draaide stationair maar verder niks aan de hand.

ik zet de motor af.

paar minuten later moest ik de auto toch nog een keer verplaatsen en ik wil hem dus starten....

maar niks daar, accu spanning is nog goed, oliedruk is aanwezig, motor draait gewoon rond, bougie's zijn gewoon bruin en niet nat, zekeringen zijn in orde... lijkt alsof hij geen benzine meer krijgt.

kan iemand me helpen motor is een x25xe

pomp is volgens mij nog oke, heb hem net aan het lopen gekregen maar helaas maar voor korte duur +- 10 sec.

wel hoor ik zodra ik de auto op contact zet iets "kraken" alsof een relais blijft hangen. maar dat is maar een enkele keer.

zit er trouwens een startonderbreker in de calibra ? ik ga het nog eens proberen met de reserve sleutel.

Ik neem aan dat die er bij jou wel op zit.

Maak je sleutel even open en kijk of er een klein zwart blokje in zit :thumb En anders de stuurkappen er even af. Moet een zwart blokje zitten die om het contact heen zit.

hij loopt weer :D 1 slag draaien en hij liep, met de reservesleutel.

vreemd maar zal dus toch in de startonderbreking zitten... hopelijk blijft het nu weg..

ik heb hem net eens uitgelezen, en krijg de foutcodes 17 Knock signal circuit 2 - no voltage change (V6 models only)

en 73 Air flow sensor - voltage low

De laatste foutcode die je krijgt, is van de luchtmassa meter, deze schoonmaken met carbarateur reiniger en terugplaatsen. Even je accupolen loskoppelen voor 10 min. Accupolen weer terugkoppelen. Blijft de foutcode terugkomen dan je luchtmassameter vervangen. Je zult merken dat hij veel beter in toeren blijft. Gr.Reda

ja dat had ik allemaal al gedaan, maar helaas lampje ging net weer branden, straks even opnieuw uitlezen.

na het verwijderen van de foutcode's start hij wel meteen en loopt hij ook gewoon goed... voor even dan :(

Probeer een andere luchtmassa meter, en haal die resonatie pijp uit je luchtfilter. Kan je zo uit de luchtfilterbox eruit schuiven.

Terug
Naar boven