Sinds een weekje heb ik een iritante piep links voor.
Hoor hem vooral als ik een stukje stads verkeer gereden heb en de boel op tempratuur is.
Door bv veel op trekken en remmen.
Hoor hem erg goed en hard als ik rustig rij 5/30 km/u tis een piepje met een interval zeg naar.
(Lijkt gerelateerd aan omwenteling van het wiel )
Piep .... piep ... piep .. etc naarmate ik versnel of vertraag word het sneller of langzamer.
Als ik mijn rem aantik zo dat ik minimaal af rem (zo weinig dat de rem lichten nog niet aan springen) is het direct weg.
Nu lees ik 2 dingen rem blokken en schijven of wiel lager.
Heeft iemand dit eerder mee gemaakt en zo ja wat was het.
Voor beide draai ik mn hand niet om ze te vervangen want erger me er groen en geel aan.
Mede omdat het vrij luid is.
Echter zou ik wel graag weten wat het is.
Zijn hier handige truukjes voor?
Om daar achter te komen?
Niet dat ik de blokken en schijven vervang en het dus wel het wiel lager is.
Wat heb ik al geprobeerd:
Blokken er uit gehad linksvoor schoon gemaakt en aan de achterkant van een klein laagje koperver aangebracht.
Alle bewegende delen gecontroleerd en schoon gemaakt en gecontroleerd of deze goed gangbaar waren.
Tot zo veer niets geks tegen gekomen.
Blokken en schijven zijn 3 jaar geleden vervangen.
Maar hebben kwa kms niet veel te lijden gehad km of 10000 heel ruim genomen en zijn volgens oa mij en de garage nog lang niet aan vervanging toe.
Wel zag ik een randje van 1,5mm aan de buitenzijde van de schijf.
Garagist zei dat dit geen kwaad kon om dat de blokken er binnen vallen.
Ik dacht dat het na de schoonmaak aktie weg was maar binnen 1dag hoorde ik het al weer.
Wie heeft een idee?
Ga nog even kijken wat er gebeurt als ik links om ruil met rechts kwa remblokken en ja ik weet dat er hier door extra slijtage kan ontstaan.
Maar mocht het dan weg zijn ...
Hoor hem vooral als ik een stukje stads verkeer gereden heb en de boel op tempratuur is.
Door bv veel op trekken en remmen.
Hoor hem erg goed en hard als ik rustig rij 5/30 km/u tis een piepje met een interval zeg naar.
(Lijkt gerelateerd aan omwenteling van het wiel )
Piep .... piep ... piep .. etc naarmate ik versnel of vertraag word het sneller of langzamer.
Als ik mijn rem aantik zo dat ik minimaal af rem (zo weinig dat de rem lichten nog niet aan springen) is het direct weg.
Nu lees ik 2 dingen rem blokken en schijven of wiel lager.
Heeft iemand dit eerder mee gemaakt en zo ja wat was het.
Voor beide draai ik mn hand niet om ze te vervangen want erger me er groen en geel aan.
Mede omdat het vrij luid is.
Echter zou ik wel graag weten wat het is.
Zijn hier handige truukjes voor?
Om daar achter te komen?
Niet dat ik de blokken en schijven vervang en het dus wel het wiel lager is.
Wat heb ik al geprobeerd:
Blokken er uit gehad linksvoor schoon gemaakt en aan de achterkant van een klein laagje koperver aangebracht.
Alle bewegende delen gecontroleerd en schoon gemaakt en gecontroleerd of deze goed gangbaar waren.
Tot zo veer niets geks tegen gekomen.
Blokken en schijven zijn 3 jaar geleden vervangen.
Maar hebben kwa kms niet veel te lijden gehad km of 10000 heel ruim genomen en zijn volgens oa mij en de garage nog lang niet aan vervanging toe.
Wel zag ik een randje van 1,5mm aan de buitenzijde van de schijf.
Garagist zei dat dit geen kwaad kon om dat de blokken er binnen vallen.
Ik dacht dat het na de schoonmaak aktie weg was maar binnen 1dag hoorde ik het al weer.
Wie heeft een idee?
Ga nog even kijken wat er gebeurt als ik links om ruil met rechts kwa remblokken en ja ik weet dat er hier door extra slijtage kan ontstaan.
Maar mocht het dan weg zijn ...