• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Piepende banden in de bocht

origineel gepost door Dkadett84

Mijn kadett gsi is er net zo aan toe..

heb ook mijn buik er van vol (gehad) maar kon het niet over mijn hart verkrijgen de auto naar zijn laatste rustplek te krijgen..

de auto staat nu komende jaren gestald wachtend op een complete restauratie..

Mijn mening is: de auto houden maar wel zodanig laten repareren dat het ook veilig blijft om er mee de weg op te gaan..

En anders heb je dat witte scherm ook voor niets bij me opgehaald :P

grt

Weet nog wel n goede plaatwerker:thumbup die ken da wel;)

U2u me maar als je interesse hebt.

Groeten nick

origineel gepost door Paullus

tis wel wat werk, maar ik zou het gewoon repareren als je er handig in bent.

met je kadett weet je nu wat je hebt, je weet wat goed is omdat je het hebt vervangen of gerepareerd. Als je weer een oude auto terug koopt, dan zul je ook weer voor verrassingen komen te staan, zeker als je niet al te veel wilt investeren, dat hoort ook bij de hobby.

Helemaal mee eens, vaak heb je bij goed onderhoud en oplettendheid meer aan steeds repareren. Als je dit goed doet en een beetje geluk hebt hoeft er steeds minder vak iets aan gedaan te worden...

Mooiste is alles een keer er af halen en de hele carrosserie behandelen, maar goed, dit is ook vast en zeker goed plaatselijk te herstellen...

Zo veel 5 deurs kadetten zie je niet meer, dus zou zonde zijn om hem naar z'n laatste rustplaats te brengen als er verder niet veel mee mis is...

@ NL-Tuning

Ja, ik vermoed dat jy bordeaux beauty bedoeld, daar heeft de auto een poosje gestaan ;)

maar die heeft helaas momenteel geen tijd voor zo'n ingrijpende operatie omdat mijn kadett wel erg ver heen is op een cruciaal punt :(

grt

Als je een plek hebt met een 63A krachtstroom groep kan ik misschien wel een keer helpen. Dan neem ik mijn MIG lasapparaat mee en dan kan ik het laswerk voor je doen.:cool:

Probleem is namelijk dat ik normaal gesproken an mijn auto werk op mijn werk, maar ik mag daar natuurlijk niet voor jan en alleman auto reparaties gaan doen...:vertag

Moet je alleen nog zelf verder de boel afwerken qua anti-roestbehandelen, lakken, tectyleren etc...:sleeping

Krachtstroom is een beetje lastig op het moment.

Bij mn ouders thuis hadden we altijd een aansluiting achter het fornuis voor het electrisch koken en als je die aan de kant gooide als ma er niet was dan kon ik altijd mooi op straat lassen en met de compressor aan de gang.

Nu hebben ze een nieuwe keuken en die hele aansluiting is verdwenen.

Ik wil het in de toekomst wel thuis weer.

Zonde vd compressor en het gereedschap ervoor anders..

Ik ben nog niet verder gekomen overigens.. pfff.. met al het gevoetbal enzo schoot het niet echt op.

volgend weekend weer eens loeren. :D

Heel erg bedankt voor het aanbod Vincent! Ik zal aan je denken als ik zover ben.

hoe rijdt de c20xe nu trouwens??? Remt ook weer goed las ik ;)

origineel gepost door Dkadett84

@ NL-Tuning

Ja, ik vermoed dat jy bordeaux beauty bedoeld, daar heeft de auto een poosje gestaan ;)

maar die heeft helaas momenteel geen tijd voor zo'n ingrijpende operatie omdat mijn kadett wel erg ver heen is op een cruciaal punt :(

grt

Nee ik heb het over een man die dat altijd als beroep heeft gedaan:thumbup:thumbup

Das niet bordeaux bouty:P

In hoeverre is het een probleem om daar te lassen e.d. ivm de apk? Je leest nog wel een hier en daar, dat je niet mag lassen aan de ophanging en/of draagarm......

origineel gepost door Caravan-E

In hoeverre is het een probleem om daar te lassen e.d. ivm de apk? Je leest nog wel een hier en daar, dat je niet mag lassen aan de ophanging en/of draagarm......

Netjes lassen, goed plat slijpen... Zinkspray erop, en tectyl erop... Geen hond die 't verschil ziet hoor...

Gewoon zorgen dat bij een steekproef niks te zien is... Ze krabben echt niet alle tectyl eraf om te kijken of hij gelast is...

Ze kloppen overal effe op de auto kijken of er geen plamuur rommel op dragende delen zit, als je zorgt dat 't klinkt als metaal bij 't kloppen... Komt ie gewoon vaak de APK door...

En tja voor je eigen veiligheid wil je zoiets gewoon goed lassen he...

Uiteraard wil ik het goed lassen. Ik moet er zelf in rijden en hij moet nog jaren mee.

Maar ik vroeg me dus af hoe netjes ik het moet wegwerken.

Ik heb al twee Kadett E moeten afbreken die aan de vloerplaten doorgeroest waren. Hoe kan je dit herstellen ??

Foto komt van ander Topic over Kadett E 15TD

kadettE15TD.jpg

Topic weet ik niet meer, maar zijn gebruikersnaam is :

- Kadett 1.5TD 4Deurs -

Je zal het zo wel vinden in -ZOEK-

Grtz, John

Bodemplaten kan je gewoon bestellen bij de plaatwerk/boeren... Je bodem eruit slijpen, netjes de nieuwe erin lassen. En goed de bodem in zinkspray+tectyl zetten. En de binnenkant in een ijzermenie zetten zodat hij goed beschermt is tegen toekomstig vocht.

Kost je werk, maar dan fix je 't wel goed. En anders las je gewoon een plaat erin, je ziet 't er toch niet van hoor....

Terug
Naar boven