• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pilot led stadsverlichting

Er moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn? Een monteur zegt dat het er ook uit moet en hij er wit? halogeen inzet. :hmmz

Die LED staat zo goed bij de Xenon dat ik huiver over het resultaat met halogeen (nog niet gezien namelijk).

Zijn er misschien mensen die dit probleem totaal niet hebben, en zo ja welk type LED zit er bij jullie in en op welke manier zit het aangesloten (met of zonder canbus) indien geen canbus wellicht met een Led Resistorcable?

Probleem is op zich niet heel erg, maar het punt bij mij is dat ze rustig blijven knipperen bij het rijden als de verlichting uit staat.

Als dit alleen al op te lossen zou zijn ben ik al een happy man!

Probleem op video:

[youtube:3aq8hc2q]

@helmer opelfan wrote:@speaker wrote:Ik HEB er canbus leds inzitten en zelfs die knipperen !! Dat ze voor canbus zijn wil alleen maar zeggen dat je geen BC meldingen krijgt.

Overigens is dit alleen bij de Vectra ! De andere opels hebben hier geen last van. Opel wijdt dit aan een erg sterke canbus-puls.

Als je trouwens je auto van het slot doet en in je auto gaat zitten met de deuren dicht , dan hoor je bij je achterklep een tikkend geluid. Dat is de zelfde puls. Ik heb het nu bij div. vectra's gehoord. ( oa die van Jurgen , edvries en m'n eigen )

Het gloeilamp verhaal van Lemmens is idd wel een oplossing, alleen niet een erg fraaie !

Aha ik dacht altijd bij het horen van het getik achterin dat er wat mis was :shock: gelukkig niet. Mooi dat ik bij toeval jou uitleg lees. Beddankt Peter :thumb

:thumb You're welcome!

@helmer opelfan wrote:@speaker wrote:Ik HEB er canbus leds inzitten en zelfs die knipperen !! Dat ze voor canbus zijn wil alleen maar zeggen dat je geen BC meldingen krijgt.

Overigens is dit alleen bij de Vectra ! De andere opels hebben hier geen last van. Opel wijdt dit aan een erg sterke canbus-puls.

Als je trouwens je auto van het slot doet en in je auto gaat zitten met de deuren dicht , dan hoor je bij je achterklep een tikkend geluid. Dat is de zelfde puls. Ik heb het nu bij div. vectra's gehoord. ( oa die van Jurgen , edvries en m'n eigen )

Het gloeilamp verhaal van Lemmens is idd wel een oplossing, alleen niet een erg fraaie !

Aha ik dacht altijd bij het horen van het getik achterin dat er wat mis was :shock: gelukkig niet. Mooi dat ik bij toeval jou uitleg lees. Beddankt Peter :thumb

:thumb You're welcome!

Ik ga volgende week bij een maat van mij langs. Hij is ervan overtuigd dat het is op te lossen met een klein condensatortje. Deze wordt op de led gesoldeerd achter de schakeling. Als dat niet lukt dan geloof ik het wel.

Ik heb nu de philips blue vision erin wat Lemmens al eerder aangaf. Dat ziet al beter uit dan de normale 5W lampjes, kost meer iets van 5 euro voor een setje. De leds op 6000k zijn echter niet te evenaren voor het uiterlijk...

Ik laat jullie weten of het gelukt is.

Ik ga volgende week bij een maat van mij langs. Hij is ervan overtuigd dat het is op te lossen met een klein condensatortje. Deze wordt op de led gesoldeerd achter de schakeling. Als dat niet lukt dan geloof ik het wel.

Ik heb nu de philips blue vision erin wat Lemmens al eerder aangaf. Dat ziet al beter uit dan de normale 5W lampjes, kost meer iets van 5 euro voor een setje. De leds op 6000k zijn echter niet te evenaren voor het uiterlijk...

Ik laat jullie weten of het gelukt is.

Pas op met condensatoren op signaalgevende systemen! Als je pech hebt gaat je complete systeem trippen, al dan niet met gevolgschade. In een normaal spanningscircuit kun je vaak met een condensator piekjes opvangen, zodra er signalen door de stroompjes gaan levert dit soms storingen op aan het systeem omdat de condensator het signaal kan verstoren. Een weerstandje daarentegen kan geen kwaad.

Andere optie is de stadslichten gewoon eruit laten en een nieuw kabeltje trekken vanaf klem 15. Ben je ook van het gezeur af en kun je alle ledjes inbouwen die je maar wil. :)

Pas op met condensatoren op signaalgevende systemen! Als je pech hebt gaat je complete systeem trippen, al dan niet met gevolgschade. In een normaal spanningscircuit kun je vaak met een condensator piekjes opvangen, zodra er signalen door de stroompjes gaan levert dit soms storingen op aan het systeem omdat de condensator het signaal kan verstoren. Een weerstandje daarentegen kan geen kwaad.

Andere optie is de stadslichten gewoon eruit laten en een nieuw kabeltje trekken vanaf klem 15. Ben je ook van het gezeur af en kun je alle ledjes inbouwen die je maar wil. :)

@Baba wrote:Waar moet ik dan op letten als ik die ledjes wil kopen (enig idee waar ik ze vandaan kan halen?). Ik heb al juist canbus ledjes gekocht om problemen met het canbus gedoe te vermijden.

Ebay.

Haal ik alles weg wat met Xenon en led te doen heeft.

En thuis is er ook al geen gloeilamp meer.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw...CURRENCY=0&_sop=12&_dmd=1&_ipg=50" onclick="window.open(this.href);return false;

Duurt 1 tot 3 weken vanuit Hong Kong.

Betalen met Paypal.

Dat knipperen heeft te maken met het reststroom in je circuit.

De leds gebruiken zo weinig stroom dat ze nog ff nagloeien zeg maar....

En gloeilampjes rukken gelijk alle rest power er uit wat nog in de condensatoren zit.

Ik heb thuis het zelfde met een led strip langs een glazen wand.

Die slurpt eerst nog lekker de voeding leeg na het uitzetten.

@Baba wrote:Waar moet ik dan op letten als ik die ledjes wil kopen (enig idee waar ik ze vandaan kan halen?). Ik heb al juist canbus ledjes gekocht om problemen met het canbus gedoe te vermijden.

Ebay.

Haal ik alles weg wat met Xenon en led te doen heeft.

En thuis is er ook al geen gloeilamp meer.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw...CURRENCY=0&_sop=12&_dmd=1&_ipg=50" onclick="window.open(this.href);return false;

Duurt 1 tot 3 weken vanuit Hong Kong.

Betalen met Paypal.

Dat knipperen heeft te maken met het reststroom in je circuit.

De leds gebruiken zo weinig stroom dat ze nog ff nagloeien zeg maar....

En gloeilampjes rukken gelijk alle rest power er uit wat nog in de condensatoren zit.

Ik heb thuis het zelfde met een led strip langs een glazen wand.

Die slurpt eerst nog lekker de voeding leeg na het uitzetten.

Ik heb deze :

article16897529.jpg

Speciaal voor canbus , maar in een vectra C knipperen ze nog steeds. In een Astra weer niet!

Ik heb al div dingen geprobeerd, maar niks helpt. ook geen weerstand/condensator/of wat dan ook ! : :evil:

Ik heb deze :

article16897529.jpg

Speciaal voor canbus , maar in een vectra C knipperen ze nog steeds. In een Astra weer niet!

Ik heb al div dingen geprobeerd, maar niks helpt. ook geen weerstand/condensator/of wat dan ook ! : :evil:

in dat geval blijf ik bij de philips blue vision. Ik probeer het nog 1 keer en daarna hop door naar het volgende project de achterlichten :)

in dat geval blijf ik bij de philips blue vision. Ik probeer het nog 1 keer en daarna hop door naar het volgende project de achterlichten :)

@speaker wrote:Ik heb deze :

article16897529.jpg

Sluit ze eens aan op een schone stroomvoorziening zoals een 12 volt batterij / accu.

Verbreek dan de spanning en kijk of ze nog steeds blijven knipperen.

Ik denk t niet.

Succes.

@speaker wrote:Ik heb deze :

article16897529.jpg

Sluit ze eens aan op een schone stroomvoorziening zoals een 12 volt batterij / accu.

Ik denk t niet.

Succes.

@81supporter wrote:@speaker wrote:Ik heb deze :

article16897529.jpg

Ik denk t niet.

Succes.

En wat schiet je daar dan mee op ??

Dat knipperen heeft te maken met de canbus-puls die alles checkt ! En omdat de vectra C ( en echt alleen dit type van Opel ) een hele (overdreven sterke) puls heeft , knipperen ze !

En die knipper krijg je er niet uit !

Terug
Naar boven