• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pilot led stadsverlichting

@81supporter wrote:@speaker wrote:Ik heb deze :

article16897529.jpg

Speciaal voor canbus , maar in een vectra C knipperen ze nog steeds. In een Astra weer niet!

Ik heb al div dingen geprobeerd, maar niks helpt. ook geen weerstand/condensator/of wat dan ook ! : :evil:

Sluit ze eens aan op een schone stroomvoorziening zoals een 12 volt batterij / accu.

Verbreek dan de spanning en kijk of ze nog steeds blijven knipperen.

Ik denk t niet.

Succes.

En wat schiet je daar dan mee op ??

Dat knipperen heeft te maken met de canbus-puls die alles checkt ! En omdat de vectra C ( en echt alleen dit type van Opel ) een hele (overdreven sterke) puls heeft , knipperen ze !

En die knipper krijg je er niet uit !

Hee , ik probeer alleen mee te denken.

Als je niets doet schiet je niks op.

Als jij nu als 1e reageert op alle topics dan scheelt mij dat weer tijd en schiet ik weer meer op.

Mazzel.

Hee , ik probeer alleen mee te denken.

Als jij nu als 1e reageert op alle topics dan scheelt mij dat weer tijd en schiet ik weer meer op.

Mazzel.

Precies. Als ze namelijk zonder problemen werken op de accu kun je ze gewoon op klem 15 aansluiten en de originele eruit laten. Verder is het dan een kwestie van een paar draadjes trekken en je hebt LED stadslicht ZONDER knipperen.

Precies. Als ze namelijk zonder problemen werken op de accu kun je ze gewoon op klem 15 aansluiten en de originele eruit laten. Verder is het dan een kwestie van een paar draadjes trekken en je hebt LED stadslicht ZONDER knipperen.

@81supporter wrote:Hee , ik probeer alleen mee te denken.

Mazzel.

ps. ik reageerde als 4e :angel

@81supporter wrote:Hee , ik probeer alleen mee te denken.

Mazzel.

ps. ik reageerde als 4e :angel

Ik heb dezelfde erin zitten,ik had ongeveer 1 week foutmelding,daarna niet meer,en knipperen niet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb dezelfde erin zitten,ik had ongeveer 1 week foutmelding,daarna niet meer,en knipperen niet.

Een week lang foutmeldingen en toen plots verdwenen? :hmmz

Dat is wel erg apart. Ben van plan om dat setje en nog een ander Pilot setje te bestellen om te kijken of er nog verschil is (ook i.v.m. knipperen).

ik kreeg de melding:parkeerlicht controleren,was na wissen ook weg.

Waarschijnlijk door de full can bus lampjes,maar nu zijn lamp en computer aan elkaar gewend

Een week lang foutmeldingen en toen plots verdwenen? :hmmz

Dat is wel erg apart. Ben van plan om dat setje en nog een ander Pilot setje te bestellen om te kijken of er nog verschil is (ook i.v.m. knipperen).

ik kreeg de melding:parkeerlicht controleren,was na wissen ook weg.

Waarschijnlijk door de full can bus lampjes,maar nu zijn lamp en computer aan elkaar gewend

Nou helaas welke LED je ook probeert, knipperen gaan ze.

Hier knipperen ze zelfs om de 10 min, nadat je de auto hebt afgesloten.

Is er een mogelijkheid om met de Tech2 / Opcom het canbus systeem uit te schakelen? Dus geen controle meer of je verlichting werkt ja/nee?

Zo nee toch maar is kijken of ik de spanning niet ergens anders vandaan kan halen, maar dan is weer de vraag of je ergens kan instellen dat je geen foutmeldingen van je stadslicht krijgt op je bordcomputer?

Wat een gedoe voor een paar LED's. :jerry

Zoals eerder vermeld, dat kan zeker: klein (elektronisch) relais op de stadslichten en die gewoon met standaard gloeipeertjes uitrusten en ergens net achter de koplampen in de motorruimte hangen. Vervolgens direct op de accu je LED stadslichten zetten en deze (eerst via een zekering) laten schakelen door het relais. Je krijgt dan alleen een foutmelding als je daadwerkelijke gloeilamp kapot is, net zoals nu.

't Is weliswaar niet de meest elegante maar wel een plug & play oplossing. Eveneens makkelijk terug te bouwen zonder dat je in je kabelboom hoeft te snoeien. :)

Optie 2 is een tweetal LEDjes direct op klem 15 schakelen en de originele gloeipeertjes ergens in je motorruimte laten hangen, net achter de koplampen. Enig punt is dat je stadslichten al branden zodra ie op contact staat.

Nou helaas welke LED je ook probeert, knipperen gaan ze.

Hier knipperen ze zelfs om de 10 min, nadat je de auto hebt afgesloten.

Is er een mogelijkheid om met de Tech2 / Opcom het canbus systeem uit te schakelen? Dus geen controle meer of je verlichting werkt ja/nee?

Zo nee toch maar is kijken of ik de spanning niet ergens anders vandaan kan halen, maar dan is weer de vraag of je ergens kan instellen dat je geen foutmeldingen van je stadslicht krijgt op je bordcomputer?

Wat een gedoe voor een paar LED's. :jerry

Terug
Naar boven