• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pioneer TS-WX11a

Stender

Post veel
Ik ben sinds een tijd in bezit van een Pioneer TS-WX11a, een compacte subwoofer. Deze ligt onder mijn bestuurderstoel en tot nu toe ben ik er nog zeer over te spreken.

Echter, wat mij opvalt, is dat de sub soms met hogere volumes best snel vervormd. Dit is met een Pioneer 4x45w radio met 1 RCA output, met daarachter een goede RCA-kabel van Dietz. De sub is 150watt actief vermogen, icm een 10a. zekering.

Iemand tips om 'm mooier te laten klinken of valt hier niet zoveel aan te doen?

Je kan proberen de gain een beetje terug te schroeven, dat kost je echter wel sub volume. Maarja tis maar een kleine niet krachtige sub, dus je kan er niet teveel van verwachten.

hij is 10A afgezekerd,een dikkere kabel zal niets uitmaken

hij heeft denk ik de standaard 2.5mm gebruikt

10A is inderdaad genoeg om 50W RMS aan te kunnen sturen (150 Piek)

Het probleem klinkt idd als oversturing, de gain zal dus iets dicht moeten.

Tip:

Zet de gain helemaal dicht, alle instellingen op je radio op neutraal

Zet de radio aan op +/- 80 % van je volume en neem een lekker bas nummer (zijn wel te vinden in dit forum gedeelte)

Draai nu de gain open totdat je de vervorming hoort, daarna een klein tikje terug.

Nu kan je lekker muziek luisteren, je kan nu gaan tot ongeveer 80% van je volume afhankelijk per nummer ;)

Terug
Naar boven