• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

PK's en GELD tekort

@CalibraMenno wrote:Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv: http://link.marktplaats.nl/497749477" onclick="window.open(this.href);return false;

En kan niet veel stuk aan, 115pk dus daarmee heb je niet te klagen in je corsa;)

versnellingsbak, aandrijfassen, veerpoten, radiateur, uitlaat kompleet anders? goedkoop :???:

Ja die post had ik dus ook gelezen en dat kost me uiteindelijk meer dan ik wil. Ik moet terwijl ik de 1.4 iets opwaardeer wel verder kunnen sparen voor een ander model.

Dus het word de GSI, en de plaats ja die is er, thuis alles voor bereiden dan naar zoetermeer naar de doe het zelf garage sleutelplaats voor een dag, eventueel brug erbij. Ik kan daar al het gereedschap huren/lenen dat ik nodig heb dus alleen het blok mee en dan lekker sleutelen in de hal met verwarming.

bedankt voor de info hier kan ik wat mee. :wors

Ja die post had ik dus ook gelezen en dat kost me uiteindelijk meer dan ik wil. Ik moet terwijl ik de 1.4 iets opwaardeer wel verder kunnen sparen voor een ander model.

Dus het word de GSI, en de plaats ja die is er, thuis alles voor bereiden dan naar zoetermeer naar de doe het zelf garage sleutelplaats voor een dag, eventueel brug erbij. Ik kan daar al het gereedschap huren/lenen dat ik nodig heb dus alleen het blok mee en dan lekker sleutelen in de hal met verwarming.

bedankt voor de info hier kan ik wat mee. :wors

maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

de x16xe heeft meestal startonderbreker in de ecu

is een gepiel met draadjes :???: mee bezig, zie onderschrift :swear

makkelijkste is een c16xe die heeft dit niet net als de 8 klapper

maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

@trashmetal wrote:@CalibraMenno wrote:Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv: http://link.marktplaats.nl/497749477" onclick="window.open(this.href);return false;

En kan niet veel stuk aan, 115pk dus daarmee heb je niet te klagen in je corsa;)

versnellingsbak, aandrijfassen, veerpoten, radiateur, uitlaat kompleet anders? goedkoop :???:

Bak f16: 50 euro (ze worden wel duurder verkocht maar over het algemeen ben je 50 euro kwijt)

veerpoten??? std houden...alleen grotere remmen.

Aandrijfassen, std met deawoo nexia (16v) binnenste homokineten

Radiateur??? Std houden....

Uitlaat compleet anders??? Std houden en vanaf het spruitstuk een bochtje/buis maken naar de bestaande lijn.

Motorsteuen kan je zelf maken.....of laten doen.

Rdw kost 50 euro.

Ik koop liever een gebruikte 8v als een gebruikte gsi motor....

Die 16v gsi's zijn vaak gaar en gebruiken olie.

Waar je bang voor moet zijn is dat je straks een hoop geld kwijt bent om een betrouwbare motor te hebben....

En de revicie van een 8v is ook stukken goedkoper is als een 16v...

Plus het sleutelt een stuk fijner aan zon oud blokje.

Vind die 8v op marktplaats wel aan de prijs...2ton op de klok en dan nog voor 200 euro.

Hou het forum gewoon goed in de gaten en je hebt een complete motor voor 100 euro. Heb je weer geld over om hem te voorzien van nieuwe drijfstanglagers/koppakking enz.....

Ik zou geen motor gaan plaatsen waarvan je niet weet hoe die is....dus strippen dat ding en voorzien van nieuwe spulletjes.

Als je dat zelf kunt en je haalt dat spul gewoon bij de onderdelenboer heb je voor niet al te veel geld een goeie motor in je wagen.

@trashmetal wrote:@CalibraMenno wrote:Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv: http://link.marktplaats.nl/497749477" onclick="window.open(this.href);return false;

Bak f16: 50 euro (ze worden wel duurder verkocht maar over het algemeen ben je 50 euro kwijt)

veerpoten??? std houden...alleen grotere remmen.

Aandrijfassen, std met deawoo nexia (16v) binnenste homokineten

Radiateur??? Std houden....

Uitlaat compleet anders??? Std houden en vanaf het spruitstuk een bochtje/buis maken naar de bestaande lijn.

Motorsteuen kan je zelf maken.....of laten doen.

Rdw kost 50 euro.

Ik koop liever een gebruikte 8v als een gebruikte gsi motor....

Die 16v gsi's zijn vaak gaar en gebruiken olie.

Waar je bang voor moet zijn is dat je straks een hoop geld kwijt bent om een betrouwbare motor te hebben....

En de revicie van een 8v is ook stukken goedkoper is als een 16v...

Plus het sleutelt een stuk fijner aan zon oud blokje.

Vind die 8v op marktplaats wel aan de prijs...2ton op de klok en dan nog voor 200 euro.

Hou het forum gewoon goed in de gaten en je hebt een complete motor voor 100 euro. Heb je weer geld over om hem te voorzien van nieuwe drijfstanglagers/koppakking enz.....

Ik zou geen motor gaan plaatsen waarvan je niet weet hoe die is....dus strippen dat ding en voorzien van nieuwe spulletjes.

Als je dat zelf kunt en je haalt dat spul gewoon bij de onderdelenboer heb je voor niet al te veel geld een goeie motor in je wagen.

Benzine retour afknijpen bij deze C14NZ, trekt ie als een lier, alleen voor de lange termijn niet fijn voor het motortje, krijgt dan ERG veel benzine..

Willem

Benzine retour afknijpen bij deze C14NZ, trekt ie als een lier, alleen voor de lange termijn niet fijn voor het motortje, krijgt dan ERG veel benzine..

Willem

anders vraag het Freek even die worsteld al jaren met de probleem. :jerry maar rijd wel een 200pk c20net :wors

anders vraag het Freek even die worsteld al jaren met de probleem. :jerry maar rijd wel een 200pk c20net :wors

Lepel er een X18XE1 in in plaats van ene X16XE (GSI) Hiervoor kun je dezelfde aanbouwdelen gebruiken als bij een X16XE (grotendeels) is ook een smalblock. En vaak goedkoper da de corsa GSI blokjes.

Lepel er een X18XE1 in in plaats van ene X16XE (GSI) Hiervoor kun je dezelfde aanbouwdelen gebruiken als bij een X16XE (grotendeels) is ook een smalblock. En vaak goedkoper da de corsa GSI blokjes.

@trashmetal wrote:maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

X16XE en C16XE zijn gelijk op de afwezigheid van een EGR en SAI na.

Startonderbreker mist idd ook, maar dat is ook wel te fixen met de originele sleutel erbij. Plak je die tegen je stuurkolom aan, problem solved.

@trashmetal wrote:maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

Startonderbreker mist idd ook, maar dat is ook wel te fixen met de originele sleutel erbij. Plak je die tegen je stuurkolom aan, problem solved.

Heb 1 advies voor jouw vraag, dit zeker ivm je opmerking dat je geld te kort hebt.

Doe het niet, spaar rustig ff door en doe het dan goed!

Leest ook veel op www.corsa-novatuning.nl!

Maar goed ook ik zou een 8v nemen en dan een 1.6 want die zijn goed te krijgen en je kan heel veel van je huidige setup gebruiken.

Heb 1 advies voor jouw vraag, dit zeker ivm je opmerking dat je geld te kort hebt.

Doe het niet, spaar rustig ff door en doe het dan goed!

Leest ook veel op www.corsa-novatuning.nl!

Maar goed ook ik zou een 8v nemen en dan een 1.6 want die zijn goed te krijgen en je kan heel veel van je huidige setup gebruiken.

ik ben het ook eens met het hierboven geschreven.

geen geld en geen pk's is gewoon op de rechter baan tuffen en sparen :vertag

ik ben het ook eens met het hierboven geschreven.

geen geld en geen pk's is gewoon op de rechter baan tuffen en sparen :vertag

@McKaamos wrote:@trashmetal wrote:maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

dashboom is niet voorbereid op startonderbreker

dat er onder plakken, okee en dan?

dat draadje moet toch ergens naartoe neem ik aan

nergens is hier een duidelijke uitleg van te vinden hoe dit aan te sluiten

dus vertel het maar ;)

Terug
Naar boven