@trashmetal wrote:@CalibraMenno wrote:Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv:
http://link.marktplaats.nl/497749477" onclick="window.open(this.href);return false;
En kan niet veel stuk aan, 115pk dus daarmee heb je niet te klagen in je corsa
versnellingsbak, aandrijfassen, veerpoten, radiateur, uitlaat kompleet anders? goedkoop :???:
Bak f16: 50 euro (ze worden wel duurder verkocht maar over het algemeen ben je 50 euro kwijt)
veerpoten??? std houden...alleen grotere remmen.
Aandrijfassen, std met deawoo nexia (16v) binnenste homokineten
Radiateur??? Std houden....
Uitlaat compleet anders??? Std houden en vanaf het spruitstuk een bochtje/buis maken naar de bestaande lijn.
Motorsteuen kan je zelf maken.....of laten doen.
Rdw kost 50 euro.
Ik koop liever een gebruikte 8v als een gebruikte gsi motor....
Die 16v gsi's zijn vaak gaar en gebruiken olie.
Waar je bang voor moet zijn is dat je straks een hoop geld kwijt bent om een betrouwbare motor te hebben....
En de revicie van een 8v is ook stukken goedkoper is als een 16v...
Plus het sleutelt een stuk fijner aan zon oud blokje.
Vind die 8v op marktplaats wel aan de prijs...2ton op de klok en dan nog voor 200 euro.
Hou het forum gewoon goed in de gaten en je hebt een complete motor voor 100 euro. Heb je weer geld over om hem te voorzien van nieuwe drijfstanglagers/koppakking enz.....
Ik zou geen motor gaan plaatsen waarvan je niet weet hoe die is....dus strippen dat ding en voorzien van nieuwe spulletjes.
Als je dat zelf kunt en je haalt dat spul gewoon bij de onderdelenboer heb je voor niet al te veel geld een goeie motor in je wagen.