• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Plaatsen voorkatvervanger Z20LET + korte HOW TO

tijgetje57

Post veel
Hoi allemaal,

Sinds vorige week mis ik een boutje op de voorkat van de auto. Inrit was te hoog, lekkere ruk gemeente bedankt!!

Maar voordat hij wel straks open gaat en mijn kat kapot gaat door valse lucht wat er aangezogen wordt en de auto ook nog eens gaat zuipen. Heb ik een katvervanger op de kop getikt.

Die wil ik vandaag gaan plaatsen. De vraag die ik heb is:

Zit er iets van een pakking tussen de voorkat en kat? Hergebruiken of een nieuwe? En iets van uitlaat kit gebruiken tussen deze 2 delen?

Hoor het graag want dan gaan ik even langs de Brezan en dan haal ik alles even in de ochtend. Kan ik in de middag aan de gang. Ga niet aan een hete kat sleutelen!? :shock:

Is dit een stalenpakking of een zogenoemde perspakking??

Het enige risico is dat ik alles 2x moet doen dus... Ok, thnx. Ik weet wat ik moet doen.

Is dit een stalenpakking of een zogenoemde perspakking??

Het enige risico is dat ik alles 2x moet doen dus... Ok, thnx. Ik weet wat ik moet doen.

Pakking kun je gewoon hergebruiken... Is wel verstandig om vooraf even het eventuele roet eraf te poetsen.

En zorg dat er geen zand of andere krassende dingetjes tussen komen wanneer je hem weer vastzet.

Pakking kun je gewoon hergebruiken... Is wel verstandig om vooraf even het eventuele roet eraf te poetsen.

En zorg dat er geen zand of andere krassende dingetjes tussen komen wanneer je hem weer vastzet.

@Haasje17 wrote:Ehhh.... ik denk dat ik weet war die kat vervanger van jou vandaan komt.. :D

Nou vertel, je maakt me nieuwsgierig. :jerry Het was in ieder geval te ver om even naar toe te rijden.

@Haasje17 wrote:Ehhh.... ik denk dat ik weet war die kat vervanger van jou vandaan komt.. :D

Nou vertel, je maakt me nieuwsgierig. :jerry Het was in ieder geval te ver om even naar toe te rijden.

Was jouw auto zeker Ron?

Is het trouwens ook normaal dat de katalysator zo tikt?? Klinkt best hard..... Hopelijk nog niet gaar....

Was jouw auto zeker Ron?

Is het trouwens ook normaal dat de katalysator zo tikt?? Klinkt best hard..... Hopelijk nog niet gaar....

Inderdaad die zwarte van de avatar...

Wat bedoel je met tikt??? Bij afkoelen en tikkent geluid? Of tijdens het rijden rammelend geluid?

Jij zou dan Mark moeten zijn toch?

Inderdaad die zwarte van de avatar...

Wat bedoel je met tikt??? Bij afkoelen en tikkent geluid? Of tijdens het rijden rammelend geluid?

Jij zou dan Mark moeten zijn toch?

Dat klopt ik ben Mark.

Als ik gereden heb en hem op de parkeerplaats zet. Dan tikt de kat erg lang. Is dat het staal dat uitzet en weer krimpt of is er dan iets anders??

Dat klopt ik ben Mark.

Als ik gereden heb en hem op de parkeerplaats zet. Dan tikt de kat erg lang. Is dat het staal dat uitzet en weer krimpt of is er dan iets anders??

Terug
Naar boven