• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

plop in tank

beste Vectra rijders,

Sinds een paar weken rij ik in een Opel vectra - B, Sport uitvoering van bouwjaar 2001.

Heerlijke auto met complete uitrusting.

In verband met goede ervaringen met dit type, vorige auto, Opel Vectra B Pearl Uitvoering uit 1999, huidige auto gekocht

zonder nieuwe APK.

Echter heb ik sinds kort last van een plop geluid, die na constatering uit mijn tank komt.

Dit geluid onstaat zowel als ik rijd of stil sta met motor aan of uit.

Verschillende garages bezocht, maar ze hebben geen ervaring hiermee.

Ik heb dit tijdelijk opgelost met een nood-tankdop, geluid is nu weg maar is niet ideaal.

Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad, of een tip hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt,

Patrick

Welkom hierzo !

Heb je deze in je tank ?

Kabouterplop.jpeg

Whahahahahaha Plopper de plop de plop.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet zo kunnen bedenken waar het door komt, misschien een ander voorwerp in je tank? Is het een klots-geluid van brandstof of klink het meer als een voorwerp dat stoot?

Whahahahahaha Plopper de plop de plop.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet zo kunnen bedenken waar het door komt, misschien een ander voorwerp in je tank? Is het een klots-geluid van brandstof of klink het meer als een voorwerp dat stoot?

Ja, het klinkt inderdaad alsof je tankontluchting of -beluchting verstopt is geraakt. Deze loopt naast de leiding van je tankgat naar de tank. Hoe je deze kunt ontstoppen weet ik niet, heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Waarschijnlijk hoor je het niet als je de tankdop open draait?

Ja, het klinkt inderdaad alsof je tankontluchting of -beluchting verstopt is geraakt. Deze loopt naast de leiding van je tankgat naar de tank. Hoe je deze kunt ontstoppen weet ik niet, heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Waarschijnlijk hoor je het niet als je de tankdop open draait?

Heren, even een update over mijn kabouter auto met een plop in de tank.

Als je de originele tankdop van Opel opendraait, dan hoor je ook dit geluid.

Echter helemaal geen last van dit geluid met een nooddop, die je op elk tankstation voor 2,50 kunt kopen.

Wat een grap he?

Maar voor de rest rijdt de auto helemaal top!

Zo betrouwbaar als opel he

Heren, even een update over mijn kabouter auto met een plop in de tank.

Als je de originele tankdop van Opel opendraait, dan hoor je ook dit geluid.

Echter helemaal geen last van dit geluid met een nooddop, die je op elk tankstation voor 2,50 kunt kopen.

Wat een grap he?

Maar voor de rest rijdt de auto helemaal top!

Zo betrouwbaar als opel he

tank ontluchtingVerstopt 100%. nooddop is APK afkeur!!!!

De Plop die je hoort is het vacuumzuigen van de tank, zuig maar eens aan een drank flesje, dan zuig je hem tot ie helemaal in elkaar getrokken is, dat gebeurt dus met deze benzine tank ook.

gewoon de slangen welke vanaf de tank mee lopen met de vulslang naar de vulhals controleren op verstopping.

ik heb tanken gezien waar gewoon 20 tot 30liter minder in kon omdat is doorgereden met verstopte ontuchting..

Willem

tank ontluchtingVerstopt 100%. nooddop is APK afkeur!!!!

De Plop die je hoort is het vacuumzuigen van de tank, zuig maar eens aan een drank flesje, dan zuig je hem tot ie helemaal in elkaar getrokken is, dat gebeurt dus met deze benzine tank ook.

gewoon de slangen welke vanaf de tank mee lopen met de vulslang naar de vulhals controleren op verstopping.

ik heb tanken gezien waar gewoon 20 tot 30liter minder in kon omdat is doorgereden met verstopte ontuchting..

Willem

Doorsteken met een veer ofzo?

Maar het klinkt niet logisch dat de tank ook vacuüm zuigt als je de dop eraf haalt, in principe kan er dan toch geen vacuüm ontstaan? Tenzij er een terugslagklep inzit die luchtdicht afsluit ofzo...

Doorsteken met een veer ofzo?

Maar het klinkt niet logisch dat de tank ook vacuüm zuigt als je de dop eraf haalt, in principe kan er dan toch geen vacuüm ontstaan? Tenzij er een terugslagklep inzit die luchtdicht afsluit ofzo...

kan ie geen vacuum zuigen zonder dop inderdaad...

hij zegt ook dat het weeg is met een niet toegestane nooddop.

en de oplossing is de slangen vervangen naar de vulhals, welke met de vulpijp mee naar boven komen.

anders kan je ook nog de tankventilatie regeling controleren.

dat is een klepje met 2 vacuumslangen en een stekker erop aan de luchtfilterbak, en een filter in het recter wielscherm

Willem

Terug
Naar boven