• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pollenfilter Astra G.

rene1

Post weinig
Hallo,

Kan mij iemand vertellen waar precies het pollenfilter van de Astra G zit en hoe ik die kan vervangen?

MvG.

rene1:D

CORRECTIE!!!!!

Het pollenfilter bij mijn Astra Sport zit inderdaad achter het handschoenenkastje!

Echter moeten er enkele klemmetjes verwijderd worden,maar aan de rechterzijde kom je er met de vingers niet bij om ze los te maken omdat er een ander groot rond kunstof gedeelte in de weg zit.

Weet iemand hééééél toevallig hoe men er wél goed bij kan komen?

Groetjes,

rene1. :hmmz

CORRECTIE!!!!!

Het pollenfilter bij mijn Astra Sport zit inderdaad achter het handschoenenkastje!

Echter moeten er enkele klemmetjes verwijderd worden,maar aan de rechterzijde kom je er met de vingers niet bij om ze los te maken omdat er een ander groot rond kunstof gedeelte in de weg zit.

Weet iemand hééééél toevallig hoe men er wél goed bij kan komen?

Groetjes,

rene1. :hmmz

Beste rene,

kun je misschien een foto maken?

Bij mijn Astra G 5deurs van 2001 kon k zo 2 schroefjes losmaken ipv klemmetjes.

Weet niet waar je in de buurt woont?

Mvg

Beste rene,

kun je misschien een foto maken?

Bij mijn Astra G 5deurs van 2001 kon k zo 2 schroefjes losmaken ipv klemmetjes.

Weet niet waar je in de buurt woont?

Mvg

Klopt, achter het dashboardkastje (die heb je met 6 torx schroeven zo los)

Schuif je hem er uit, daarachter zit een zwarte rechthoekige kap van plastic, die schroef je los en je trekt het filter er zo uit.

10 min. werk

Klopt, achter het dashboardkastje (die heb je met 6 torx schroeven zo los)

Schuif je hem er uit, daarachter zit een zwarte rechthoekige kap van plastic, die schroef je los en je trekt het filter er zo uit.

10 min. werk

Aan de passagierskant, onderin (dashboardkastje inderdaad losschroeven met torx), beschrijving zit meestal bij de filter zelf (althans van Bosch)..

[rquote=1918931&tid=146864&author=rene1]Hallo,

Kan mij iemand vertellen waar precies het pollenfilter van de Astra G zit en hoe ik die kan vervangen?

MvG.

rene1:D[/rquote]

Aan de passagierskant, onderin (dashboardkastje inderdaad losschroeven met torx), beschrijving zit meestal bij de filter zelf (althans van Bosch)..

[rquote=1918931&tid=146864&author=rene1]Hallo,

MvG.

rene1:D[/rquote]

als het filter er uit is kan je de ventilator aan zetten ,dan blaast die gelijk alle troep eruit,je zal nog verbaast zijn hoe veel bladeren er uit komen.

als het filter er uit is kan je de ventilator aan zetten ,dan blaast die gelijk alle troep eruit,je zal nog verbaast zijn hoe veel bladeren er uit komen.

een hele goede :thumbup !

[rquote=1919254&tid=146864&author=b07]als het filter er uit is kan je de ventilator aan zetten ,dan blaast die gelijk alle troep eruit,je zal nog verbaast zijn hoe veel bladeren er uit komen.[/rquote]

een hele goede :thumbup !

[rquote=1919254&tid=146864&author=b07]als het filter er uit is kan je de ventilator aan zetten ,dan blaast die gelijk alle troep eruit,je zal nog verbaast zijn hoe veel bladeren er uit komen.[/rquote]

Ik doe altijd ff de stofzuiger er door heen halen, maar volgende keer zal ik deze tip eens proberen.

Ik doe altijd ff de stofzuiger er door heen halen, maar volgende keer zal ik deze tip eens proberen.

Terug
Naar boven