• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pollenfilter Astra G.

Ik heb niks weg hoeven te halen behalve het handschoenen kastje.

Mijn klep waar het filter achter zit, is trouwens niet geschroefd, maar zat met klemmetjes vast.

Ik doe eerst stofzuigen, vervolgens blower standje 4 op "gezicht" stand, en als je denkt dat je bijna alles er uit hebt, zet ik de recirculatie nog even aan voor het laatste restje.

Nog even trouwens twee tips (misschien staat het al in dit topic, dan sorry voor de herhaling):

1: ruk niet meteen je handschoenenkastje los, er zit nog een verlichtingsstekker aan ;) Die moet dus eerst los, zit links boven als je voor je handschoenkastje zit.

2: Er zijn twee types / maten filters. Zorg even dat je de goede hebt. ik heb die van mij eerst uitgehaald, toen naar de onderdelen boer gereden, dan weet je het zeker

Succes! Ik was 30 minuten bezig, vooral omdat ik twee klemmetjes niet meer terug kreeg op hun plek. Kan sneller als het mee zit.

Ja het er netjes inkrijgen is ook niet makkelijk bij de astra g, goede verlichting doet wonderen, toen ik het filter verving was duidelijk dat ook de garage het niet netjes erin had gekregen.

Ik heb niks weg hoeven te halen behalve het handschoenen kastje.

Mijn klep waar het filter achter zit, is trouwens niet geschroefd, maar zat met klemmetjes vast.

Ik doe eerst stofzuigen, vervolgens blower standje 4 op "gezicht" stand, en als je denkt dat je bijna alles er uit hebt, zet ik de recirculatie nog even aan voor het laatste restje.

Nog even trouwens twee tips (misschien staat het al in dit topic, dan sorry voor de herhaling):

1: ruk niet meteen je handschoenenkastje los, er zit nog een verlichtingsstekker aan ;) Die moet dus eerst los, zit links boven als je voor je handschoenkastje zit.

2: Er zijn twee types / maten filters. Zorg even dat je de goede hebt. ik heb die van mij eerst uitgehaald, toen naar de onderdelen boer gereden, dan weet je het zeker

Succes! Ik was 30 minuten bezig, vooral omdat ik twee klemmetjes niet meer terug kreeg op hun plek. Kan sneller als het mee zit.

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties/tips!!!

Ik ga komende week maar aan de slag,weet nu helemaal zeker dat ik die vervelende klemmetjes er vanaf moet halen en daarna ( zonder kleerscheuren ) het filter er netjes moet in krijgen.

Ik zal me alvast MENTAAL erop voorbereiden,hahahaha!!!

Groetjes,

rene1. :thumb

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties/tips!!!

Ik ga komende week maar aan de slag,weet nu helemaal zeker dat ik die vervelende klemmetjes er vanaf moet halen en daarna ( zonder kleerscheuren ) het filter er netjes moet in krijgen.

Ik zal me alvast MENTAAL erop voorbereiden,hahahaha!!!

Groetjes,

rene1. :thumb

Mentaal voorbereiden is niet nodig hoor, stelt echt niks voor.

Filter in en uit is gewoon kwestie van rustig trekken (en duwen bij de nieuwe).

Zachtjes aan, dan komen er geen plooien in.

Oh...nog even een aller laatste tip... er zit een luchtstroom in de filter.

Als het goed is staat er een pijl op met "airflow" er bij.

De pijl wijst van de middenconcole af, richting de bijrijdersdeur (richting de grote ronde pot)

Mentaal voorbereiden is niet nodig hoor, stelt echt niks voor.

Filter in en uit is gewoon kwestie van rustig trekken (en duwen bij de nieuwe).

Zachtjes aan, dan komen er geen plooien in.

Oh...nog even een aller laatste tip... er zit een luchtstroom in de filter.

Als het goed is staat er een pijl op met "airflow" er bij.

De pijl wijst van de middenconcole af, richting de bijrijdersdeur (richting de grote ronde pot)

enige verschil is of je airco hebt of niet.

voor een leek wil het terug zetten nog wel eens lastig zijn.

ga iig niet het filter doorduwen als ie niet wil. want je drukt hem plat.

enige verschil is of je airco hebt of niet.

voor een leek wil het terug zetten nog wel eens lastig zijn.

ga iig niet het filter doorduwen als ie niet wil. want je drukt hem plat.

Dat klopt zeker. Altijd lekker rustig erin worstelen voor je de boel kapot drukt..

Wanneer ga je trouwens filter vervangen of had je het al gedaan by now?

Dat klopt zeker. Altijd lekker rustig erin worstelen voor je de boel kapot drukt..

Wanneer ga je trouwens filter vervangen of had je het al gedaan by now?

Terug
Naar boven