• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Polo bluemotion

Ben al sinds 2004 actief op het vwpolo.nl, en de polo heeft jarenlang problemen gehad met de versnellingsbakken (085 bak) bij de benzine smallblok motoren (=voorovergekantelde motoren) en de diesels (D, SDI en 1.4 TDI).

Van de nieuwe polo (6r) heb ik dan ook nog niets anders dan lof gehoord, weet alleen niet wat voor bak daaronder zit maar het zijn prachtige auto's :D

suc6

@DarkNL08 wrote:.

Minpunten:

- Trekt voor geen meter op, elke keer terugschakelen om beetje power te hebben

Pluspunten:

- turbo erop

!

Wat is dan het pluspunt van die turbo als hij toch niet optrekt?

@DarkNL08 wrote:.

Minpunten:

- Trekt voor geen meter op, elke keer terugschakelen om beetje power te hebben

Pluspunten:

- turbo erop

!

Wat is dan het pluspunt van die turbo als hij toch niet optrekt?

Heb een keer met zo'n polo ge reden(die nieuwste variant.) Ik vind hem zwaar tegen vallen.

acceleratie vond ik zelfs levensgevaarlijk. ding komt niet vooruit.

en nee ben geen honderden pk's gewent. rijd zelf met een vectra 1,8 116pk benzine uit 1999.

Het blokje loopt niet fijn. Als je het vergelijkt met een 4 cilinder diesel loopt die veel soepeler.

Mijn keus was dan ook een fiat of de opel geweest.

Heb een keer met zo'n polo ge reden(die nieuwste variant.) Ik vind hem zwaar tegen vallen.

acceleratie vond ik zelfs levensgevaarlijk. ding komt niet vooruit.

en nee ben geen honderden pk's gewent. rijd zelf met een vectra 1,8 116pk benzine uit 1999.

Het blokje loopt niet fijn. Als je het vergelijkt met een 4 cilinder diesel loopt die veel soepeler.

Mijn keus was dan ook een fiat of de opel geweest.

3 cilinder diesel is wel een verschrikkelijke grasmaaier met heel weinig pit

wat dat betreft rijdt de 1.3cdti Corsa veel beter. maar die maakt ook herrie vind ik.

maar ik zou zeker de Corsa kiezen, ook omdat je veel meer keuze in varianten hebt.

die bleumotions zijn bijna allemaal hetzelfde en dan wit blauw grijs of zwart...

daarom ben ik bang dat van die auto's de restwaarde ook gaat kelderen.

straks staan overal dezelfde bleumotions te koop.

3 cilinder diesel is wel een verschrikkelijke grasmaaier met heel weinig pit

wat dat betreft rijdt de 1.3cdti Corsa veel beter. maar die maakt ook herrie vind ik.

maar ik zou zeker de Corsa kiezen, ook omdat je veel meer keuze in varianten hebt.

die bleumotions zijn bijna allemaal hetzelfde en dan wit blauw grijs of zwart...

daarom ben ik bang dat van die auto's de restwaarde ook gaat kelderen.

straks staan overal dezelfde bleumotions te koop.

@rick, ja autoteam BoZ waarschijnlijk.. of even in de pauze op me werk langs autoteam Vlissingen..

Vind zelf de polo mooier als de corsa, maar ga toch even kijken voor een vergelijking kwa prestaties, op dit moment staat zuinigheid toch wel voorop, weet alleen niet hoeveel zuiniger de polo is vergeleken met de corsa met 130 ;)

@rick, ja autoteam BoZ waarschijnlijk.. of even in de pauze op me werk langs autoteam Vlissingen..

Vind zelf de polo mooier als de corsa, maar ga toch even kijken voor een vergelijking kwa prestaties, op dit moment staat zuinigheid toch wel voorop, weet alleen niet hoeveel zuiniger de polo is vergeleken met de corsa met 130 ;)

@DeMeistah wrote:@rick, ja autoteam BoZ waarschijnlijk.. of even in de pauze op me werk langs autoteam Vlissingen..

Met 130 is mijn vectra zuiniger dan welke muesli diesel dan ook. :jerry

Maar ga er mee rijden en kijk welke auto het laagste toerental heeft bij 130.

@DeMeistah wrote:@rick, ja autoteam BoZ waarschijnlijk.. of even in de pauze op me werk langs autoteam Vlissingen..

Met 130 is mijn vectra zuiniger dan welke muesli diesel dan ook. :jerry

Maar ga er mee rijden en kijk welke auto het laagste toerental heeft bij 130.

Terug
Naar boven