• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

positiefe politie topic

paar weekies geleden wou me vriendin(die nog geen rijbewijs heeft, en nog nooit gelest heeft) ff een rondje rijden in me corsa, wij naar een parkeerplaats in hellevoetsluis. schoonvader mee met haar broertje. en me vriendin achter het stuur:p dus zij blazen over die parkeerplaats en na 20 a 30 minuten crossen en een set koppelings platen minder:p politie achter me auto:o dus agentjes stappen uit. lopen naar me meisie toe en vragen jongedame mogen wij je rijbewijs ff zien. tja die had ze dus niet "best lullig" uiteindelijk gelukkig voor haar bij een waarschuwing gebleven. en bij een paar complimentjes over de corsa, ook dat hij een lekkere pokkeherrie maakte met de uitlaat:p en zijn we maar weer terug gegaan naar het huis van dr vader:p op de terug weg naar mijn huis kwamen we dd politie auto nogmaals tegen. en konden ze agentjes het niet laten om ff naar binne te kijken of ik wel achter het stuur zat:p haha

vrijdag bij de rally in emmeloord niet aangehouden ondanks zeg maar gebrek aan uitlaatdemping, vond ik toch wel positief verrassend.

en een paar keer complimenten op m'n C Rekord gehad bij blaascontrole.

en ik ben een x aangehouden met m'n brommer op een N-weg met een gangetje van 75 laat in de avond.

ben ik behoorlijk mee gematst, hij had 6 boetes uit kunnen schrijven, en kreeg er maar 2, en het technisch onderzoek werd ook maar geschrapt.

In 17 jaar motorvoertuigen besturen nog geen echt positieve ervaring gehad eigenlijk.. :hmmz

Misschien dat ik wel weinig werd aangehouden met mn ouwe Honda 4takt brommer.. Ze pakten liever de scooters ofzo. Maar dat is eigenlijk ook niet meer dan normaal.. Lelijke stinkdingen :P

Nah ja. 1 keer reed ik met zo 90 van hilversum naar laren op een grote rollerbank razzia af.. Met mn open tractorpijp uitlaat toeter..

Toen keek de hele rollerbank brigade inc gedupeerde scooters (al wijzend) toe hoe ik remde naar 40 en zo dus opeens praktisch zonder geluid voorbij sukkelde en verdween. Geen agent die aanstalten maakte om me in te halen..

Ok! :angel dat is dan dus toch mijn postieve ervaring.. :D

Heb er nog wel eentje!:o

Een keertje in werkkleding een vriend van mij opgehaald uit Amsterdam omdat de treinen niet reden door een kapotte bovenleiding. Hij houdt nogal van een blowtje en stak voor ik er erg in had een op naast me. Zag er nog niet gelijk een probleem in, ik rookte toen zelf ook wel, ook wel eens een blowtje... en ineens een afzetting voor alcohol controle... Wij in de stress!:o

Nou heeft er iemand op dit forum zo'n avatar, nou zo ging dit ook toen het raampje open ging...:P

Dus een vrouwlijke agent:"Heeft u gedronken meneer?"

Ik zo nuchter als een hoentje:"Nee hoor mevrouw..."

"Wat ruik ik trouwens?? U zit toch niet te blowen heh??!!"

"Nee hoor, ik niet...:angel"

En ik wees naar die vriend naast mij, die in een afgetrapte leren jas en lang verslonsd haar en wazige oogjes naast mij zat.

"Oooh ja, ok.... nee want anders moet ik u mee nemen naar het bureau voor een urinetest heh, dat weet u?"

"Lijkt me niet nodig..."

"Goed, nul promille, u mag doorrijden...."

:angel

paar maanden terug.

een maat en ik komen terug van een naggie stappen, en gaan op 1 fiets terug, ik achterop.

we reden zonder licht, en natuurlijk komt daar politie aan.

zij zo hun raampje open en zeggen: ja ehh, het maakt ons niet uit dat jullie zonder licht fietsen, maar we dachten dat jullie een stel verdwaalde meiden waren. haha, zo zie je maar, op Ameland kan Alles!! :thumb .

dus geen bekeuring voor geen licht

Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie...

Maar tijdje geleden reden wij in het donker met de Ascona. Komt er een politie busje voor ons rijden, dat we moesten volgen. Wij dachten al van oh shit, moest er een keer van komen (Ascona vol met gaten/roest etc, en veel plekken in de plamuur enzo). Dat 1 koplamp het niet deed, dat we daar even naar moesten kijken, omdat mensen ons konden verwarren met een motor.

Wat complimentjes over de Ascona en we mochten weer verder ;).

Zo heb ik het ook eens 2jaar geleden gehad met mijn snor brommer wat 80km/u liep in plaats netjes 25km/u :sleeping

Had toen een vriendin 30km van mijn huis afwonen, en was toen al behoorlijk laat geworden maar ik wou toch naar huis... Ik de gas open getrokken en met 70a75 over de weg knurren op naar huis en geen auto te bekennen. Tot plots Politie naast me reed, ze maakte gebaren taal dat ik moest stoppen.

Ik netjes gestopt en kwam het verhaal, Papieren en rijbewijs graag, ik laat het allemaal netjes zien.. kwam de vraag wat doe jij hier in Gulpen terwijl je in Maastricht woont?

Ik netjes uit gelegd dat mijn meissie in Epen woont en dat ik haast had om thuis te komen, dat het toch behoorlijk laat was.

Vervolgens vragen ze hoe hard reed jij net? ik zeg 70km/u op de teller, en ik weet het veelste hard mevrouw :angel

Volgende vraag: heb jij de brommer zelf opgevoerd? Ja mevrouw het is mijn hobby aan brommers sleutelen.

3e vraag hoe doe je dat dan? Ja mevrouw onder deze 2kappen zit een Cdi of te wel een soort van bobine en waar een ijzer draadje in zit, wat je kunt door zagen/knippen, dat dan het begrensde toerental ontgrenst is.

Vervolgens zegt Agent hij ziet er wel nog heel mooi uit voor zijn kmstand. kmstand 40.000km 2jaar oud toen.

Agent gaat vervolgens naar collega en komt terug: bedankt voor je goede uitleg en rij vervolg niet meer zo hard.

Toen echt mazzel gehad :jerry

me broer is vorig jaar aangehouden met de Corsa TUrbo Dikke intercooler ervoor..

dus die agent vroeg ook om de papieren etc etcn, maar zijn collega was onder tussen de auto aan het bekijken, en kwam die intercooler tegen,

Dus die agent wist gelijk dat het niet origineel was, en sprak me broer er op aan. van dat wil best hard gaan he in zo'n klein autootje..

me broer moest lachen en zei ja klopt..agent: ja beste intercooler. wou gelijk weten wat hij aan vermogen had enzo..

dus me broer legde het uit dat hij er mee op circuit race, en dat hij hem nu aan het afstellen en testen was..

agent was zo onder de indruk, dat me broer gewoon de pad mog vervolgen, en wel even er voor ging zorgen dat hij omgekeurd moest worden :thumb

@Eamane wrote:Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie...

Vandaar die felle reactie laatst in dat topic van die kerel die problemen heeft met z'n buren ;)

Heb persoonlijk trouwens niets positiefs te melden over de politie, ze hebben me al twee keer laten staan bij een ongeluk (overigens beide niet mijn schuld), terwijl de tegenpartij helemaal flipte en allerlei bedreigingen uitte.... :thumbdown

@RISL wrote:@Eamane wrote:Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie...

Vandaar die felle reactie laatst in dat topic van die kerel die problemen heeft met z'n buren ;)

Heb persoonlijk trouwens niets positiefs te melden over de politie, ze hebben me al twee keer laten staan bij een ongeluk (overigens beide niet mijn schuld), terwijl de tegenpartij helemaal flipte en allerlei bedreigingen uitte.... :thumbdown

Tsja, splinternieuwe Corsa D van mn ma moest er ook aan geloven :( slechts 8k op het klokkie (2011)... Een Ford Ka (Iglo Edition) wist mn moeder frontaal op de stuurzijde te raken. Smalle weg met veel bomen erlangs. Twee auto's met neuzen naar elkaar toe. Vrij behoorlijke gevaarsetting (je mag er 60 en was vlak na een bocht). Kortom, kon niemand door; maar denk maar niet dat ze ueberhaupt wat kwamen doen...

Overigens respect voor dikke(re) agenten op zo'n politiemountainbike... Degene die ik achter me aan had klonk als een hijgend nijlpaard toen hij mij achtervolgde, nadat ik zijn stopteken had genegeerd king:

Oom agent was naast de sporthal aan het buurten, wachtend op mensen zonder licht. Opeens: "Zo jongeman, gaan we even stoppen?", Ik keek achterom, zag een agent met een mountainbike en zette 't op een fietsen. Ik fietste toen elke dag 40km, dus schatte mijn kansen aardig in. Na 300 meter zat ie praktisch aan mn bagedrager geplakt en riep: STOPPEN, NU. Toen raakte die buiten adem en haakte af. :jerry

Natuurlijk zat ik hartstikke fout dat ik geen licht had, en ik ben ook een voorstander voor boetes qua fietsverlichting (Fietsers zijn kut te zien in het donker zonder licht). Maar toch, boetes betalen is niet mijn hobby ;)

@RISL wrote:@Eamane wrote:Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie...

Viel wel mee toch? :jerry

Nee, ik bekijk het meer vanuit de andere kant. Die jongens doen gewoon hun werk.

Zo is een vriend van me laatst zijn rijbewijs kwijtgeraakt... Tsjah, kan je lopen schelden op de politie, maar als jij 60km te hard rijdt is het gewoon je eigen domme rotschuld.

Snap ook wel dat er agenten bij zitten die het bloed onder je nagel vandaan halen, en ik weet ook dat het op de meldkamer vaak fout gaat (Waardoor de ongelukken dus niet doorkrijgen), maar daar kan de individuele agent niets aan doen. Die doet braaf wat hem opgedragen wordt.

Mijn broer zit ook het liefst achter echte criminelen aan. Maar als hij opdracht krijg snelheids/verlichtingscontrole te houden dan heeft hij dat maar te doen ;)

Probeer je maar eens voor te stellen:

Je werk willen doen, mensen willen helpen... Maar het is toch nooit goed want iedereen haat de politie. Dit is hetzelfde als die haat tegen allochtonen. Er zijn een aantal turken/marokkanen die zich niet kunnen gedragen. Die verpesten het voor de rest, want zij zetten de stempel op hun 'ras'.

En over die agent op de fiets... Dat zou niet moeten mogen... :hmmz. Naar mijn mening hebben agenten er gewoon voor te zorgen dat ze in vorm zijn en op gewicht blijven. :jerry

En over die agent op de fiets... Dat zou niet moeten mogen...Naar mijn mening hebben agenten er gewoon voor te zorgen dat ze in vorm zijn en op gewicht blijven. :jerry Ach wat is dik? Hij had een buikje, dat was wel duidelijk, maar t was niet dat je het zadel niet meer zag zegmaar :jerry

Sowieso als ik niet zeker was geweest van mijn eigen conditie had ik het niet op een 'trappen' gezet en maar netjes die 40 euro ofzo afgetikt...

't Is trouwens ook wel leuk om vlak voor een politiecontrole af te stappen als je geen licht hebt, en gewoon langs ze te wandelen... Ze kunnen je niks maken als ze je niet gezien hebben. :wors

@Eamane wrote:@RISL wrote:@Eamane wrote:Allereerst is mijn broer agent, dus ik kijk er net even anders tegenaan denk ik dan jullie...

Viel wel mee toch? :jerry

Nee, ik bekijk het meer vanuit de andere kant. Die jongens doen gewoon hun werk.

Zo is een vriend van me laatst zijn rijbewijs kwijtgeraakt... Tsjah, kan je lopen schelden op de politie, maar als jij 60km te hard rijdt is het gewoon je eigen domme rotschuld.

Snap ook wel dat er agenten bij zitten die het bloed onder je nagel vandaan halen, en ik weet ook dat het op de meldkamer vaak fout gaat (Waardoor de ongelukken dus niet doorkrijgen), maar daar kan de individuele agent niets aan doen. Die doet braaf wat hem opgedragen wordt.

Bij mij was het nog erger....ik kreeg een bekende van me aan de lijn in de meldkamer, die regelde alles netjes, maar toen werd ik gebeld door de agent die de opdracht had gekregen om naar mij te komen, dat hij niet zo komen "omdat hij het niet zo nodig vond om helemaal daarheen te komen"..

Ja, dan ben je voor mij gewoon een luie klootzak....ik heb hem ook gevraagd waarom hij die inschatting durfde te maken. In ieder geval, uiteindelijk z'n naam en gegevens gevraagd en hij heeft flink op z'n ballen gehad van de korpsleiding en heeft kort daarna ook zijn ontslag gehad; hij had schijnbaar vaker zoiets gedaan.

Dat kan dus ook echt niet inderdaad. Dat zijn de rotte appels ertussen. Maar voor deze hoef je iig niet bang meer te zijn begrijp ik ;).

Trouwens als kind zelfs een keer thuisgebracht door de politie. Was een jaar of 15 denk ik, en was bij mijn verzorgpaardje, met 2 vriendinnen. Toen werden wij bedreigd, dus wij aangifte gedaan.

Agenten vonden het niet 'verstandig' ons nog dat hele eind naar huis te laten fietsen (1 vriendin woonde er in de buurt, paardje is van haar, andere vriendin moet de ene kant op een half uur fietsen en ik 3 kwartier de andere kant op).

Dus fietsen in het busje geladen en netjes thuisgebracht.

Ouders kregen een hartverzwakking toen ze mij uit een politiebusje zagen stappen! :jerry :wors

tja, ze doen ook maar hun werk... :puke

Toch kan ik ook wel een aantal positive ervaringen melden

Een jaar of 5 geleden had ik nog mijn yamaha fs1 schakelbrommert welke ik geheel had gerestaureerd en opgefokt

ben toen naar Breda gereden voor de Harley dag en ben bij het begin van de stad gaan staan om alle binnenkomende motoren te bekijken

stopt er een groepje categorie geen ruzie mee krijgen en raken aan de praat over mn fs1, een aantal van hun had er tijdens hun jeugd op gereden en vonden hem er perfect uitzien

toen zij er een kom jongen rijd met ons mee en helm af he net als de rest

dus ikke helm af en gas er op met mn fs1 tussen de harleys king:

staan we ergens bij een stoplicht te wachten en komt er een motoragent naast me staan

hij zij vandaag zie ik het door de vingers maar laat ik het verder niet zien

zo'n mooie brommer laat ik liever met rust :thumb

de hele dag heeft mn fs1 ook tussen de harleys gestaan en aardig wat aandacht getrokken

eeuwig spijt van dat ik die heb weggedaan :cry

En ik heb complimenten gekregen van de wijkagent over de ombouw van mn astra

geen woord over de olievlekken op onze stoep, ook dat sleutelen op straat niet mag heeft ie niet gezegd

hij legt gelukkig de prioriteit bij inbraken en overvallen

en wenste me suc6 bij de rdw, maar dat ging volgens hem wel goedkomen :thumbup

Heb met mn eerste auto, mn kadett 1.6i ook wel iets positief meegemaakt.

In een weekend hadden ze mn auto opengebroken en vanalles gesloopt, en ook motorisch(wat ik nog niet wist).

Na een hoop gescheld toch maar naar het werk gereden(15 min). Motor was nog amper warm, maar stonk toch best.

Alle doppen waren verdwenen, en mn remmen waren ook niet je-van-het meer door de vloeistof wat bijna weg was.

's Middags met vaders naar de sloop geweest, doppen gescoord en vloeistoffen.

Te laat voor de aangifte(bureau sloot om 17:00 precies), besloten de volgende dag na school maar naar het bureau te gaan.

Half 5 klaar met school, en met meer dan 120km/h over een 70weg richting mn woonplaats.

Wordt ik op de autoweg(100km/h) staande gehouden.

Uitgelegd over de inbraak en kon ook laten zien dat mn slot kapot was, speaker gesloopt en bank kapot enz enz. En dat ik graag voor 17:00 bij het bureau wilde zijn.

De agenten contact gezocht met het bureau, en een soort van ge-eist dat er een agent op het bureau bleef zodat ik op mn 'gemak' naar het bureau kon rijden voor de aangifte.

:thumbup

Helaas wisten we beiden, politie en ik, wie dit op zijn geweten had, maar helaas konden we niks bewijzen... bleek pure jaloezie te zijn, vandaar ook dat de motor gepoogd was te slopen...

ik heb ook wel een keer mazzel gehad.

was net nadat ik mijn blok had gewisseld.

werd uit mijn bed gebeld door mijn broertje, moest hem maar weer ophalen uit de disco in Lemele.

de hele weg lekker rustig gereden, lekker warm laten lopen.

was bijna thuis, bij de disco in de buurt ging het alleen mis.

was toch aan de andere kant van het kanaal, dacht dus even van "even lekker doortrekken."

ging bocht om, in de 1, en gas. op het moment van schakelen: poef, alles uit. tellers en alles stonden ook niet op 0.

ik en mijn broertje duwen. komt een busje, dat aan de andere kant stond, eraan.

opmerking: "dat was niet verstandig, he? laat het nu bij een waarschuwing, want je hebt je lesje wel geleerd blijkbaar."

"er kwam trouwens ook een meterslange vlam uit je uitlaat....".

had mij al een bekeuring kunnen geven voor snelheid (reed 30+ op het moment van poef, en ik reed in een 30 zone.")

hadden ze zelfs kunnen zien, als ze op de klokken hadden gekeken.

en zal zeker wel meer kunnen hebben.

en hab laatst door mijn eigen schuld een ongeluk.

reed op de trekhaak van een ander, en die is nadat we alles hadden bekeken doorgereden.

agent kwam eraan (pa en broertje + de garage waren er al. :P), en heeft gewoon een praatje gemaakt.

hij kon niets doen, was mijn schuld, de ander had toch geen schade, en was alleen water gemorst op de weg (Radiator kapot).

gewoon vriendelijk, en ook mij op mijn gemak brengen, want ik was van slag (ook net 1 dag APK goedgekeurd.)

maakte er een melding van, dat hij was geweest, en dat er verder niets gedaan kon worden.

en dankzij een maatje ken ik ook een agent, die in Zwolle werkt... :P

daarnaast is er hier 1, die niemand mag.

in het centrum is betaald parkeren.

maar hij heeft je al bekeurt, als je net uitgestapt bent. en dan zeg je dat je een kaartje aan het kopen was(en niet als smoes), zegt hij nog dat de bekeuring gewoon terecht was. en laat je het kaartje zien, blijft hij erbij.

zelfs zo erg: de winkeliersvereniging hier, gaf 1 auto weg.

stond ter promotie door het hele dorp.

die agent heeft zelfs die auto een bon gegeven, "omdat die geen kaartje had."

terwijl er allemaal promotie stickers op waren geplakt, en iedereen hier wist ervan....... :|

Vroeger ook altijd leuke dingen meegemaakt met de politie :thumb

Met de scooter die een dikke 70 reedt even wedstrijdje doen met een

motormuis :shock:

Dacht eerst dat ie me een oor wou aannaaien :D

Toen toch maar mee gedaan en verloren natuurlijk :sleeping

Een keer met me helm half op me hoofd samen met me maatje

door Scheveningen toeren ...

Was een hittegolf en dan is het toch lekker die wind langs je gezicht ..

Kwam er ook een motormuis aanrijden en die wees naar me helm dus ik deed hem naar beneden en

toen stak hij ze duim op :thumbup

En toen ook met me fiets ..

was met 4 vrienden naar het strand gegaan ...

Alle 4 de fietsen aan elkaar op slot en dan je sleutels kwijtraken in de zee :cry

Kwam een politiewagen aan alles uitgelegd en toen

kwam de betonschaar uit de kofferbak en konden wij weer naar huis fietsen :wors

Meerdere acties met deze mensen mee gemaakt en dat waren

toch wel positieve ervaringen ..

En negatieve zijn er ook maar dat is meer onbegrip vanuit onze kant ;)

Terug
Naar boven