• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

positiefe politie topic

ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?

agent kijken, euhm zegt ie, ik denk dat ik me idd vergist heb! sorry :jerry ik heb namelijk helemaal geen mistlampen!!! :wtf :jerry :jerry :jerry

@funkycorsa wrote:ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?

agent kijken, euhm zegt ie, ik denk dat ik me idd vergist heb! sorry :jerry ik heb namelijk helemaal geen mistlampen!!! :wtf :jerry :jerry :jerryMeer dan terecht, zie niet echt in waarom dit positief is... Eerder dom? :shock: :???:

@jeroenk wrote:@funkycorsa wrote:ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?

agent kijken, euhm zegt ie, ik denk dat ik me idd vergist heb! sorry :jerry ik heb namelijk helemaal geen mistlampen!!! :wtf :jerry :jerry :jerryMeer dan terecht, zie niet echt in waarom dit positief is... Eerder dom? :shock: :???:

haha nouja ik vond het idd heel vaag ;)

@jeroenk wrote:@funkycorsa wrote:ik werd laats aangehouden omdat ik met mijn mistlichten aan reed, ik heel verbaast, ow das nie zo mooi maar zou u ze dan even kunnen aanwijzen?

haha nouja ik vond het idd heel vaag ;)

maargoed ik heb ook wel eens meegemaakt dat een agent niet zijn fout toegaf en om iets anders te bekeuren :thumbdown

Een klein positief iets:

Reed na een nachtdienst s ochtens terug naar huis bij het links afslaan op een kruispunt zie ik te laat dat ik hem voor een tegenliggende politie bus gooi.

Zag net nog 2 agenten in de gordel hangen omdat ik zo even mijn astra ervoor gooide.

In mijn binnenspiegel zag ik de vw bus al vol gas in achtervolging gaan, dus ik netjes rijden in afwachting op een stopteken.

Uiteindelijk besloten ze naast mij te komen rijden en even naar binnen te kijken, mischien was het mijn groene uniform(ik ben militair) mischien was het eten klaar. maar laten we het er op houden dat ze gewoon in een goede bui waren.

Ze reden gewoon door. :thumb

Een paar jaar terug ben ik wel aardig gematst door oom agent.

Samen met een vriend naar een verjaardag geweest.

Ik op een geleende scooter, hij op zijn eigen scooter.

Bleek dat van de geleende scooter de verlichting niet werktte, maar toch maar aangereden (kleine 25km).

's Nachts rond 3 uur weer op huis aan.

Dus pikdonker, door een bosrijk gebied (tussen Maarheze en Someren voor de kenners).

We zijn toen maar op de weg gaan rijden, ipv op het verplichte fietspad.

De scooters reden ongeveer 100km/h king:

Worden we opeens afgesneden door een groene Primera/Avensis.

Blijken agenten in burgerauto te zijn.

Na een heel (rustig) gesprek werd mij de boete aangeboden voor:

-Rijden op de weg waar fietspad verplicht is

-Rijden zonder voorlicht

Bij elkaar een kleine 60,- (guldens volgens mij nog).

Ik ben dus gematst, want ik had de volgende rij kunnen krijgen:

-Rijden zonder achterlicht

-Geen verzekeringspapieren bij

-Geen certificaat o.i.d. kunnen tonen

-Snelheid lag ver boven het toegestane

Daarnaast hebben we niet hoeven lopen, want de beste man vertelde ons dat we onze weg konden vervolgen mits we rustig reden op het verplichte fietspad....

Voor de gein een keer een combi gevolgd die er flink de vaart in had, de agent die erin zat kreeg me door en trok naar 150 op een weg waar je 80 mag... Ik er weer achteraan, kreeg ik een stopteken die beste man zei dat ik niet zo hard mocht rijden, dus keek ik hem aan als een botsauto, en toen herkende ik hem, t was de oom van een maatje van me... Toen veranderde de toon een beetje en vond ie dat ik redelijk kon volgen :agent daarna nog een paar rondjes rond de corsa gewandeld en nog wat complimenten gekregen, uiteindelijk zei hij dat hij het erbij zou laten als ik z'n neefje de groeten deed :wtf en nu elke keer als ik bij mijn maat thuis kom komt de buurman naar buiten... (Die agent is naast hun gaan wonen) binnenkort mag ik mee zijn oude kadett mee opknappen:-) zo zie je maar, er zijn ook goeie agenten :thumb

Enige postieve heb ik over voor onze oude wijkagent..

Lagen altijd op straat te knutselen aan de auto...

Veel scheve gezichten, want dah mag nie!

Maar die man fietste altijd door de straat, kwam altijd even kijken wat we weer eens aan het verbouwen waren en vod het altijd leuk om even te babbelen over de auto en het sleutelen eraan..

Maar hij was gewoon een hele aparte man, zelfs de jeugd die er in de straat rondhing waar iedere agent het voor in zijn broek doen, behandelden die man met respect en hij hun ook, maar was je respectloos kon je het ook direct bekijken bij hem..

Jammer dattie ermee gestopt is!

Verder alleen maar bar slechte ervaringen!

me broer reed keer op de ringweg met dik 220 in de A Corsa Turbo voorbij een politie auto langs, die kwam gelijk met sirenes achter me broer aan rijden, en zei tegen hem of hij volgende keer wat rustiger voor bij wilde rijden agent schok zit dood haha

goh, ook in Belgie heb je er goeie :D

Heb al veel 'ervaringen' met Politie, zowel negatief als positief. De negatieve zijn meestal een gevolg geweest van niet correct behandeld te worden, en ik zwijg nu eenmaal voor niemand als ik gelijk heb. Als ik ongelijk heb dus wel... hoewel, op een andere toon dan misschien ;)

Toch wel redelijk veel positieve dingen ook. Jaaaaaaaaaren terug, toen ik nog op school hing, reed ik met een corsa b (meer dan 10 jaar terug). Lekker plat en op zijn begin jaren 2000 uitgebouwd. Reed altijd zachtjes door het centrum van de stad, waar de meeste lagen te 'scheuren'. Op een dag vlogen ze de parking op met 4 combi's. Alle uitgebouwde wagens moesten er aan geloven. Papieren, 'tuningkeuring' etc etc. Toen ze mijn richting op kwamen dacht ik ook dat ik genaaid was, maar ze waren heel vriendelijk. Vroegen uiteraard ook mijn papieren etc, en dan een paar dingen over de auto. Mag dit wel? Mag dat wel? Eerlijk zoals ik ben zei ik dus ook geregeld nee... Op het einde van het gesprek zei die man dat ik een volwassen jongen was met veel eerbaarheidsgevoel, of toch zoiets, en dat ik toch maar stilaan door moest gaan naar het school. :D

Nog een keertje tegengehouden met de porsche, ongekeurd. Mannen waren heel vies in het begin, maar als ze zagen dat ik rustig was en beleefd hebben ze me gewoon laten doorrijden.

Hier in straat hebben we een paar maanden terug ook even 'garage' gespeeld, OP het straat. Nu woon ik wel redelijk rustig... Had nog een kever staan die ik verkocht had. Maar had tegen die man gezegd dat ik de vooras moest terughebben. Eens die kever op de remorque stond vroeg hij of ik nog tijd had, dan konden we hem er gelijk onderuit halen. Zo gezegd, zo gedaan... Natuurlijk rijden er op dat moment politie de straat in. Met nogal een rare blik en tegen 2km/u reden ze door... Draaiden terug en kwamen op dezelfde manier door. Niet meer gezien daarna.

En mijn beste ervaring met de politie mocht ik niet verder vertellen :D Ik hou het erop dat ik veel geluk heb gehad of de commodore was in beslag genomen. Moest terug naar Nederland toen met het keuringverhaal... ongekeurd, niet ingeschreven, niet verzekerd, toch maar geriskeerd... Doe ik dus niet meer...

Mijn positieve ervaring met de politie is dat ik er eigenlijk geen ervaring mee heb in het verkeer. Ben wel ooit als 12 jarig jochie naar bureau halt gestuurd omdat ik een paar rotjes en pijltjes afstak 1 dag voor oud en nieuw.. undercover politie haha :')

Iedereen kent de vervelende verhalen wel van de opgefokte agentjes, wil toch nog even kwijt dat m'n zusje (met EHBO diploma) ooit een laveloos dronken jongen eerste hulp heeft willen verlenen zodat hij niet zou stikken in z'n eigen kots en vervolgens door zo'n opgefokte aan d'r haren van hem afgetrokken werd en nog op wat scheldwoorden kan rekenen.

Maar voor alles is het zo dat een kleine groep het verpest voor de rest, zowel voor de politie als voor de burgers. Doe mij maar de 'to protect and serve' mentaliteit.

Oja tot slot nog iets positiefs, de agenten hier pakken die bontkraagjes en scooterkloodtzakjes gewoon goed aan. Als je er zelf ooit één was dan weet je ook wel dat je gewoon een vervelende puber was maar die moeten tot orde worden geroepen :P

marechaussee ook goed?

had net een andere auto, en zal een water bed er ophalen.

aanhangertje er achter geknoopt, shit, geen witte plaat bij de auto, mm, ook geen zin om nu te laten maken, dan maar niks er op.

hup, gaan met die banaan...

ja oor, aan de kant.

meneer, u heeft geen kenteken op uw aanhanger

ik, huh, niet? heb hem er zo strakt toch echt op gedaan.

hij, nou, er zit serieus niks op hoor

ik, je maakt een grapje zeker? (uitstappen om te kijken)

hij, nee hoor, kijk maar.

ik, gloeiende!!! dan moet ie mij er onder weg afgevallen zijn!!

hij, ja dat is mogelijk, maar er zit toch echt niks.

ik, ja en nu dan? ik heb er ook niet meer nu

hij, nou, laat de aanhanger hier maar staan, en kijk maar als je er 1 kan laten maken, dan krijg je alleen een waarschuwing van me.

ik, oke is goed, hartstikke bedankt.

uiteraard kenteken en rijbewijs wel ff na gekeken verder.

kom ik bij auto materialen zaak, ja kan ik wel maken,maar dan is ie morgen pas klaar... heb ik wat aan :agent laat maar wezen.

uiteindelijk maar op een kartonneje gedaan

thuis gekomen, het heldere moment gekregen dat ik al die tijd dom bezig ben geweest en gewoon die van achter op de auto had kunnen pakken :jerry :jerry

Afgelopen weekend,

Zit bij me neef en neefje in de auto en mijn auto stond daar naast op slot.

Staan 2 haze blowtjes aan met de ramen dicht.

Rijd er opeens een busje zo goed als zn auto in de kofferbak en ja heur menneke eruit zaklamp in de auto schijnen en loopt naar de bijrijders portier.

Opende de deur Direct en staat meteen helemaal blauw van de rook.

Babbelt even en zegt opeens, goed dat jullie niet aan het blowen zijn :wtf

Maar zegt dan opeens jaa ik ruik toch een beetje wiet, uhmmm logisch :vertag

Vroeg onze id en jaa hoor die moest ik uit de auto pakken en hij wist meteen dat ik ook een bestuurder was en niet een passagier.

Zag toen wel een die blow bij me neefje in zn hand die van mij lag inmiddels in de asbak

Hij heeft onze gegevens gecontroleerd en we kregen een waarschuwing.

:wors

In alphen hebben alle agenten camera's op hun helm, daayyuuum wat moet dat een prachtshot geweest zijn toen hij de deur opende :jerry

Kan overigens wel begrijpen dat je als je alleen een wiet geur kent dat Haze naar kruiden ruikt :P

nog wel iets trouwens, maar dat was meer geluk dan positief.

ik had een scooter, peugot speedfight 1

dingetje liep gewoon 60, geen rare dingen mee verder, originele uitlaat er op en zo.

maar ja, geen certificaat, geen helm, geen verzekering.

ik rijd o een kruispunt aan, zie ik door de bossen wat oranjes in de vluggigheid.

ja kut, politie, draait dus ook de straat in waar ik uit komt, ik denk, de lulllllll.

ik voelde dat hij naast mij stil stond en mij te bekijken, ik denk weet je wat? ik doe als of mijn neus bloed en ga ook niet om kijken wat ie doet.

kwam geen verkeer meer aan, netjes oversteken, niet als een onwijze weg rijden, maar gewoon traag.

ik had het best benauwd, dus durfde ook niet om te kijken haha.

volgende kruising maar snel naar rechts gegaan en op een bedrijven terrein een beetje bij komen van de schrik :P

ik was denk ik een jaar of 14 15 :P

k wist dat wanneer ik thuis kwam met een stapeltje boetes ik er flink van langs zal krijgen ;)

dat had kunnen zijn..

te snelle scooter

geen helm.

geen certificaat.

geen verzekering.

oja, 2 dingen zijn waarschijnlijk mijn geluk een beetje geweest.

ik had er een verzekeringsplaatje op wat van een paar jaar terug was, maar wel toevallig de zelfde kleur had als dat jaar.

ik had geen geel plaatje voor op, ook geen stickers, in feite zal dat ook al een reden zijn om mij aan te houden maar ja, gewoon vette geluk wat voor mij heel positief was die tijd ;)

Terug
Naar boven