• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Powerbox vraag

joop1970

Woont hier bijna
Ik heb afgelopen weekend een powerbox op m'n x16xe.

- Is het nodig om een andere brandstofdrukregelaar van 3.3 bar erop te zetten?

- Bougies heb ik nog niet vervangen, in mijn ogen loopt hij goed. Is het echt noodzakelijk om die te vervangen?

Ik zal ze eens bestellen, post m'n bevindingen wel.

Nokkies en chip op maat is weer grof geld :P Ga denk eerst voor een spagetti spruitstuk. Is soms best goedkoop aan te komen dus even afwachten.

Ik zal ze eens bestellen, post m'n bevindingen wel.

Nokkies en chip op maat is weer grof geld :P Ga denk eerst voor een spagetti spruitstuk. Is soms best goedkoop aan te komen dus even afwachten.

Met de Bosch bougies liep de motor rustiger, tijdens het acceleren hield hij niet meer in bij een bepaald toerental

Mantzel raadt ze niet voor niets aan, ik zou ze halen op het optimale uit de powebox te halen.

Nu nog andere nokkies en een chip op maat laten schrijven :thumb

Met de Bosch bougies liep de motor rustiger, tijdens het acceleren hield hij niet meer in bij een bepaald toerental

Mantzel raadt ze niet voor niets aan, ik zou ze halen op het optimale uit de powebox te halen.

Nu nog andere nokkies en een chip op maat laten schrijven :thumb

Hou ik de huidige regelaar.

Wat betreft de bougies, Wim-V6 rijdt met nkg BKR6EK icm een powerbox. Loopt bij hem beter las ik.

Scheelt het vervangen van bougies in acceleratie of is het puur de motor loop? (Ik ben een leek wat dat betreft, klinkt volgens mij hetzelfde als voor de powerbox)

Hou ik de huidige regelaar.

Wat betreft de bougies, Wim-V6 rijdt met nkg BKR6EK icm een powerbox. Loopt bij hem beter las ik.

Scheelt het vervangen van bougies in acceleratie of is het puur de motor loop? (Ik ben een leek wat dat betreft, klinkt volgens mij hetzelfde als voor de powerbox)

Je kan genoeg "fout" doen aan een spruitstuk.

Te dunne diameter pijp, plekken waar versmallingen zitten, lokatie van de lambdasensor of montagebrackets, etc.

Er gaat tegenwoordig een hoop naar china om daar gekopieerd te worden. En dan laten ze een steekje vallen met de plek van een montage oogje ofzo, waardoor het geheel niet lekker past. Of je lambdasensor gat op een verkeerde plek waardoor de carterpan in de weg zit. Noem maar wat gekke dingen. Het komt regelmatig voor met de goedkope merken.

Of ze nemen een goedkopere staal soort. En dan heb je om de haverklap een breuk er in zitten (blijf je maar aan het lassen) of gaat het roesten (en op roest kan je niet lassen)

Een premium merk zoals Lexmaul of Supersprint is in de regel probleemvrij.

Je kan genoeg "fout" doen aan een spruitstuk.

Te dunne diameter pijp, plekken waar versmallingen zitten, lokatie van de lambdasensor of montagebrackets, etc.

Er gaat tegenwoordig een hoop naar china om daar gekopieerd te worden. En dan laten ze een steekje vallen met de plek van een montage oogje ofzo, waardoor het geheel niet lekker past. Of je lambdasensor gat op een verkeerde plek waardoor de carterpan in de weg zit. Noem maar wat gekke dingen. Het komt regelmatig voor met de goedkope merken.

Of ze nemen een goedkopere staal soort. En dan heb je om de haverklap een breuk er in zitten (blijf je maar aan het lassen) of gaat het roesten (en op roest kan je niet lassen)

Een premium merk zoals Lexmaul of Supersprint is in de regel probleemvrij.

Brandstofregelaar is overbodig, leuk als je andere nokken er plaatst en met een standaard chip blijft rijden. Mantzel raadt wel andere bougies aan, FR6DC van Bosch.

Brandstofregelaar is overbodig, leuk als je andere nokken er plaatst en met een standaard chip blijft rijden. Mantzel raadt wel andere bougies aan, FR6DC van Bosch.

Het verschil daar tussen is me nog niet helemaal duidelijk. De een zorgt voor meer koppel onderin geloof ik.

Qua merk, veel kan je toch niet fout doen aan een spruitstuk. Desnoods las ik de naden opnieuw.

Terug
Naar boven