• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Prijsverschil tussen opel dealers

@Opelvec02 wrote:De dealers zijn stuk voor stuk laaierlichters............En dat geldt voor alle merkdealers!

ik denk dat jij eens naar de marges moet gaan kijken :hmmz ;)

valt je vies tegen

en als er zo'n prijsverschil is doet 1 van de 2 het verkeerd want er staan gewoon flate rate prijzen voor alle klussen en onderdelen.

@sw_reijnders wrote:Tja, bandenboer rekent ook nog kosten voor balanceren van de nieuwe band en monteren. Vaak 15 euro per band.

dus dan ben je nog 300 euro kwijt voor 4 banden.

En een grote beurt, ja daar betaal je ook voor bij de dealer.

Tegenwoordig betaal je al snel 100 euro voor 5L olie (ik wil vaak wel 1 litertje extra van de olie die er in zit)

1 liter maar, dan heb je wel een HEEL Goede Smallblock motor :jerry

28 euri voor 5 liter volsynthetische 5w40 van Valvoline...

Prima olie hoor, Origineel Opel oliefiltertje erbij, voor 6,50 (inleg filter), Huppa oliebeurtje klaar.

Willem

@wim-v6 wrote:@sw_reijnders wrote:Tja, bandenboer rekent ook nog kosten voor balanceren van de nieuwe band en monteren. Vaak 15 euro per band.

dus dan ben je nog 300 euro kwijt voor 4 banden.

En een grote beurt, ja daar betaal je ook voor bij de dealer.

Tegenwoordig betaal je al snel 100 euro voor 5L olie (ik wil vaak wel 1 litertje extra van de olie die er in zit)

1 liter maar, dan heb je wel een HEEL Goede Smallblock motor :jerry

28 euri voor 5 liter volsynthetische 5w40 van Valvoline...

€39,-- voor 5 ltr Castrol Magnatec vol syntheet ;)

Die €6,50 is toch wel incl BTW Willem....? :D

Prima olie hoor, Origineel Opel oliefiltertje erbij, voor 6,50 (inleg filter), Huppa oliebeurtje klaar.

Willem

Jupzz inlegfilters zijn wat duurder dan Blikkies, die kosten origineel GM (longlife) een euro of 3.

en nee, ik hoeft geen Castrol, gaat ie alleen maar van tikken en nagelen...

Willem

@wim-v6 wrote:Jupzz inlegfilters zijn wat duurder dan Blikkies, die kosten origineel GM (longlife) een euro of 3.

en nee, ik hoeft geen Castrol, gaat ie alleen maar van tikken en nagelen...

Willem

Ha, ha, klopt, haal mijn filters in principe altijd bij de vod.....heb een nette korting daar, wil ik gewoon origineel, de mijne is ook inleg.

Castrol heb ik in principe altijd in mijn Opels gehad, altijd prima, niets nagelen, behalve bij m'n diesel toentertijd..... :D

Castrol 5W50 Racing (wat ook in de BMW Circuitwagen ging) in de V6 motor gehad, je had m moeten horen na een Ritje Autobahn (300km zoveel mogenlijk Vol gas...)

Zo in NL gaf het geen problemen, maar als de motor goed warm werd werd het een punt, te lage oliedruk bij stationair...

Willem

@wim-v6 wrote:Castrol 5W50 Racing (wat ook in de BMW Circuitwagen ging) in de V6 motor gehad, je had m moeten horen na een Ritje Autobahn (300km zoveel mogenlijk Vol gas...)

Zo in NL gaf het geen problemen, maar als de motor goed warm werd werd het een punt, te lage oliedruk bij stationair...

Willem

Gebruik op dit moment 5W40 in mijn X3.0XE, gaat goed, nooit een ratel of tik, in mijn LET ging 10W60, ook prima. Alles tussen 5W30 en 15W40 wel een keer gebruikt in de verschillende Opels, nooit problemen.

Misschien iets te heftige "circuit" olie voor jouw V6......? :D

10w60 heeft me een krukaskeerring gekost...

en die Circuit olie is niet het probleem denk ik, eerder de lage opbrengst van de oliepomp bij stationair (540toeren / tov de 1300 a 1400 van de BMW)..

Willem

@Opelkees wrote:@Opelvec02 wrote:De dealers zijn stuk voor stuk laaierlichters............En dat geldt voor alle merkdealers!

ik denk dat jij eens naar de marges moet gaan kijken :hmmz ;)

valt je vies tegen

en als er zo'n prijsverschil is doet 1 van de 2 het verkeerd want er staan gewoon flate rate prijzen voor alle klussen en onderdelen.

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

De marges zullen wel meevallen Opelkees. Dealers maken er dik winst op, hoe verklaar je dan de prijsverschillen van de topic-opener? Zelf heb ik ook wel ervaring dat het tussen verschillende dealers aardig scheelt. Het is gewoon bij de konijnen af..........

Terug
Naar boven